Hallo allemaal...

SawtoothTrout

Member
28 apr 2018
9
3
Trophies
2
Goedenmorgen!

Ik zal mijzelf eens netjes voorstellen.

Mijn naam is Patrick Pauw, ben 21 jaar oud en kom uit Eindhoven. Via een kennis ben ik het airsoften ingerold op 4 maart van dit jaar. Zelf keek ik natuurlijk al genoeg filmpjes, maar er gaat niks boven het echte werk.
In Helenaveen, waar de skirm plaats vond, werd ik echt verliefd. 7 april ben ik mee gegaan met iemand anders naar Huy, in België, en ben ik nog meer in de wereld terecht gekomen. Indoor of outdoor, ik vind het beide fantastisch.
Ben inmiddels trotse eigenaar van een G&G CM16 Raider DST, na een eerder aanschaf van gloves (Mechanix Wear Fast Fit) een mask (101 inc - Half Nylon/Mesh Face Mask) en goggles (Invader Gear - DLG Mesh Goggles).
Eventuele foto's, vragen of ander gespuis is altijd welkom!

oja, als er softers uit Eindhoven en omstreken komen; ik kom graag met je in contact. Wie weet kunnen we samen onze ervaringen delen, uitbreiden en uiteindelijk een team oid opzetten!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Welkom! Ik lees dat je mesh goggles hebt gekocht. Helaas zijn deze echt niet aan te raden: er is altijd een kans dat bbs versplinteren on impact, en ik neem aan dat je niet op plastic scherven in je oogbol zit te wachten.

Je zal op veel velden in Nederland bovendien geweigerd worden met zulk soort brillen, helaas.

Sorry voor het slechte nieuws, maar hartelijk welkom in de airsoft wereld!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en victor
Welkom. En inderdaad mesh goggles zou ik snel weer aan de wilgen hangen. Je ogen zijn het enige wat je echt nodig hebt en ook echt kunt verwonden in deze sport, ik zou geen enkel risico nemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Welkom! Ik lees dat je mesh goggles hebt gekocht. Helaas zijn deze echt niet aan te raden: er is altijd een kans dat bbs versplinteren on impact, en ik neem aan dat je niet op plastic scherven in je oogbol zit te wachten.

Je zal op veel velden in Nederland bovendien geweigerd worden met zulk soort brillen, helaas.

Sorry voor het slechte nieuws, maar hartelijk welkom in de airsoft wereld!

Welkom. En inderdaad mesh goggles zou ik snel weer aan de wilgen hangen. Je ogen zijn het enige wat je echt nodig hebt en ook echt kunt verwonden in deze sport, ik zou geen enkel risico nemen.

Ik snap niet helemaal wat er mis kan gaan, misschien een duidelijkere uitleg?

Verder bedankt voor alle verwelkomingen!
 
Ik snap niet helemaal wat er mis kan gaan, misschien een duidelijkere uitleg?

Verder bedankt voor alle verwelkomingen!

bbs zijn nou geen perfecte projectielen en er is een aanzienlijke kans dat deze kapot springen bij impact op een solide voorwerp waaronder de mesh goggles, als daardoor een fragmentatie van kleine stukjes bb erdoorheen schieten richting je oog wordt je niet blij, daarbij is het niet eens een goed gekeurde bescherming door de NABV als ik het goed heb.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
bbs zijn nou geen perfecte projectielen en er is een aanzienlijke kans dat deze kapot springen bij impact op een solide voorwerp waaronder de mesh goggles, als daardoor een fragmentatie van kleine stukjes bb erdoorheen schieten richting je oog wordt je niet blij, daarbij is het niet eens een goed gekeurde bescherming door de NABV als ik het goed heb.

Maar het is een en al een solide glas, zonder gaten of iets dergelijks erin.
Heb hem nog eens opgezocht op internet zojuist en daar staat hij inderdaad vermeld mét gaten, maar ik heb dit dus niet.
 
Maar het is een en al een solide glas, zonder gaten of iets dergelijks erin.
Heb hem nog eens opgezocht op internet zojuist en daar staat hij inderdaad vermeld mét gaten, maar ik heb dit dus niet.

Dan heb je dus geen mesh goggle. Mesh definieert redelijk goed wat het wel zou moeten hebben. Een solide plastic lens is gewoon prima.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Dan heb je dus geen mesh goggle. Mesh definieert redelijk goed wat het wel zou moeten hebben. Een solide plastic lens is gewoon prima.

Dan heeft de verkoper destijds het verkeerde artikel aangeslagen, kan gebeuren. Gelukkig zijn we er helemaal uitgekomen nu. Bedankt voor de waarschuwingen haha. Was al aan het kijken naar andere goggles.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kevinvr en THR33KlNGZ
Oh, prima! Ik zag het staan en reageerde maar gelijk, beschadigde ogen gun je niemand.
 
Pfew! Goed opgelet jongens en bedankt voor de hulp! ^_^

Welkom op ons forum mr! Chambers ook gelijk al meegepakt. Één van de tofste locaties wat mij betreft :D
 
Verkopen nederlandse shops mesh goggles dan? Lijkt mij sterk aangezien de nabv er ook niet zo blij mee is. Om even te laten zien waarom velen absoluut geen meshgoggles aanraden:
welkom op het forum!
 
  • Leuk
Waarderingen: SawtoothTrout