Helm setup!

NielsHoffland

Well-Known Member
27 jul 2017
1.148
490
Trophies
23
Hey iedereen!

Door het thema van mijn loadout moet ik eigenlijk een helm gebruiken. Normaal speel ik liever met boonies enz. omdat die wat lichter en minder warm zijn. Nu had ik al een helm en heb ik daar een helmet cover bijgekocht zodat hij bij mijn camo past!

Ik heb hem nu thuis een uurtje opgehad alleen heb ik al meteen een aantal puntjes, en ik vroeg mij af of jullie mij daarbij kunnen helpen! Het gaat om een Fast Emerson helmet en dan de versie met het draaiwieltje!

Problemen:
-Kin bandje begint na een korte tijd al te irriteren. Dat is deels opgelost om het bandje minder strak te doen, alleen krijgt de helm dat meer ruimte om te bewegen.

-Warmte, door de helmet cover zijn alle luchtgaten afgedekt en werken dus niet meer. Hierdoor werd het na korte tijd al behoorlijk warm onder de helm, de oplossing lijkt simpel. Knip gewoon een aantal gaten in de cover, alleen vind ik dat een beetje zonde.

-En als laatste hoe hebben jullie hem afgesteld naar je hoofd? Ik heb eigenlijk maar weinig opties, namelijk 4 'kussentjes' Die eigenlijk niet heel fijn zijn.

Alvast bedankt!


Foto :)

IMG_4671.jpg


IMG_4672.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ik gebruik zelf maar 2 van de 4 kussentjes dan zit hij best aardig.
Kinbandje is kwestie van wennen en niet te los of te vast. Alleen in mijn baard irriteert ie wat.
Qua warmte heb ik een mesh cover alleen heb jij daar niks aan. Dus voor jou heb ik geen directe oplossing behalve wat jezelf al aangaf.

Tevens zou ik die cover over een m90 helm trekken dat zit een stuk mooier.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris en NielsHoffland
Tevens zou ik die cover over een m90 helm trekken dat zit een stuk mooier.

Bedoel je dan zo'n bollere helm? Ik zat er zelf aan de denken om onder de cover foam te plaatsen, waardoor de cover wat strakker staat. Deze helm had ik nog, en vind het een beetje zonde om een andere te gaan kopen :)

P.s op de foto lijkt het erger dan dat het is.
 
Lijkt veel op de MICH helmen, de M90 dan.

Klopt ja, van dit model zijn meer handige modellen te vinden, alleen is het grootste verschil die oorkappen (Tussen de MICH En Fast.) . En ik wil toch een Comtac headset aanschaffen, dus die vangen dat mooi op. Momenteel trek ik gewoon die flappen van de cover over mijn oren. Kan daar in iedergeval geen BB in komen :p
 
Ik zou persoonlijk inderdaad een helm aanschaffen die meer past bij de helmetcover want je kan wel heel goed zien dat deze cover niet is gemaakt voor dit type helm. Wat de chin strap betreft, ik laat em tegenwoordig gewoon losjes onder mn kin hangen en niet op het puntje van mijn kin (waar die volgens mij wel voor ontworpen is eigenlijk), maar door het aandraaisysteem van mijn Emerson helm blijft de helm al goed op mn knar zitten, waardoor de chin strap eigenlijk meer for show is.
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
Wat Sander en Blade zeggen idd. Pak de goede helm zodat de hoes in ieder geval al netjes komt te zitten. "Dit is geen porum" om eerlijk te zijn ;)

Dit moet ik voor mijn USMC set ook doen. Als het goed is, is de "SWAT" type helm die je in veel airsoft shops kunt vinden een goede kopie van de M90. Dat scheelt ook wat gewicht ;)

Ik heb er nog zo één boven op zolder liggen van mijn NL loadout. Daar ga ik het tuigje van een fast helm proberen in te zetten zodat ik hem makkelijker kan afstellen en kan vast zetten. Mijn replica swat helmet heeft namelijk alleen maar een kind band.

Afstellen: Via de kindband kan je hem ook afstellen. Als je de linker kant bijvoorbeeld korter instelt, komt je helm scheef te zitten. Dan heb je (als je een mich 2000 hebt gok ik?) Aan de achterkant van je kindband ook nog wat schuifjes om de helm recht op je knar te krijgen. De kussentjes helpen hier ook voor, maar met de banden kan je precies te werk gaan. Een kussentje is alleen in één keer een aantal cm's erin of er uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
Wat Sander en Blade zeggen idd. Pak de goede helm zodat de hoes in ieder geval al netjes komt te zitten. "Dit is geen porum" om eerlijk te zijn ;)

Dit moet ik voor mijn USMC set ook doen. Als het goed is, is de "SWAT" type helm die je in veel airsoft shops kunt vinden een goede kopie van de M90. Dat scheelt ook wat gewicht ;)

Ik heb er nog zo één boven op zolder liggen van mijn NL loadout. Daar ga ik het tuigje van een fast helm proberen in te zetten zodat ik hem makkelijker kan afstellen en kan vast zetten. Mijn replica swat helmet heeft namelijk alleen maar een kind band.

Afstellen: Via de kindband kan je hem ook afstellen. Als je de linker kant bijvoorbeeld korter instelt, komt je helm scheef te zitten. Dan heb je (als je een mich 2000 hebt gok ik?) Aan de achterkant van je kindband ook nog wat schuifjes om de helm recht op je knar te krijgen. De kussentjes helpen hier ook voor, maar met de banden kan je precies te werk gaan. Een kussentje is alleen in één keer een aantal cm's erin of er uit.


Bedank voor de tips! Over de helm zelf komt er inderdaad binnenkort een MICH of andere helm die precies past. Alleen wast ik al zij is daar momenteel even geen budget voor. Verder ziet het in het er op de foto erger uit dan dat het is :p

En wanneer er een koptelefoon onder zit zal de hoes daar ook overheen getrokken worden.

Waarschijnlijk ga ik inderdaad een FAST En MICH combineren, hierover heb ik op youtube een filmpje gezien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Let er wel op dat een MICH geen "Brim"/Rand aan de voorkant heeft. Dat heeft die hoes ook nodig om correct uit te pakken. Daar is dus zon swat type helmet voor nodig. Dat is een ander model dan een MICH.

Waarschijnlijk ga ik inderdaad een FAST En MICH combineren, hierover heb ik op youtube een filmpje gezien.
Nice!! Heb je die nog ergens onder een control v staan? ;)
 
Let er wel op dat een MICH geen "Brim"/Rand aan de voorkant heeft. Dat heeft die hoes ook nodig om correct uit te pakken. Daar is dus zon swat type helmet voor nodig. Dat is een ander model dan een MICH.


Nice!! Heb je die nog ergens onder een control v staan? ;)

Oke, goeie tip! Ik zal er nog even in verdiepen tegen de tijd dat ik zo ver ben :p

Nee, helaas niet.. Maar ik heb even gezocht! En weer gevonden hierbij de link! het valt allemaal wel mee, het binnenwerk van de Fast is blijkbaar best makkelijk omtezetten naar MICH. Ik ga waarschijnlijk gewoon een goedkope MICH kopen zonder enig verstelmogelijkheden. Dan kan ik de binnekanten omzetten, dat scheelt weer 40 euro :p

 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Moet je @Boudewijn proberen, heeft er volgens mij een paar liggen.

Maarb ik denkbdat volgende load out ook die camo wordt
Ziet er erg gaaf uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
Moet je @Boudewijn proberen, heeft er volgens mij een paar liggen.

Maarb ik denkbdat volgende load out ook die camo wordt
Ziet er erg gaaf uit.

Dan ga ik even bij boudewijn kijken! Ik hoop dat ik komende skirm bij Delta19 bij iemand de cover kan passen. Dan weet ik of hij beter op de Mich past.

En gaaf dat je ook wellicht M90 wilt gaan gebruiken! :) Mooie camo, alleen is er niet veel in te vinden, en verzendkosten zijn niet goedkoop. Bijvoorbeeld deze cover koste mij 20 euro, alleen daar kwam 20 euro verzendkosten boven op :p

Mijn volgende camo word Finnish M05 Camo!
 
Je bedoelt de M88 helm Jorst, die heb ik liggen. Wat Jan zei, de goedkope swat helm, kost 22,50.

En de mich helm is momenteel uitverkocht
 
Je bedoelt de M88 helm Jorst, die heb ik liggen. Wat Jan zei, de goedkope swat helm, kost 22,50.

En de mich helm is momenteel uitverkocht

Weet jij toevallig of deze SWAT helmen ook met NVG mount te krijgen zijn? Ik zou graag zo'n helm willen maar dan met de handigheid van de fast :p
 
De goedkope helmen heb ik nog nooit gezien met een NVG mount. Maar zal gaan zoeken of die ook los te krijgen zijn.

Edit: op ali rond de 8 a 9 euro voor een losse mount
 
De goedkope helmen heb ik nog nooit gezien met een NVG mount. Maar zal gaan zoeken of die ook los te krijgen zijn.

Edit: op ali rond de 8 a 9 euro voor een losse mount

Hmm, wellicht zijn er ook nog andere mogelijkheden om een camera te bevestigen aan de helm. Dus een NVG mount is wellicht niet eens echt nodig. :)
 
Mijn Mich heb ik ook met een losse mount strap, werkte prima!