Hallo!

Daburg

Active Member
2 jul 2017
33
14
Trophies
6
Hallo!

Ik ben David, 41 jaar en woon in de Haarlemmermeer. Ik heb familie die ook Airsoft doet en ik was altijd wel erg geïnteresseerd in de sport alleen ik heb er nooit wat mee gedaan. Ik heb er nu sinds drie weken twee skirms op zitten, beide in Assendelft.

Na de eerste skirm heb ik direct mijn NABV aangevraagd en heb ik ook mijn eigen gear gekocht. Ik heb nu een bijna volledige outfit beschikbaar. Afgelopen zondag in Assendelft met mijn eigen gear gespeeld en dat was toch wel erg gaaf!

Ik heb tot nu toe:

Invader Gear COMBAT SHIRT ATP Revenger TDU
Invader Gear Predator ATP Combat Pants
Zwarte kisten van QTAC
Condor Defender PC in OD
Condor triple mag pouch in OD
Sling in Tan
101 inc Tactical baseball cap Multicam
TTD Italia Anti Fog Veiligheidsbril
Krytac CRB Foliage Green met 5 midcap Ares Amoeba magazijnen
Valken Sierra II Gloves OD
Tunrigy ACCUCEL-6 80W 10A BALANCER/CHARGER
Turnigy 7,4 Lipo x 5 (beter te veel dan te weinig)
XCortech Chronograph X3200 MK3

Ik speel met 0.25 G&G bio bb’s. Op mijn eigen chrono zat ik op met 0.25 op 325 fps en met de standaard bb’s bij de replica zat ik op 355 max.

Helaas zat ik op de chrono bij RSL strak op de 360 en mocht ik gelukkig wel meespelen. Ik moet dus nog eens kijken wat dit verschil heeft veroorzaakt. Ik lees dat de hop up ook de fps kan beïnvloeden, misschien dat het zoiets is geweest. Ik heb in ieder geval een zak Xtreme Precision Bio BB 0.20gr gekocht zodat ik daarmee kan testen. Ik weet namelijk niet wat het gewicht en kwaliteit zijn geweest van de standaard bb’s bij de replica.

Ik ben nu nog van plan om op korte termijn de barrel van mijn CRB te verwisselen naar een Prometheus 280 mm 6.03 uitvoering. Ik bestel er dan meteen een paar verschillende veren bij om de juiste te kunnen kiezen zodat ik rond de 340 fps zal zitten.

Volgende op mijn verlanglijst is een com setje, ik volg nu wel de aanwijzingen op van andere spelers maar zodra ik uit de spawn kom is het toch altijd weer lastig om te weten wat mijn objective veranderd is.

Ik zoek nog een ervaren en gezellig team waar ik geregeld mee kan samen spelen. Ik wil graag veel leren, tactics, onderhoud en meer.

Aanstaande zondag zit ik te denken om naar B&A te gaan.

20031678_677300855805163_93549738686484554_n.jpg

Laatst bewerkt:
Welkom op het forum David. Volgens mij gaan er wel wat mensen Zondag naar Balls & Arrows.

Ik zag inderdaad dat er al een paar mensen stonden voor B&A. Ik ben voornamelijk erg benieuwd of B&A wat professioneler is als RSL. Dat denk ik haast wel, als ik de site en foto's zie.

Ik heb trouwens net mijn Prometheus barrel gekocht, ik hoop deze morgen te krijgen zodat ik er zondag al mee kan spelen.

B&a is professioneel, let erop dat als je prommy inbouwd dat je fps ook omhoog kan gaan. Als je al op de 360 zit wordt het lastig. B&A is aardig streng qua fps metingen.

• Leuk
Waarderingen: Camilo
Ja, ik heb meteen een M100 en M90 spring besteld. Volgens mij zit er standaard een M110 of M120 in, dat is me niet helemaal duidelijk. Maar met de twee bestelde veren hoop ik wel onder de 360 te komen.

Ik zal eerst de barrel vervangen en testen. Daarna de veer vervangen voor de M100 en als ik dan nog steeds te hoog zit pak ik de M90. Lekker wat schroef werk voor het weekend dus. :)

Hoi welkom op het forum.

Denk dat B&A wel wat professioneler is dab assendelf ja.

Wat FPS betreft heb ik wel een tip die je kan proberen.
Probeer de replica een nacht of 2 met een gespannen veer weg te leggen.
Dus trekker heel kort overhalen zodat je wel de gears hoort draaien maar niet de klap van de piston.
Door de constante spanning verliest de veel iets kracht over de dagen heen.
Zo kan je de fps tot zo'n 15 fps laten zakken schat ik. (Zijn misschien wel meer dagen voor nodig.
Kan daarna wel weer iets omhoog kruipen, maar zal niet het oude niveau halen.

Greetings

• Leuk
Waarderingen: Camilo en Daburg
En dan zo'n nick name.....
Welkom op dit gezellige forum.
Ik persoonlijk zie niet veel verschil in professionaliteit bij RSL versus B&A.
Wel een verschil in speelstijlen.
Maar dat is appels met peren vergelijken.
Vooral omdat B&A hun speelstijl onlangs volledig op de schop hebben genomen en ik moet zeggen; ten goede.

Verder ben je zelf al goed bezig met de afstellingen van je replica.
340 FPS is voor de meeste velden een veilige waarde.
Want de ene chrono is de andere niet en je zal de eerste niet zijn die bij het ene veld wel word goedgekeurd maar bij het andere veld met dezelfde,onveranderde replica,word afgekeurd. o_O

Ik heb het denk ik wat verkeerd opgeschreven, ik bedoelde met professionaliteit meer de inrichting van het veld en de faciliteiten. Ik heb een zeer goede indruk gekregen van de marshalls en de eigenaar. Uitermate professioneel, streng maar ook vriendelijk. Het was meer het gebrekkige toilet en de algemene indruk van het veld. Ik weet dat ze geen vergunning krijgen voor aansluiting op het riool of zoiets dergelijks dus het is ze ook niet aan te rekenen hoor.

Maar allen bedankt voor het welkom, ik hoop jullie allemaal eens een keer op het veld te ontmoetten.

Welkom!
Ben zelf ook nieuw hier en ik ga ook zeker bij Assendelft airsoften aangezien het een van de weinige velden is waar mijn reistijd onder de 2 uur ligt.

Hi Jelle, thanks! Jammer inderdaad dat er niet veel in Noord Holland zit. Ik zag trouwens je replica in je voorstel topic. Zo gaaf, die HK416!!! Zat te twijfelen tussen die en de Krytac. Uiteindelijk toch de Krytac geworden maar ik ben bang dat er uiteindelijk nog wel een HK416 en HK417 bij gaan komen.

• Leuk
Waarderingen: Jelle en Vladimir
Welkom op het forum! Zo te zien heb je al aardig wat gear verzameld :)
Assendelft is een heel cool veld vind ik, behalve als de brandnetels er een meter hoog staan en de paden volgegroeid zijn met distels :P
Je fps kan je standaard idd beter rond de 340 houden en dan kan je er later zonder problemen een andere bucking of barrel in zetten. Met een tightbore gaat je fps namelijk ook weer omhoog.
Maar heel veel plezier hier en tot op het veld!

Welkom! Al een aardige loadout bij elkaar verzameld. Van die Krytac ga je zeker genieten, daar hoor ik niets anders dan positieve verhalen over als merk. :-)

Bedankt voor het welkom, ondertussen heb ik de standaard veer vervangen voor een M100 en daarna een M90. De veer die er in zat was afgeknipt aan de spring guide kant. Dit is door QTAC gedaan om de replica onder de 360 te houden.

Als eerste de M100 geprobeerd i.c.m. de nieuwe 280mm Prometheus barrel. Hiermee zat ik rond 375fps. Daarna de M90 spring geplaatst en hiermee zat ik rond de 280fps.

Met die laatste set up heb ik gespeeld bij B&A en ik vond het niet heel fijn spelen. Heel anders als de eerste keer. Op zich wel zuiver maar minder range. Ik ga dus nu de M100 weer terug plaatsen en de tip van Twinfromhell proberen. Even kijken waar ik op uit kom. Is afknippen eigenlijk een verantwoorde manier om iets lager te komen wat fps betreft?

Alternatief is een m95 spring te plaatsen, kijken waar ik daar nog mee uit kom.