Hallo

Frank1992

New Member
9 aug 2018
2
1
Trophies
2
Hallo iedereen ik ben Frank 26 jaar (niet mij echte naam) en ben sinds ongeveer 1 jaar\ geintereseerd in airsoft/het bezitten van een airsoft wapen.
Ik speel al van kinds af aan first person shooters op de pc en lijkt mij heel gaaf om toch een ''echt'' wapen te bezitten/gebruiken.

Ik heb al wat research over de eisen ervan en hoe het vervoer zou moeten gaan.
Maar toch heb ik een paar vragen, mocht dit niet het juist subforum zijn hoor ik het graag.

1. Ik moet lid zijn van de NABV en een VOG regelen, dan mag ik een airsoft wapen bezitten?

2. Het wapen moet in een kast bewaard worden met en slot erop als je hem niet gebruikt, ik heb een aantal kasten/meubels in de schuur, als ik daar een slot op zet is dat voldoende? Ik denk namelijk als je er een breekijzer tussen zet hem binnen enkele seconden open heb.
Wat zijn die eisen van de kast met slot?

3. Ik heb gelezen dat je wapen thuis mag onderhouden en testen mits andere mensen het niet kunnen zien. Ik woon in een rijtjes huis met een normale tuin erachter, als de buren op de eerste verdieping door het raam kijken en in mijn tuin kijken kunnen ze mijn wapen zien als ik hem aan het testen/onderhouden ben overtreed ik hiermee de regels?

4. Zijn er nog andere belangrijke punten die ik over het hoofd zie?

5. Dan het wapen zelf, Ik heb dus 0 verstand van airsoft wapens en heb dus geen flauw idee wat er allemaal te koop is, Ik ben best bereid om wat meer te betalen als de kwaliteit uitstekend is en niet van echt te onderscheiden, welke shops/websites raden jullie mij aan?

Mvg Frank
 
  • Leuk
Waarderingen: Schutter
Hoi Frank, welkom op dit forum.

Spreek nooit over wapen, maar over airsoft apparaat, het is voor mij ook nog altijd wennen hoor, maar dit is om de nadruk op het ongevaarlijk beoefenen van een schietsport met replica's van vuurwapens te leggen, veel plezier met deze leuke sport.
 
Welkom op het forum.

1. Ja
2. Dat is goed genoeg
3. Ja, gordijnen dicht dus
4. Als je hem van je schuur naar je huis verplaatst en dat gaat buitenom, replica in een tas stoppen
5. Zijn er heel veel. Op het forum staan een heleboel sites met reviews en in Maffo zijn beginnerstopic ook
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
Welkom! Zie dat Boudewijn kort en bondig al meeste vragen heeft beantwoord. Over replica's en websites kan je best gewoon even scannen door de topics heen op het forum, maffo's beginnersguide checken of een iets specifiekere vraag stellen.
 
Welkom!

Aan al je vragen te zien zou ik zeggen; van het weekend avondje vrij houden, pilje erbij en lekker het forum door spitten :)