Hallo ik ben...

koudwatervrees

New Member
7 sep 2015
1
0
Trophies
1
Hallo ook ik zou me hier even netjes voorstellen.

Ik ben Dennis uit Hoogland (naast Amersfoort) en nu 30 jaar oud en ben eigenlijk pas heel erg kort bekend met airsoft, hooguit maar twee a drie weken maar eigenlijk vrijwel meteen verkocht aan deze sport. Eerst wou ik mee doen met een introductiedag maar aangezien die al vol was geboekt en ik eigenlijk veel te ongeduldig ben heb ik vanmiddag mijn V.O.G formulier ingeleverd bij de gemeente om gelijk maar mijn vergunning te kunnen halen bij het NABV. Dus het is nu de brievenbus in de gaten houden. Daarna is het zaak om naar een toffe replica te gaan kijken.

Hopelijk ga ik veel lol beleven aan het airsoften en dankzij jullie ben ik via het forum al veel te weten gekomen. Ook aan de youtube filmpjes van Jan heb ik een hoop gehad.

Mvg, Dennis

Hallo Dennis, welkom en heel veel plezier... leuke sites voor replica's taiwangun.com en gunfire.pl

Hallo Stephan,

Bedankt voor je berichtje en het mee denken !

Beide website's ken ik intussen en ik zit te denken aan een M16A1 van Taiwangun (ook omdat hun hem downgraden voor je) maar ik weet niet of het een beetje een goed beginners replica is ? Of is daar zo moeilijk wat over te zeggen ?

Zouden jullie er eens naar kunnen kijken of zijn hier mensen met ervaring met deze M16A1 ?

Ik weet ook nog niet zo goed waar ik naar kijken moet maar ik vind dit gewoon een mooie classic en het model spreek me enorm aan. Graag jullie mening.

http://www.taiwangun.com/en/electric-air-soft-guns/m-16a-jg?from=listing&campaign-id=14

7a946a34cfc3f86f624637558b536063.jpg

Gr. Dennis

Hallo Dennis, 

Allereerst welkom op dit forum,

Leuke replica heb je op t oog, Ook praktisch een goede keuze omdat er echt enorm veel mensen zijn die ervaring hebben met het m4 platform. 

Weet niet of je van plan bent veel outdoor of indoor evenementen af te gaan. want bij indoor evenementen is een korter model m4 wellicht praktischer. 

Weet je ook al wat voor gear/stijl je wilt gaan kopen/dragen?

Veel plezier in deze mooie sport en wie weet tot op het veld.

Bedankt jongens !

Ja de M16A1 heb ik eigenlijk gewoon gekozen omdat ik hem gewoon mooi vind en hij hoort gelijk bij de stijl die ik wil gaan dragen. Dat is namelijk een beetje Vietnam/Woodland stijl. Eerst maar is de leger dump af om te kijken of er wat moois bij is. Het is inderdaad mooi meegenomen dat veel mensen dit wapen kennen maar daar was mijn keus niet op gebaseerd.

Verder zou ik het liefst 'outdoor' spelen. Heb hier en daar al wel toffe filmpjes gezien en vooral 'Bunker Hill' lijkt me echt tof. In Vietnam stijl mogelijk om te dopen naar 'Hamburger Hill' ;-)

Lijkt me leuk met jullie te skirmen.

Gr. Dennis

Welkom op het ACN forum !

Die M16 ziet er netjes uit. Zelf speel ik met een G36 JG. En deze bevalt prima...

Welkom koudwatervrees! 

Tof dat je voor een unieke stijl wilt gaan, altijd mooi om eens wat anders te zien. Mocht je ooit hulp nodig hebben bij het zoeken naar Vietnam-era spul, kan ik je vast op weg helpen. Ik kan wel aan het een en ander komen. 

Hoop dat je snel je eerste DZ mag bewandelen! :D 

@@koudwatervrees persoonlijk vind ik een replica waar je ook een beetje toeters en bellen op en aan kunt zetten iets mooier. de M16 is daarvoor niet helemaal geschikt maar het valt allemaal met persoonlijke smaken en daar gaat het vooral om lijkt mij.. vind ik ook aantrekkelijk in deze sport..

Als het goed is ga ik / wij ook weer naar bunker hill (dacht 26 sept as) en dan hoop ik je tegen te komen zodat je evt mijn replica's kunt testen!

@ Eviltwin-NL

Zo dat is ook een mooie replica zeg, en lijkt me goed voor indoor (zo ver ik er dan kijk op heb) Maar mooi is hij zeker ja.

@ Strelok

He thanks voor het aanbod, wat heb je zo al. Ik ga eerst eens bij de dump kijken omdat ik in het begin liever wat geld uit geef aan een replica en een goede bril dan aan kleding maar in de loop van de tijd kan ik het natuurlijk stukje bij beetje uitbreiden . Ik weet niet of jij het hebt en of het te koop is maar dit lijkt me wel nice voor op me helm, een paar kogels onder een band. Wil zelf me helm zo een beetje gaan customizen zeg maar, en dat hoeft niet al te veel te kosten denk ik...

2e2ca93a5e4ba124861efd12e20a9fb6.jpg

maar wellicht heb jij nog meer leuke hebben dingen voor me. Maar in ieder geval al bedankt voor het mee denken !

@ Stephan Schulte

Ja, heb je helemaal gelijk in Stephan ! Op zo'n M16A1 hoort eigenlijk niet van die high-tec spul te zitten, past gewoon niet bij het geweer en zijn tijd waar in hij diende. (sorry voor de mensen die dit er wel allemaal op hebben zitten lol) Dat komt eerder tot zijn recht op een mooie M4 of zo, in ieder geval een wat moderner model. De M16 vind ik persoonlijk gewoon mooi zo als hij is en de Vietnam oorlog spreekt me ook gewoon wel aan.

Maar mijn vriend die gaat ook kijken of hij airsoft wat vind en gaat met mij mee als introducee. Voor hem zoeken we nog een replica, liefst onder de 100,- omdat hij totaal geen iedee heeft of het hem wat lijkt. Als je er een moet huren ben je al snel 40,- kwijt en als hij het leuk vind heeft hij ook gelijk zijn eigen replica waar je als beginner prima mee door kan. Wellicht dat dit een wat moderner model gaat worden en dan kunnen we altijd daar het een en ander op monteren. Maar eerst maar eens afwachten of hij het ook wel leuk vind.

Bedankt voor het aanbod om ook jou replica even te mogen bewonderen. Waar schiet jij/jullie mee ? Ik weet niet of ik tegen die tijd mijn pas en replica al heb maar ik ben bang van niet om eerlijk te zijn.

Bedankt allen voor de vriendelijke reacties en alle tips die jullie me als beginner mee geven ! Top.

Voor hem zoeken we nog een replica, liefst onder de 100,- omdat hij totaal geen iedee heeft of het hem wat lijkt.

Onder de €100 moet je niet willen. Dan is huren een betere optie.

Werkt je huur replica niet, dan loop je terug en zeg je ik wil een ander.

Werkt je eigen cheap-ass replica niet. Dan heb je voor niks entree betaald en is het knap zuur :(

Die G36C die ik heb, was overigens slechts €110. Dus wat dat betreft ook nog eens zeer schappelijk geprijst, en werkt lekker. .
Het gaat om de volgende G36C, echter is hij niet op voorraad, en inmiddels flink wat duurder :(
http://gunfire.pl/product-eng-1152193310-JG1138-Replica.html

Waar schiet jij/jullie mee ?

6 mm biologisch afbreekbare BB's :P

Mijn voorkeur: Extreme precision / ASG 0,25 gr

Welkom.
Kleine note over die g36 van eviltwin. Dit is een afwijkende versie. Het is een g36 die van de fabriek uit , eigenlijk aangepast is met zoveel mogelijk m4 onderdelen. En deze slikt dan ook M4 magazijnen, in plaats van de standaard g36 magazijnen, dus zeer belangrijk als je deze neemt dat je niet domweg g36 magazijnen besteld.

Nog mooiere replica is natuurlijk de Britse L85 :-) Helaas is deze wel wat duurder om aan te schaffen.

Succes met de start van deze awesome hobby .

Greetings

Ik ken iemand die altijd een pakje Lucky Strike sigaretten op de zijkant van zn helm heeft. Ziet er opzich ook wel leuk uit.

@ Eviltwin-NL

Nou dan moeten we wellicht maar huren of door sparen haha. Na ja er is keuzen genoeg in ieder geval. Wat is eigenlijk het grote verschil tussen 20gr en 25gr ? Kan me voorstellen dat hij die 20gr bb's er wat makkelijker uit gooit en daarmee je replica wat spaart of luistert dat niet zo nouw ?

@ Stephan Schulte

Nice, ben ook wel benieuwd naar een M4 idd. Wellicht is dat iet voor me vriend om naar te kijken. Ach, we zullen zien.

@ Twinfromhell

Bedankt voor de tip ! Passen de M4 magazijnen ook in Die M16A1 die ik op het oog heb, ze lijken op het ook gelijk aan elkaar. En hoe veel magazijnen heb ik nodig om te starten ?

@ Manders

Ja dat kwam ik ook al tegen in een filmpje en ook dat is wel een idee ja maar die kogels lijken me toch nog mooier. Nu moet ik er nog aan zien te komen haha. En pakje lucky's zijn zo gehaald. Je ziet ook nog wel eens speel kaarten.

Die CM is idd mooi! zou ik eerder voor kiezen! en een vriend van mij heeft die UZI op C02, maar die schiet boven de 360 FPS maar erg leuk..helaas geen hicap mag dus je bent vaak aan het vullen ..

Die CM is idd mooi! zou ik eerder voor kiezen! en een vriend van mij heeft die UZI op C02, maar die schiet boven de 360 FPS maar erg leuk..helaas geen hicap mag dus je bent vaak aan het vullen ..

Die CM.515 zou mijn vriend dan gaan gebruiken. Is die Cm trouwens een replica van een echt wapen, ik kan er verder niets over vinden ? Voor mij zelf staat die M16A1 eigenlijk wel vast ! Uzi blijft ook tot de opties behoren maar ik kom eigenlijk geen Aeg full steel dingen tegen, of peper duur. 

@koudwatervrees Ik weet niet zeker of die cm wel wat is, meestal zijn de CM niet zo goed onder de honderd euro, behalve de g36 en de ak74 waar cyma wel een redelijke reputatie heeft. Qua m4 zie je ze niet zo vaak(ik dan) en zou als ik jou was toch iets meer uit gaan geven. En nogmaals als je de sport wilt proberen, huur dan ipv een replica aan te schaffen waarmee je achter spijt van kunt hebben.

Ja zit wellicht wat in Lockheed. Mij lijkt het zeker tof dus ik koop al wel gelijk een replica, ik ga het zeker doen. Of mijn virend het door zet weet ik niet zeker en dus gaan we wellicht huren. Inmiddels heb ik me neefje en het vriendje van me nichtje ook om en gaan ook eens mee.

Kreeg net een berichtje van het NABV dat ook mijn pasfoto goed was gekeurd, wachten is nu op de gemeente Amersfoort. :-)