Helemaal nieuw in deze tak van sport! + advies is altijd welkom!

Cooper2099

Well-Known Member
6 okt 2016
115
42
Trophies
8
Goedemiddag,

Allereerst,
hallo allemaal! Ik ben Nick 26 jaar oud en ik ben elektrotechnicus in de storingsdienst van een groot staalfabrikant. Ik ben mij gaan verdiepen in de airsoft omdat ik dit altijd al heel gaaf vond, vanaf jongs af aan ben ik al geïnteresseerd in airsoft pistooltjes van de kermis;) dus bij deze kan ik dus de grote mensen tak betreden op dit gebied!!:D

Ik ben bijna in het bezit van mijn NABV pasje, deze wordt aankomende vrijdag gemaakt en opgestuurd!
Nou ben ik mij aan het oriënteren wat er allemaal te krijgen is op de markt en zie veel airsoft wapens boven de 360fps! ik heb vernomen dat op bijna alle skirms maximaal 360fps mag worden geschoten (vol automatisch) klopt dit?

Hoe te handelen als ik bijvoorbeeld een ASG LMT Defender 394fps wil gaan aanschaffen? kan deze worden gedowngrade, zoja door wie en wat zijn dan de extra bijkomende kosten?

Ook ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen betreft verschillende merken, wat zijn de beste merken? waar moet ik op letten? mijn budget voor een airsoft wapen ligt tussen de 500-700 euro.

Advies is altijd welkom!

Graag hoor ik van jullie!:cool:~

Nick

Dag Nick,

Welkom op het ACN forum.

Hoe te handelen bij een replica die te hard schiet:
  • Leverancier downgrade de replica voordat deze naar jou toe komt;
  • Specifieke toegestane winkel in NL downgrade de replica voor jou na ontvangst;
  • Je gaat zelf in op de techniek en leert hoe de replica in elkaar zit. Daarmee downgrade je de replica middels andere veer.
Dit zijn denk ik de 3 opties die je hebt. De 4e optie is een maat die je wil helpen met downgraden. Hier zit echter aan vast dat deze maat geen betaling van jou mag ontvangen voor de werkzaamheden die worden uitgevoerd. Wanneer dit wel het geval zou zijn dan zou hij over de juiste papieren en opleiding moeten beschikken (Wapenleer Politieacademie).

Hopelijk kun je hier wat mee.

• Leuk
Waarderingen: Foodie88
Beste Nick,

Ik sluit me aan bij alles wat Stey zegt. Over het budget zou ik nog het volgende willen toevoegen: vergis je niet in de kosten van andere gear die er nog bij gaat komen. Denk aan de o zo belangrijke veiligheidsbril, meshmasker, kleding zoals shirt/jas en broek, chestrig of plate carrier of vest, hydration carrier, schoenen, handschoenen magazijnen, batterijen, batterijlader, eventueel optics, BBs, speedloaders.

Dat je een budget van 500-700 euro uittrekt voor je main replica is leuk (en daarmee zul je een hele hoge kwaliteit replica in huis halen) maar denk niet dat het daarna gedaan is met de uitgaven :) Wellicht iets naar beneden bijstellen - als je op je budget wil letten, tenminste. Het zou daarnaast ook zonde zijn als je na een paar keer skirmen erachter komt dat het niets voor je is en dat je zodoende de hele handel weer gaat verkopen. Het is dan al zoveel waarde kwijt, dat is kapitaalvernietiging.

Qua merken is er zoveel. Wat voor soort replica zoek je? M4, M16, AK, AUG, SCAR / ACR? Met die informatie kunnen we je wat beter helpen.

Let er wel even op dat wij hier niet van w@pens spreken maar van 'airsoft apparaten' of 'replicas'.

Groet,
Foodie

• Leuk
Waarderingen: Stey
T is dat je je pas al hebt, maar zoals Foodie al aangeeft pas op voor kapitaalvernietiging/geld verspilling. Doe eerst 2 à 3 keer een huurkit gebruiken. Zo laar je de sport betwr kennen en kun je ondertussen op veld rondkijken wat anderen hebben.

Merk je na deze 2 à 3 keer dat je het leuk vind dan kun je replica/gear/batt/etc gaan bestellen. Zo heb je kleinere kans dat je het met verlies verkopen moet.

Beste mensen,

De gehele uitrusting qua kleding is al aangeschaft, dus dat is geen probleem.
Ik bedoel het niet kapsones achtig, maar geld speelt niet echt een rol.

Aankomende 22 oktober is er een introducee skirm in Assendelft waaraan ik meedoe, ik heb al meerdere ervaringen gehoord en filmpjes bekeken en het lijkt mij echt fantastisch om dit gewoon in vrije tijd te mogen/ kunnen doen.

Zoals ik al eerder zei, 500-700 euro voor een replica zonder daarbij enkele accessoires berekend.
Ik heb het type BOLT AR47 namelijk gezien en het model is echt naar mijn mening heel mooi, daarom is mijn vraag ook of iemand ervaring heeft met dit type merk? + zijn er mensen op dit forum die modificaties uitvoeren aan dergelijke replica's om de fps te verlagen van 390fps => gemiddeld 360?

Met vriendelijke groet,

Nick

Hey nick,

Heb hier een mooie lijst van welke merken goed zijn thanks @b.samriey.

Als ik zo je buget zie zijn dit wel de merken waar je voor wilt gaan ;)

Gunfire.pl doet gratis downgrade van je replica

1.Tokyo Marui
2.KWA/KSC
3.G&G
4.G&P
5.ICS
6.E&L Airsoft.
7.VFC
8.LONEX
9.Real Sword
10.Ares
11.Bolt
12.H&K
13.Krytac

Hopelijk heb je hier iets aan ;)

• Leuk
Waarderingen: b.samriey
Ik heb het model even opgezocht. Een AR-15 model dat AK magazijnen slikt? :eek: Ik vind het er helemaal niet mooi uit zien maar 'each to his own' zullen we maar zeggen ;)

SR47_02.gif

• Leuk
Waarderingen: Stey
Hey nick,

''Gunfire.pl doet gratis downgrade van je replica''

Gunfire is een prima zaak, maar let erop dat als ze het erg druk hebben de kwaliteit van dit soort ''gratis'' downgrades niet altijd kwalitatief gewaarborgd zullen blijven. Voor dit soort dingen zou ik persoonlijk eerder in NL bij een vertrouwde zaak kijken.

• Leuk
Waarderingen: Valmijaan
Mag ik er bij vermelden dat huurkitjes niet altijd bijdragen tot het willen hebben van een replica en of lid worden van de NABV, een maat van mij is als introduce mee geweest en kreeg zo,n aeg plastic ak 47 in zijn handen gedouwd , op zich het model nog wel leuk maar zijn enthousiasme was snel over na he schieten , zzz zzzz zzzzz , pas toen hij in aanraking kwam met gasblowback en hpa , en later een aeg met elektronische recoil begon ie lol te krijgen in het airsoft gebeuren , ik wil echt niet zeggen dat die huurkitjes waardeloos zijn maar het zijn in mijn ogen niet de beste promotors voor deze mooie hobby .;)

Laatst bewerkt door een moderator:
BOLT is niet mijn meest favoriete merk, betaalt een heleboel voor de blowback gimmick. Blowback zelf van de bolt is leuk maar niet echt indrukwekkend, daarnaast zet het systeem een ontzettende stress op je interne onderdelen die hartstikke onnodig is. Een maat van me heeft de BR47 tweedehands aangeschaft, ik heb er mee geschoten, zoals ik al zei blowback is niet heel boeiend, daarnaast had hij meteen feeding issues maar dit kan ook zijn door de vorige eigenaar die stomme modificaties heeft uitgevoerd. Denk dat 90% de blowback functie eruit sloopt en dan houdt je bij meeste modellen een standaard M4 over, uitzondering van deze dan vanwege de AK mags ipv Stanag.

Naar mijn mening als je per se een blowback functie wil dan moet je niet naar een AEG kijken, maar of naar een GBB of een Tipmann (HPA).
Ik neem even het lijstje van @Valmijaan over met enkele aanpassingen, dit zijn dan vooral merken voor AEG's:

1.Tokyo Marui
2.KWA/KSC (KSC maakt veel van de GBB's van KWA, KWA AEG's zijn duur binnen NL vanwege amerikaans bedrijf)
3.G&G (M4, AK, L85, M14, VSS, AK5C)
4.G&P (Heleboel, vooral M4)
5.ICS (M4, G36, MP5, Galil, AK)
6.E&L Airsoft (AK & M4)
7.VFC (Hk416, MP5, M4, PDW, SCAR, etc.)
8.LCT (AK en M4)
9.Real Sword (Ak, type 97, SVD
10.Krytac (M4, hopelijk dit jaar Vector)

H&K maakt geen replica's, Lonex maakt een enkele maar is maar de vraag of ze het waard zijn in vergelijking met andere merken in dit prijs segment, BOLT kan maar de blowback functie is niet heel spectaculair en met een 500-700 euro budget heb je dan betere opties voor blowback replica's. Voor 500-700 puur voor een replica zou ik toch wel echt naar Tokyo Marui gaan kijken.

• Leuk
Waarderingen: Valmijaan
Met jouw budget zou je prima gelijk voor HPA kunnen gaan. Als je die tank en dat slangetje ziet zitten.

Welkom nick.

Met dat budget zou ik een TM overwegen. Daar ga je het meeste plezier mee beleven.

Onwijs bedankt voor al deze informatie, ik ga hiermee aan de slag! opzoek naar de perfecte replica:)
Overigens zie ik ook veel het merk ASG op de websites staan en daar heb ik jullie niet over gehoord?
de spullen zien er ook erg mooi uit:cool:

Met vriendelijke groet,

Nick

Als ik het goed heb, maakt ASG geen replicas, op de scorpion Evo na. Verder rebranden ze alleen. Met het merk heb ik ook geen ervaring, maar schijnt een aardige middenmoot te zijn. Maar dat is gebaseerd op een vage herinnering.

Onwijs bedankt voor al deze informatie, ik ga hiermee aan de slag! opzoek naar de perfecte replica:)
Overigens zie ik ook veel het merk ASG op de websites staan en daar heb ik jullie niet over gehoord?
de spullen zien er ook erg mooi uit:cool:

Met vriendelijke groet,

Nick

ASG maakt op een paar replica's na niks zelf, waarvan ik weet dat ze wel zelf maken zijn de ASG Scorpion Evo en de ASG CZ805 Bren. De rest is allemaal rebrand, dit houdt in dat ze replica's van andere fabrikanten krijgen en deze in een ASG doos stoppen en door verkopen, vaak heeft dit ook te maken met licensing en dan zijn de replica's vaak verzorgt van de correcte licensing van de echte maker. Een goed voorbeeld van ASG rebrand is de AUG die ze verkopen, de A1, A2 en A3 zijn gewoon Jing Gong AUG's en dit bedrijf maakt alleen maar budget replica's. Grappige is vaak ook dat je de replica direct bij de fabrikant goedkoper kan krijgen.

ASG maakt op een paar replica's na niks zelf, waarvan ik weet dat ze wel zelf maken zijn de ASG Scorpion Evo en de ASG CZ805 Bren. De rest is allemaal rebrand, dit houdt in dat ze replica's van andere fabrikanten krijgen en deze in een ASG doos stoppen en door verkopen, vaak heeft dit ook te maken met licensing en dan zijn de replica's vaak verzorgt van de correcte licensing van de echte maker. Een goed voorbeeld van ASG rebrand is de AUG die ze verkopen, de A1, A2 en A3 zijn gewoon Jing Gong AUG's en dit bedrijf maakt alleen maar budget replica's. Grappige is vaak ook dat je de replica direct bij de fabrikant goedkoper kan krijgen.
Hoe kom je er dan achter welk type van ASG een goed product is :P? Ik vind dit namelijk wel een heel mooitje!
737c4a7be866d28b6639e33dbb8c5624.jpg

From your post i can understand that you focus on AEG's guns since you consider the ASG LM as one of your options.
Depend on your total budget you set on to this sport there is a few things that you need to think about it before choosing any airsoft gun.
Airsoft gun by it self not an issue but beside that you will need:
1. Protections gears such as (eyes protection apply to all) and mask protection if you prefer indoor gameplay or tooth guard to outdoor.
2. Tactical Vest to carry your mags, hydration pack, bb's,..etc
3. Combat uniforms if you prefer it or you can play in your jeans like many others.
4. Boots for outdoor gameplay (indoor not really important).
5. Batteries and smart charger.
6. Mid cap magazines set or high cap mags (preferable).
7. BB's and speed loader.
8.Gun bag and sling.
Now this is the very basic stuff that you will definitely need to buy to the airsoft entry level and yet i didn't navigate deep in other gears and accessories such as pistol and holster..etc ..etc
At this point think how much it will cost you and how much left to buy an airsoft gun?
With all of that make your decision in advance about your outfit, like: what kind of thing you would like to be in this game?
SWAT or Special forces then select the gears and the gun that can fit your appearance, because it's not logic to buy M16 (for example) and your outfit is SWAT.
Back to which gun reach your desire.
Well to be honest with you there is no airsoft gun can be use right out the box with out (downgrade or upgrade) due to the Netherlands rules and regulations or the gun need some work to reach your goal.
But also you should think with yourself about the gun value before buying any one.
Are you that kind of people like (me and Sander and Jan and all those good guys above) feel passion of this sport and will not quit easily and the gun by it self means such a one family member to you?
If does then go ahead and buy expensive one.
If not or yet you're not sure then think twice before make any purchases (because the airsoft doesn't have always a bright side) you will got to see and meet cheaters, bad game play, or bad team you find yourself with and then you will say (what i have don to myself..).
Yes this is the true and you should know it, and I'm telling you this things as in my experiment just in case not to be frustrating in one day.
The best airsoft gun you can get is the one you think it's good for you, but before you buy it back to this thread and post question about it and we will be very glad to help you. You got the top line list above, pick yours and tell use what you got and gladly will give you our tips.
Good luck and welcome to this forum.

• Leuk
Waarderingen: Valmijaan en Cooper2099
ASG is inderdaad voornamelijk een rebrander. Ik heb er zelf ook een, met wat speurwerk kom je er meestal wel achter wat de werkelijke fabrikant is.

Toevallig wist ik dat al eerder. Ik kende mijn replica eerst alleen van de site evike.com en daar word/werd hij verkocht onder het merk King Arms. Maanden later toen ik daadwerkelijk opzoek ging naar een replica kwam ik dezelfde binnen Europa tegen onder de merknaam ASG, beetje speurwerk later wist ik dat ASG dus veel rebrand en het gewoon dezelfde replica was van King Arms.

• Leuk
Waarderingen: b.samriey
Lijkt verdacht veel op deze: https://www.unit13shop.eu/index.php...on=article&group_id=20000035&aid=1842&lang=nl. ICS is een heel goed merk, maar ik zou zeggen kijk eens een keer op grote sites zoals gunfire, evike, airsoftgi, redwolfairsoft en speur gewoon alle replica's af en kijk dan wat je echt heel vet vind. Met het budget dat je aangeeft heb je gewoon ontzettend veel keuze waardoor ik aanraad niet voor de eerste beste replica te gaan die je ziet. Neem de tijd, de meeste kopen meestal niet zo snel een tweede of derde, dus laat de eerste replica die je aanschaft dan ook een zijn waar je nog jaren mee wil spelen :).