Hallo daar!

Tukker

New Member
2 jun 2016
2
0
Trophies
1
Ik zal me even kort voorstellen, ik ben Mannus, 23 jaar en woonachtig in het mooie Twente. Ik ben via de filmpjes/ forums op internet + de verhalen van een vriend, nogal enthousiast geraakt over airsoft. De NABV pas is inmiddels aangevraagd.

Na wat replica's te hebben te bekeken en reviews te hebben gezien en vergeleken. Wil ik na het binnen hebben van mijn pas een SA-B03 bestellen met SAEC. Nu zat ik eerst te kijken na een AMOEBA AM-14 (Honeybadger) maar die vond ik inclusief EFCS te prijzig om mee te beginnen. De kleding is in ieder geval besteld, net als de bril. Daarnaast was ik nog opzoek naar een goede scope/ red dot.

En is het als beginner ook handig om een side-arm aan te schaffen. Of is dat iets om mee te wachten?

Groeten Mannus

Ieder heeft zijn mening, ik vind een side arm niet echt nuttig voor een beginner omdat het een grote hap neemt uit je budget en je dat beter kan stoppen in je AEG. Oftewel je kan beter voor die Amoeba gaan dan nog een side arm ernaast willen.

Welkom op het forum,

Zoals Rebel Attack zegt zijn de meninge over een side-arm verdeeld. Ik daarentegen ben er een enorme voorstander van!

Ben tevens niet bang om vragen te stellen. Daar is het forum merendeels voor!

Gr,

Binky Jules

jules.cornelissen;22626 zei:
Welkom op het forum,

Zoals Rebel Attack zegt zijn de meninge over een side-arm verdeeld. Ik daarentegen ben er een enorme voorstander van!

Ben tevens niet bang om vragen te stellen. Daar is het forum merendeels voor!

Gr,

Binky Jules

Ik dacht laat ik maar niet de vorige discussies terug halen.

Voordelen van een sidearm:
- Rooms clearen is makkelijker.
- Goede backup als je net moet reloaden en je in de penarie zit.
- Bij een wapen hit hoef je niet naar respawn.
- Leuk voor indoor of pistol only skirms.

Nadelen:
- Extra pouches, holster en andere zaken nodig, oftewel extra kosten
- Replica zelf kan niet duur zijn maar dan komen nog de extra magazijnen, desondanks extra kosten naast alle andere gear die een beginner moet/wil kopen.
- De GBB's op green gas werken niet altijd optimaal bij koud weer, er zijn nieuwe gassen maar zelfs dan kan het niet altijd optimaal zijn en met een sisser aflopen XD.
- Sommige skirms is het een puur esthetisch item omdat je hem de hele dag niet gebruikt.

Welkom in de airsoft wereld!

Ik zelf heb de sa-b02 en ben er tot nu toe tevreden mee, al wel de barrel en bucking geupgrade voor meer range.
Ik heb toen niet voor saec gekozen, omdat het model zonder saec goedkoper was en dat je toch niet elke keer je veer hoef te vervangen.

Ik zelf heb een aimpoint compm4 replica scope, aangezien ik mijn loadout op die van bij het kct/lmb basseer.

Ik heb zelf wel al snel een sidearms aangeschaft, en speel nu ongeveer 2 maanden met eigen gear.
Maar dat was meer omdat ik cqb ga spelen en omdat de replica die ik wilde binnenkort niet meer verkocht word.
Ik heb zelf als sidearm een WE Glock g17 tan.

Voor meer vragen, vraag gerust

EDIT:
Word hier op het forum een sa-b03 verkocht met upgrades.
Misschien kan je even kijken?

Welkom! En leuke keuze idd. Het is zeker de moeite waard die Specna uit het marktplaats topic te bekijken, want die is voor beginners helemaal upgraded en daar hoef je niks meer aan te doen.
En een sidearm is idd nogal duur om zo mee te beginnen, maar ook erg handig! In een open veld pang je er meer mee dan je schiet (mijn ervaring), dus je kan ook kiezen voor een non blowback CO2 pistool. Scheelt heel veel in budget en je hebt toch een redelijke sidearm.
Verder: veel plezier en see you on the battlefield!

@robin97

Ik heb gekozen voor de sa-b02 met saec met de gedachte dat ik hem zelf makkelijk kan downgreaden door met de veer te kloten ipv direct de hele gearbox uit elkaar te moeten halen. Tevens al veel rond gekeken qua reviews/ video's en upgrades betreft de sa-b02, en direct een precion barrel van mad bull op het verlanglijstje gezet, net als een flat hop-up bucking, een frontgrip, een sight van asg 552 red/green dot, een lipo + oplader.

Ik zal tevens even die sa-b03 bekijken!!

Kleding en dergelijke zijn trouwens al aangeschaft bij de dumpstore. Rest alleen nog een goede bril en dan is de loadout wel aardig compleet. Uiteraard komen daar nog wat magpouches bij. Maar eerst maar een replica kopen voordat ik deze aanschaf.

De normale sa-b02 heeft een enter en convert systeem, dan hoef je niet de hele gearbox uit elkaar te halen, maar alleen de gearbox uit je replica.

Zelf heb ik een modify barrel en flat hop bucking ook van modify, zeer tevreden over. Haal nu makkelijk 50 meter.

Replica voor 190 gekocht bij gunfire met gratis downgrade naar 340 fps, en upgrades hebben me 45 euro gekost.

Welkom!

De kwestie met een sidearm. Een sidearm is vaak handig, je sidearm trekken is vaak sneller dan reloaden en flink wat organisaties hanteren de regel: primary geraakt, sidearm gebruiken en als je die niet hebt respawnen.

Maar als beginner zou ik het je niet 1.2.3. aanraden, dingen zoals een sidearm zijn toch vaak iets wat je meer aanschaft uit je ervaringen, zoals replica geraakt of je wordt gehit of omdat je magazijn leeg is een geen tijd had om te reloaden. Ik zou eerder aanraden om een portofoon te halen in plaats van een sidearm, omdat een portofoon vaak de hele skirm door handig is, ook als beginner en een sidearm niet altijd nodig is.

En hoe zit het qua bril dan? Heb wel gekeken naar tactical brillen en goggles, ook met dubbele lens.

Nu kwam ik op amazon een facemask tegen, deze hebben alleen bijna allemaal geen oogbescherming als in de zin van een bril. Glas dus. Maar mesh. In principe zal je er dan denk ik alsnog een bril onder moeten dragen?

En als je er zelf glazen in maakt zal je dan moeten kunnen bewijzen dat het de goede glazen zijn met keurmerk?

Heb ze trouwens al wel gevonden met mesh als in glas beschikbaar

airsoftpaintballmask.com/?product=ma7

Iemand ervaringen met een face mask of tips voor bril + mond/neus mesh?

Mesh is niet toegestaan door de NABV, en daarbij ook nog eens niet slim om te gebruiken. (Splinters die van BB's afkomen als deze het mesh raken)

En er wordt niet gecheckt of je bril ook echt aan het keurmerk voldoet of dat het sterk genoeg is, dus opzich kan het inbouwen ervan wel. Gebeurt ook vaak dat mensen het glas van een gasmasker vervangen en zodoende dus "geschikt" zijn om mee te airsoften. Die keuze is natuurlijk helemaal aan jezelf. Ik zou het alleen niet doen als je niet zeker weet of het glas ook echt sterk genoeg is.

En dat is een erg gaaf masker! Vind die Army of Two masker altijd erg mooi, maar zijn meestal helaas met mesh. Ik denk wel dat je met die last gaat krijgen van foggen, aangezien het ook aan de bovenkant van je hoofd een stuk bedekt. Maar dit kan je altijd verhelpen met een klein ventilatortje in te bouwen aan de bovenkant.

Ik zelf draag buiten alleen een balistische bril, binnen draag ik ook een mesh mask.
Je hebt verschillende soorten brillen.
Shooting glasses - https://www.unit13shop.eu/index.php?action=article&aid=10367&group_id=10000034&lang=nl
Goggles - https://www.unit13shop.eu/index.php?action=article&aid=20548&group_id=-4&lang=nl
Full face mask - https://www.unit13shop.eu/index.php?action=article&aid=20592&group_id=-4&lang=nl

Die shooting glasses heeft @unamatrix ook.
brillen met het EN 166 keur merk hebben zijn geschikt

ik zelf zou niet voor een full face mask gaan, erg warm, kan beslaan en je richt er moeilijker mee.
zou je eerder aanraden om met goggles of bril te spelen

Alles mag zolang het maar de EN166 of de ANSI Z87.1 keuring heeft dan is het toegestaan op de Nederlandse skirm velden.

Welkom, een sidearm is niet nodig. Ik heb er zelf wel voor gekozen een aan te schaffen omdat het in sommige situaties handig is. Bijvoorbeeld wanneer je een CTF game speelt en de vlag hebt. Je gaat dan niet zo snel met je primary lopen. Verder pak ik hem ook steeds vaker voor schieten uit een off hand positie, dus bijvoorbeeld links de hoek om. Vind dat persoonlijk makkelijker dan shoulder te switchen met mijn primary

Welkom!

Ik heb ook de eerste jaren zonder gespeeld, nooit gemist.

Nu ik een side-arm heb is het wel ontzettend gaaf! Maar gebruik ik het als ik leeg ben zoals in FPS games, nee. Ik wissel er heel bewust heen op bepaalde momenten. Die momenten kan je ook prima met een korte replica doen, maar zijn gewoon leuker (of net wat handiger) met een side-arm.