Hallo! Nog een paar maandjes!

Monatino

Member
13 feb 2015
6
0
Trophies
1
Hallo ik ben Max ik word over 7 maanden eindelijk 18 en dan kan ik met Airsoft beginnen. ik woon zelf in Noord Braband in de buurt van Roosendaal. Zijn er mensen die daar in de buurt in een team zitten of een team willen op zetten?

Ik wil binnenkort ook een keer in belgie gaan spellen omdat ik weet dat je daar al vanaf je 14 mag, maar dat mag alleen onder begelijding in een team waar ook mensen van 18+ in zitten. Als mensen dus binnenkort in belgie gaan spellen kan je het me laten weten als ik mee mag. ik ben bezig met me aan het inschrijven in de AAB Alvast.

Gr Max!  

Hoi Max,wat is AAB?

En in NL zal je lid moeten worden van de NABV als je zelf replica's wilt aanschaffen.

Verder zullen er niet veel mensen nog over de grens gaan spelen nu het airsoften in NL steeds populairder word en er steeds meer terreinen bij komen.

In Roosendaal zullen vast wel meer airsoft-enthousiastellingen wonen,dus een club(je) vormen zal geen probleem worden.

Succes en veel geduld toegewenst de komende maanden.

Maar om Nederland Airsoft Apparaten te mogen bezitten en zelfs maar vast te mogen houden en te vervoeren moet je lid zijn van de NABV (Nederlandse Airsoft Belangen Vereniging). Als je niet lid bent pleeg te een strafbaar feit met als gevolg een strafblad etc.

Hou je hier alstublieft aan en verpest het niet voor ons Airsofters. De sport in Nederland is nog jong en we willen onze hobby graag hier blijven uitvoeren.

Ook als je in Belgie gaat Airsoften betekend dit dat je je Airsoft Apparaat niet over de grens mag meenemen naar huis als je geen NABV pas hebt.

Kleine moeite om aan te vragen, groot plezier en een hoop ge....zeur minder.

Ik huur denk ik dan een kluisje bij het station ofzo, tot ik 18 ben en in Nederland me Navb pas kan aanvragen.

Dat kan je doen,of een shure-guard box huren ergens in den bels om je spullen in op te slaan.

Zo deden ze het vroeger toen airsoft in NL nog illegaal was.

Ja heb gekeken ga over een week naar Turnhout daar een potje spelen met een vriend een dag huur kost daar 45 euro ofzo, gaan we gewoon op de scooter

Kluisje huren o.i.d. hoef je niet te doen. Bezit van een AA is ook in België pas toegestaan vanaf 18 jaar. Tot die tijd zul je moeten huren of lenen. (waarbij de eigenaar van de geleende AA dus ook aanwezig moet zijn bij het evenement)

Ik had pas geleden op de Airsoft bond van belgië gekeken en daar stond dat het al vanaf je 14 mag onder toezicht van iemand die 18 jaar of ouder is maar dat je wel je eigen replica is bezit mag hebben?

Je mag in belgië geen replica's bezitten onder de 18, je mag ze wel lenen, maar dan moet de eigenaar in kwestie ook aanwezig zijn. Ook zal je in belgië een verklaring moeten ondertekenen  en zal er een 18+ begeleider bij moeten zijn bij een evenement. En een brief van je ouders waarin staat dat jij mag airsoften en dat zij daarbij de volledige risico zullen dekken.

Grrr
waarom. wacht je niet een paar maanden, kan je sparen voor een replica en toebehoren
verknal het idd niet voor onze airsoft ers hier in Nederland, door roekeloos gedrag