Handwapen

ThizzGuy

Member
30 aug 2019
5
0
Trophies
1
Hallo ben me aan het voorbereiden op mn eerste airsoft match maar zou graag jullie advies bij een goed handwapen voor de beginner

Welkom ,

Eerst een kleine tip, wij spreken liever hier niet over wapens als het airsoft betreft ...… De voorkeur heeft replica of airsoft apparaat (kort AA).

Ik kan eigenlijk zoals meestal alleen maar de TM 5.1 high capa aanraden .
Is een moderne m1911.

Het merk is zeer goed, en deze replica staat bekend als 1 van de beste out of the box . Plus dat er echt mega veel onderdelen te krijgen zijn.

• Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123 en ThizzGuy
De TM high cappa 5.1 is erg goed (TM in het algemeen). Mocht je een non-blowback pistol willen (minder slijtage, gasverbruik en stiller) dan is de TM mk23 een aanrader. Deze wordt veel door snipers gebruikt.
Daarnaast vind ik persoonlijk de glock 17 ook een fijne replica, maar voor de TM high cappa zijn meer onderdelen voor te krijgen.
De Novritsch ssp1 moet ook goed zijn voor het geld, maar je betaald daarbij ook voor de naam. Pistol is echter wel een goede oplossing indien je zelf niet wil gaan lopen upgraden.
Tot slot zou je ervoor kunnen kiezen om een goedkope replica te halen en die up te graden. Hier heb ik zelf geen ervaring mee, iemand anders kan je daarmee vast helpen.

• Leuk
Waarderingen: ThizzGuy
Welkom op het forum. Bezit zelf een aantal sidearms en de KJW en TM HiCapa zijn toch wel favoriet. TM schiet heel erg goed en de KJW kan ook op CO2 en beide slikken ze dezelfde magazijnen.

• Leuk
welkom op het forum! tm hicapa, we/tm g17, asg sp-02 shadow zijn allemaal goede keuzes om mee te beginnen.

• Leuk
De TM high cappa 5.1 is erg goed (TM in het algemeen). Mocht je een non-blowback pistol willen (minder slijtage, gasverbruik en stiller) dan is de TM mk23 een aanrader. Deze wordt veel door snipers gebruikt.
Daarnaast vind ik persoonlijk de glock 17 ook een fijne replica, maar voor de TM high cappa zijn meer onderdelen voor te krijgen.

Hi-capa's hoor ik eigenlijk alleen maar positieve verhalen over inderdaad. TM Mk23 zou ik echter niet aanraden als eerste side-arm, deze zijn behoorlijk prijzig en mags zijn in Europa niet altijd makkelijk te vinden.

Daarnaast wat men hierboven al zegt, kies gewoon wat je mooi vindt binnen je budget. Ikzelf ben altijd Glock fan geweest, dus ik ben ooit begonnen met een WE G17. Aanschaf ca. 120 euro, maar ik heb er Maple Leaf upgrades ter waarde van 60,- in gedaan. Ding schiet als een malle, makkelijk 30-40 meter rechtdoor. Glock replica's en onderdelen zijn er in Europa in overvloed, als je ooit wil upgraden.

Daarnaast moet je even bepalen of je GBB op Gas of CO2 prettiger vindt. CO2 geeft een iets hardere kick en houdt zich beter in koude temperaturen (onder 10° C en onder het vriespunt). GBB is misschien iets makkelijker in gebruik. Tevens zit er doorgaans een smeermiddel in Green gas, wat je internals ten goede doet.

Daarnaast heb je ook nog NBB (non blowback) en AEP (replica side-arm op batterij, net als een AEG).

• Leuk
Welkom ,

Eerst een kleine tip, wij spreken liever hier niet over wapens als het airsoft betreft ...… De voorkeur heeft replica of airsoft apparaat (kort AA).

Ik kan eigenlijk zoals meestal alleen maar de TM 5.1 high capa aanraden .
Is een moderne m1911.

Het merk is zeer goed, en deze replica staat bekend als 1 van de beste out of the box . Plus dat er echt mega veel onderdelen te krijgen zijn.
Bedankt voor de tip