Hallo ik ben...

Vandaag naar de leger dump geweest voor mijn 'Vietnam Loadout' tenminste wat er zo veel mogelijk op lijkt.

Een Helm met binnen helm en heb ook een via internet een echte Mitchell overtrek om over de helm heen te doen uit de echte Vietnam oorlog. (leuk detail dus)

Verder een buiten jas met een groene handdoek voor in de nek, just like the real deal. Ook een koppel met een veldfles en een tasje waar ik straks twee magazijnen in kwijt kan.

Ook nog een munitiekistje gekocht om straks mijn bb's in te bewaren.

Moet nog wel een broek hebben en kisten om de boel compleet te maken maar het begin is er. :-)

Gr Dennis

57578e242f7769b7a9e82ffcd3118e65.jpg

5e8b444018b1a759ed5697e89183de5d.jpg

Mooi begin!

Zoals ik aangeboden had, mocht je nog wat zoeken,

60 dollar voor het hele setje excl flakvest

Compleet echt Vietnam uniform, weet alleen je maat niet, staat nog te koop ;) Incl flakvest

IMG_0993_zps19bjgwcm.jpg
IMG_0983_zpsxttge3pb.jpg

Let wel dat ik het niet zelf aanbied, maar het meeste van Red Alliance weghaal, kijk daar maar eens :)

Poeh, vind ik moeilijk.

Geen geld natuurlijk maar er was vandaag bij de dump geen 1 broek doe goed zat. Ben 192 en 94 kilo dus pas het liever aan dus ik laat hem schieten. Als ik het niet pas is het ook zonde geld.

Maar in ieder geval bedankt !

Ik kan hem ook op de website niet vindenStrelok. Staan er geen maten bij ?

Wellicht dat ik toch enkel dat flakvest wil hebben. Gaat dat ook los weg ?

Gr Dennis.

Vietnam vest los is 150 dollar :) 

http://www.red-alliance.net/forum/index.php?topic=31812.0

Geen probleem, zag het voorbij komen en laat het gewoon weten, je staat natuurlijk helemaal vrij om zelf te kiezen. 

Ik heb me aangemeld, is even rond kijken. Bedankt !

Kleding is size small, gaat hem ook niet worden ben ik bang. :-)

Flakvest is zeer ruim instelbaar.In 1979 was ik al wel op lengte,maar nog niet in de breede gegroeid  (heb de laatste jaren daar een groeispurt in gehad) en het toen M welke behoorlijk ruim zat.

Waarschuw je wel dat het bepaald niet prettig draagt.We kregen ze van onze Amerikaanse vrienden in de Libanon(Ons eten was vele malen beter)Vonden het toen al vreemd dat ze ze zelf nauwelijks droegen.Na er een keer met een 9mm op te hebben geschoten begrepen we dat het alleen scherven tegenhoudt.Geen kogels. We hebben ze toen maar als extra bescherming op de vloeren van onze voertuigen gelegd

Daarom heet het ook een Flak vest. (Flak komt van Flak 88, Flugzeugabwehrkanone 88) welke een geconcentreerde lading aan fragmenten op vliegtuigen schoot. Flak vesten zijn puur ontworpen om scherven tegen te houden. Daarbij neem ik aan dat je in een Airsoft game de daadwerkelijke ballistische platen niet draagt. Dit scheelt een hoop in comfort en gewicht. Althans, dit doe ik zelf bij mijn vesten niet. Dan loop je je de pleuris, en BB's gaan heus niet door je heen van een afstandje :)

Nou ik heb ook besloten om het niet te doen. Kan altijd later nog, eerst maar eens me nabv pas hebben en de replica aanschaffen.

Ik heb wel vandaag me Mitchell helm overtrek binnen gehad wat echt uit de Vietnam oorlog komt. Ook heb ik deze goggle Revision set met drie verschillende glazen (blank, donker en geel) besteld in de kleur groen. Staat het best bij de rest van het geheel denk ik.
ebd1657b7497cf188965323c37ebcfc9.jpg

307523dd602bcbc217fce7b69b3de6b6.jpg

50cef89058c99b801c2ab954a2e9119c.jpg

Ik heb eigenlijk nog wat vraagjes, wellicht kunnen de kenners mij verder helpen.

-Ik ga dus met een M16A1 AEG skirmen straks, kies ik 20 gram of 25 gram bio bb's en waarom ?

-Hoe veel extra magazijnen heb ik in het begin nodig ?

-Verder heb ik meen ik ergens gelezen dat wanneer je de 8.4v voltage accu vervangt voor een 9.6v dat hij sneller schiet, klopt dit en hoe weet ik dan welke accu ik moet hebben. Of heeft iemand een goed adresje die voor die m16a1 zo'n accu hebben ? (als het zo is natuurlijk)

Ik zou voor 0,25 gr bio BBs gaan. De reden hier achter is, dat de BB's door wind blaadjes en takjes alle kanten opgaan. Door gebruik te maken van zwaardere BBs, heb je hier iets minder last van.

Hoeveel extra magazijnen je nodig hebt, hangt af van meerdere factoren. Als eerst, ga je High, mid of realcaps magazijnen gebruiken?

Daarbij wat is je speelstijl. Ben je iemand die de heledag al schietend rond rent, of lig je in de bosjes en schiet je alleen het gene wat je kan raken.

Dan heb je ook nog de optie, om alleen in de safety te refillen, of vind je het niet erg om een zak met BBs op spawn te hebben staan, en de magazijnen daarbij te vullen.

Gemiddeld genomen, zou ik voor highcaps (400 rnd) zeggen dat 2 a 3 wel gegoeg zijn. 

Voor midcaps (130 rnd) 6-8, maar moet je afhankelijk van het veld, mogelijk wel in spawn een keer bijvullen.

Realcaps (30 - 50 rnd). Tja. Daar mag je er wel 10 of meer van mee nemen denk ik :)

EDIT:
Ik zie trouwens op de site van TWG, dat je replica rear-wired is. Daar kun je bijna alle gebruikelijke maten batterijen wel in kwijt.

Als jij bijvoorbeeld deze neemt:
http://www.taiwangun.com/en/batteries-9-6v/battery-nimh-1600mah-9-6v-mini-type-8fields?from=listing&campaign-id=19

Heb je een hoger voltage, en een hogere capaciteit. Hier kun je dus meer BBs mee weg schieten (ik zeg expres niet langer spelen, want door je hogere Rate Of Fire is dit waarschijnlijk gelijk ).

Oké 0.25 gram dus. Is het wel zo dat je met 20 gram sneller schiet (omdat er minder gewicht afgeschoten hoeft te worden) of is dit niet merkbaar ?

Hoe ik ga spelen kan ik nu nog niet echt zeggen aangezien ik nog geen bb gelost heb. haha. Dat moet straks dan gaan blijken.

Wat houd dat precies in rear-wired (dat de accu achter in zit ?)Dus met een 9.6 schiet hij idd sneller en die zou er in passen zeg je, wellicht dat ik die er gelijk bij haal dan.

Zijn er nog zwaardere accu's die er in passen en dus nog sneller schiet of is 9.6 het hoogst ?

En zijn er nog meerdere mogelijkheden om de fire rate omhoog te schroeven ? En zo ja wat zijn daarin de mogelijkheden ? (niet dat ik dat allemaal gelijk moet hebben maar ik vind het wel interessant om te weten)

Bedankt, Gr Dennis

Wat betreft het gewicht van je BB:

Gemeten wordt altijd met 0.20

Ja een 0.20 vliegt sneller, echter is deze ook het meest gevoelig voor wind, takjes, blaadjes etc. Dus deze is niet de meest precieze. Verder is het zo dat het geregeld voorkomt dat je met een zwaardere BB meer bereik (en meer precisie) hebt. Wat je precies nodig gaat hebben is even uitzoeken. Ga in ieder geval voor BB's van kwaliteit (Extreme precision en Green Devil). Mijn AA schiet bijvoorbeeld het beste met 0.28 Green Devil

Wat houd dat precies in rear-wired (dat de accu achter in zit ?)Dus met een 9.6 schiet hij idd sneller en die zou er in passen zeg je, wellicht dat ik die er gelijk bij haal dan.

Rear-wired, betekend inderdaad dat de accu in de kolf gaat. Hierdoor heb je meestal aardig wat ruimte om een accu kwijt te kunnen. 

Zijn er nog zwaardere accu's die er in passen en dus nog sneller schiet of is 9.6 het hoogst ?

Je kan het zo gek maken als je zelf wilt, je kan ook nog over gaan op een 11,1 V Lipo, maar dat gaat je replica niet leuk vinden. Dat doet hij misschien 1 magazijn, en daarna mag je BBs gaan gooien.

En zijn er nog meerdere mogelijkheden om de fire rate omhoog te schroeven ? En zo ja wat zijn daarin de mogelijkheden ? (niet dat ik dat allemaal gelijk moet hebben maar ik vind het wel interessant om te weten)

Het opnieuw invetten van je gearbox, bij de goedkope merken is dit meestal niet heel erg netjes gedaan in de fabriek. Ook het opnieuw shimmen is het overwegen waard. Andere connectoren / bedrading helpen ook nog iets.  Je zou zelfs overkunnen gaan op dual-sector gear. Maar dat ben ik in NL eigenlijk nog nooit tegen gekomen.

Oke dus met een 11.1v Lipo loopt hij op een hoop, maar wat kan dan nog wel ? is een 9.6 wel goed te doen of zit er nog wat boven wat mijn aparaat niet sloopt of komt na de 9.6v de 11.1v al ? Wat houd het veilig voor mijn replica ?

De gearbox invetten en shimmen zeg je. Is dat allemaal zelf een beetje te doen (ben best handig met sleutelen) of is dat hogere wiskunde ?

Hoger dan die 9,6 V zou ik echt niet gaan zonder andere upgrades (gears, mosfet, piston), bij een low(er) budget apparaat. Bij de wat duurdere appaten, durf ik de 9,9 V life4po zonder upgrades nog wel aan, maar bij een Jing Gong hield ik het mooi op 9,6 V.

Invetten, is naar mijn idee met een beetje gezond verstand wel te doen. Shimmen, heb ik ook maar  via YouTube geleerd, dus ja dat is wel te doen als jij de replica open kan krijgen.

Welkom. Je zou Born to Hit op de helm kunnen zetten :) (vrij naar Full Metal Jacket)

@ Eviltwin-NL

Oke dus maximaal een 9.6v gebruiken. En hoe veel heb ik er nodig om een dagje te skirmen ?

Dat invetten durf ik ook nog wel aan denk ik.

@ Herman

Hahaha ja die is wel leuk en had me ook wel voorgenomen om er op te gaan scrijven maar nu ik hem eenmaal in huis heb vind ik het eigenlijk een beetje zonde omdat hij echt uit Vietnam komt.

-----
Verder heb ik nog een setje Vietnam jungle boots aangeschaft en vandaag is me VOG op de bus gegaan naar het NABV dus het komt steeds dichter bij. Oja ook nog een camera mount gekocht voor op de M16. We zijn lekker bezig. Alleen het rond kijken en kopen op internet is al een leuke sport, ben zwaar benieuwd naar de eerste skirm ! Ik heb er zin in.

PS. Weet iemand van hier of er niet een kant en klaar US Vietnam pak ergens te koop is, hoeft niet een origineel te zijn maar een replica zou ook tof zijn.

Ik verwacht dat als je eerst de 9,6 V 1600 mAh gebruikt en daarna over gaat op de meegeleverde 8,4 V 1100 mAh en dan wat bewuster gaat schieten je makkelijk een dag kan halen.

Oke thanks. Nog een vraagje als het mag.

In haast elke review van welke replica dan ook hoor ik mensen zeggen dat de mee geleverde oplader van een slechte kwaliteid is ? Is dat zo of praten ze elkaar na, en wat moet ik dan kopen ?