Handgun only

Tjeerd

Active Member
30 aug 2017
31
3
Trophies
3
Hallo allemaal,

Hierbij een zeer interessante vraag haha, is het leuk en vooral te doen om pistol only OUTDOOR te spelen? de pistol zo trouwens een cm030 of ook wel glock18c (aep) zijn.

Met vriendelijke groet,

Tjeerd
 
Laatst bewerkt:
Om kort te zijn: Nee. Zeker niet met een aep. Je komt gewoonweg range en nauwkeurigheid te kort.
 
Ach, het heeft zo z'n charme tijdens korte aanvallen, maar op langere afstanden zoals @Rick191 zegt is het niet zo handig.
 
Het is wel leuk, als de hele groep met pistol only speelt.
 
Ik heb laatst bij RSL Airsoft, Pistol only gespeeld. Had hier voor gekozen omdat het veld zo dicht bebost is en veel snel moest rennen. Mijn pistool is een APS Dragonfly op CO2 en schiet mooi 340 fps. Zit ook een precision barrel in dus ik vond dat ik niet zo erg in de minderheid was.
Lijkt mij wel leuk om eens met een pistol only skirm mee te doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tjeerd
Afgezien van ammo voorraad (slechts 2 magazijnen) ben ik wel te porren voor pistol only. Mijn TM HK45 schiet zo out of the box vergelijkbaar met een gemiddelde AEG qua afstand en precisie.
 
Indoor zou ik trouwens nog wel voor een pistol only willen gaan. Buiten niet echt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
Indoor doe ik graag mee met pistol only, kan me er buiten weinig bij voorstellen, maar dat kan ook per veld verschillen en met ervaring te maken hebben.
 
Buiten afhankelijk van het veld. Maar over het algemeen niet echt.
Binnen, ja zeker. Ben zelf meestal de persoon die een Marshall benaderd of dit een mogelijkheid is voor het laatste half uurtje ofzo :)
En met 3 pistolen heb ik er ook 1 over voor mensen die dan niet hebben.
 
Sommige pistolen halen een mooie range hoor! Ik heb ook met mijn KWA M9 op een zomerse dag bij Ulicoten een stuk verder kunnen schieten dan ik had gedacht. Ik gok dat ik niet veel onderdeed voor eenvoudige AEG's.

Een pistol only set staat nog steeds op mijn lijstje. Voor indoor is het echt te gek. Heb een keer iemand zien rennen en vliegen met alleen een pistool en dat ging als een trein! Buiten lijkt het me handig als Platoonleader of zelfs SL. Dat je je zelf op die manier forceert minder vooraan te lopen ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick en Tjeerd
Sommige pistolen halen een mooie range hoor! Ik heb ook met mijn KWA M9 op een zomerse dag bij Ulicoten een stuk verder kunnen schieten dan ik had gedacht. Ik gok dat ik niet veel onderdeed voor eenvoudige AEG's.

Een pistol only set staat nog steeds op mijn lijstje. Voor indoor is het echt te gek. Heb een keer iemand zien rennen en vliegen met alleen een pistool en dat ging als een trein! Buiten lijkt het me handig als Platoonleader of zelfs SL. Dat je je zelf op die manier forceert minder vooraan te lopen ;)
dankjewel voor je reactie! leuk om van een vaste airsofter een bericht te krijgen! ik wilde toevallig inderdaad bij ullicoten dark forest deze pistol only gaan doen haha!
 
Graag gedaan! En veel plezier. Ik zou inderdaad wel, zoals iemand anders ook al aangaf, kijken of je wat extra magazijnen mee kunt nemen. Tegenover AEG's gaat je grootste handicap naast range, volume zijn. Als je BB"s en gas meeneemt kan je in het veld bijvullen, alleen moet je dan zorgen dat je dat niet in het gevecht hoeft te doen. Zelf zou ik rond de 4 mags willen gaan zitten met mijn toekomstige pistol only set.

Daarnaast heb je het cooldown effect waardoor je minder snel kunt schieten. Als je pistool daar last van heeft tenminste.

Ik ben overigens niet de enige vaste airsofter in deze topic :)

EDIT: AEP dus geen last van ;)
 
Laatst bewerkt:
Graag gedaan! En veel plezier. Ik zou inderdaad wel, zoals iemand anders ook al aangaf, kijken of je wat extra magazijnen mee kunt nemen. Tegenover AEG's gaat je grootste handicap naast range, volume zijn. Als je BB"s en gas meeneemt kan je in het veld bijvullen, alleen moet je dan zorgen dat je dat niet in het gevecht hoeft te doen. Zelf zou ik rond de 4 mags willen gaan zitten met mijn toekomstige pistol only set.

Daarnaast heb je het cooldown effect waardoor je minder snel kunt schieten. Als je pistool daar last van heeft tenminste.

Ik ben overigens niet de enige vaste airsofter in deze topic :)

EDIT: AEP dus geen last van ;)
Nee maar toen ik Nederlandse filmpjes ging kijken was jij de eerste die ik zag! Ik speel nog niet zo lang vandaar sommige vragen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Let er wel op dat je niet te grote of zwakke bussen meeneemt. Als een BB je greengas bus raakt ben je niet heel blij.

Dat zijn dan wel hele crappy bussen als ze niet tegen een plastic BB kunnen naar mijn mening...
Zolang je ze in een rugzakje ofzo meeneemt zal t wel goed komen denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Buiten lijkt het me handig als Platoonleader of zelfs SL. Dat je je zelf op die manier forceert minder vooraan te lopen ;)

220px-USSROfficerTT33.JPG

Jan el Commandante :cool: :D





Wel minder.... :oops:
WWII --- Soviet officer Alexey Yeremenko leads his men into combat, armed with a Tokarev TT-33. He was killed minutes after this photo was taken. (Khorosheye, near Voroshilovgrad, Ukraine - July 12, 1942



Back on topic:

Lijkt mij ook vet. Ik zeg Ghowst Town zo ver krijgen dat ze een keer een pistol only skirm doen?

Eventuele speedsofters mijdt ik liever wel eerlijk gezegd (no offense). Speel een pistol only liever met een groep mensen die tactisch en Y.O.L.O style spelen in plaats van sprinten met het idee dat je eindeloos kan respawnen. :)
 
Laatst bewerkt:
220px-USSROfficerTT33.JPG

Jan el Commandante :cool: :D





Wel minder.... :oops:




Back on topic:

Lijkt mij ook vet. Ik zeg Ghowst Town zo ver krijgen dat ze een keer een pistol only skirm doen?

Eventuele speedsofters mijdt ik liever wel eerlijk gezegd (no offense). Speel een pistol only liever met een groep mensen die tactisch en Y.O.L.O style spelen in plaats van sprinten met het idee dat je eindeloos kan respawnen. :)
Dat zou inderdaad een vet idee zijn voor de platoon leader. En hulde aan Jan ''El Commandante'' ! :D

*back on topic*
Dat lijkt mij inderdaad vet, ik zou graag een keer een pistol only skirm willen doen bij Ghost Town met m'n TM G17 en AT-loadout :)
 
  • Leuk
Waarderingen: michielvdz en Jan
Een goede leider lijdt met de troepen mee en leidt van voren, maar om nou elke keer Jan met een pistool naar voren te sturen is ook zo iets.

Ik ga zelf wel eens een paar rondes, of zelfs maar een paar pushes, sidearms only. Als er een keer goed gerushed moet worden gaat de M4 even weg.

IMG_8357.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo en Jan
Interessant @michielvdz ! Kende die foto wel maar nooit de geschiedenis er achter geweten!

Een goede leider lijdt met de troepen mee en leidt van voren, maar om nou elke keer Jan met een pistool naar voren te sturen is ook zo iets.

Het nadeel daarvan is dat je als één van de eerste geraakt wordt, en je charismatische leider, intelligentie en tactisch superieure geest, uit de game is en de minions het zelf mogen oplossen. ;) ;) ;)

Als we met een mooie groep gaan pak ik zelf de laatste tijd vaker de rol van diehard platoonleader steeds vaker. Niet bezig met schieten maar puur met aansturen en radio contact. Ik loop dan achter de squads aan, achter de laatste man. Mijn eerste actie op contact is doorgeven waar dat contact is bijvoorbeeld. Met een pistool only forceer je jezelf alleen in noodgevallen dat ding erbij te pakken en ben je ultra mobiel om van squad naar squad te gaan.

Als squad leader lukt me dit jammer genoeg wat minder goed ;)
 
Laatst bewerkt: