Help! Verschillende merken?!

G.I.Joe078

Member
24 jan 2017
22
4
Trophies
3
Hallo,

Ik ben benieuwd naar ervaringen en meningen van mede airsofters,Ik beoefen zelf deze geweldige hobby vanaf November 2016 en heb inmiddels een APS M4 replica gekocht voor 200 euro...Dit vond ik een mooi ding full metal en niet te duur dat waren mijn motivaties zonder ervaring..replica eenmaal in mijn bezit en met testen er al achter gekomen dat hij niet helemaal lekker feed..soms wel soms niet..singel wel full auto niet..bleef maar kutten...na wat ruilen en proberen magazijnen gevonden waar dit mee verholpen was..nu het volgden ik naar een skirm ( Dark Forest) en na een FPS test die goed was (340) ik even kijken of ik mijn hopup afgesteld kreeg.. dit lukte niet. er veranderde namelijk helemaal niet, staff laten kijken en inderdaad geen hop... naar het winkeltje daar geweest en samen met de eigenaar bekeken en proberen het probleem te verhelpen: Conclusie dit lukte niet ene nub te dik andere te dun dus of geen hop of een jam. Ik daar een huur replica gekregen en mee geskirmt deze schoot aardig ver maar niets vergeleken met de G&P, G&G en ICS replicas die ik daar zag meeste nog gewoon standaard.. Mijn vraag dus: Ik wil zelf ook graag een goede replica kopen ik weet 3 dingen.
1.Mijn Budget ligt rond de 400 euro voor een kaal replica.
2.Ik wil een m4 achtig model.
3.Als ik skirm speel ik zovel clos
Graag jullie meningen en of ervaringen met andere replicas van merken zoals G&G G&P ICS en eventueel andere merken.. graag met een standaard al redelijk tot goede setup.e range maar ook erg fijn als ik mensen op wat verdere afstand nog redelijk kan raken.

Bedankt alvast en ik zie de reacties graag tegemoed!

Groetjes Joey.

Kijk eens naar het volgende lijstje (met dank aan valmijaan uit een ander topic)

You can enjoy playing in one of these brands over two years with out any problem.
1.Tokyo Marui
2.KWA/KSC
3.G&G
4.G&P
5.ICS
6.E&L Airsoft.
7.VFC
8.LONEX
9.Real Sword
10.Ares
11.Bolt
12.H&K
13.Krytac

For decent price and good brands as well.
1.Classic Army +
2.King Arms +
3.Specna arms +
4.WE (GBB only) +
5.Echo 1 (may need some work in the future)
6.AMOEBA (may need some work in the future)
7.ASGI (G&G internals) (may need some work in the future)
8.APS (may need some work in the future)
9.JG Jing Gong Echo 1 internals but (may need some work in the future)

For low prices and Chinese brands mostly purchased by on budget people or pro & high-tech airsofters which they use it as platform to build up their desire gun in max level with low cost, so keep in mind all the following brands below has piece of crap internals (nothing good except the body and in some case the gearbox shell).
1.Boyi/Dboys
2.Umarex
3.CYMA
4.A&K
5.Well
6.GFC guns
7.Dragon
8.AGM
9.DE Double Eagle
10.ForceCore Armament

Daarbij wil ik nog even toevoegen, dat de meeste standaard replicas +- 40 - 50 meter max halen. Om verder te komen moet je echt gaan upgraden.. En vaak is een simple flat-top ( < €15 ) al genoeg om de 55 - 60 meter aan te tikken.

De merken zoals Tokio marui, celcius, ptw en andere high-end replicas komen standaard dan mogelijk wel aan de 55 - 60 meter, maar daar is de prijs dan ook naar.

Daarbij wil ik nog even toevoegen, dat de meeste standaard replicas +- 40 - 50 meter max halen. Om verder te komen moet je echt gaan upgraden.. En vaak is een simple flat-top ( < €15 ) al genoeg om de 55 - 60 meter aan te tikken.

De merken zoals Tokio marui, celcius, ptw en andere high-end replicas komen standaard dan mogelijk wel aan de 55 - 60 meter, maar daar is de prijs dan ook naar.

More like 30-40 voor de gemiddelde replica en 40-50 voor de high end en met upgraden is 50-60 goed mogelijk.

(Even heel schaamteloos)Ik heb nog wel een heel fijn airsoft apparaat te koop voor 240*wink*, is weleens waar geen m4 model maar gebruikt wel de magazijnen..
Nee maar serieus als je iets wil wat 99% van de tijd gewoon werkt zul je je eigen quality control moeten uitvoeren, gearbox uit elkaar ect, in china zijn ze nog al laks met qc en in taiwan en hong kong doen ze nog enig sins hun best mits het geen maandag morgen of vrijdag avond is. Alles uit japan is echter zeer goed gecontroleerd, maar daar betaal je dan ook voor. :)

(Even heel schaamteloos)Ik heb nog wel een heel fijn airsoft apparaat te koop voor 240*wink*, is weleens waar geen m4 model maar gebruikt wel de magazijnen..
Nee maar serieus als je iets wil wat 99% van de tijd gewoon werkt zul je je eigen quality control moeten uitvoeren, gearbox uit elkaar ect, in china zijn ze nog al laks met qc en in taiwan en hong kong doen ze nog enig sins hun best mits het geen maandag morgen of vrijdag avond is. Alles uit japan is echter zeer goed gecontroleerd, maar daar betaal je dan ook voor. :)

I mean G&G en ICS komen ook uit Taiwan en daar is de QC toch wel redelijk goed van, desondanks snap ik wat je bedoelt. In the end loop je uiteindelijk altijd tegen een probleem aan en met een goedkopere replica is dat sneller dan met een iets duurdere, maar een G&G of ICS kan ook kapot gaan na de eerste 100 schoten ook als is het onwaarschijnlijk.

Heren,

bedankt voor de reacties ik begrijp wat jullie bedoelen en alle gebruiksvoorwerpen kunnen stuk gaan vroeg of laat. 2e hands ben ik eerlijk gezegd niet zo heel erg een voorstander van maar bedankt voor het aanbod haha. Ik weet een beetje in welke hoek ik moet gaan zoeken en inderdaad is het de bedoeling om even iets te kopen wat standaard goed is maar uiteraard naar verloop van tijd en met meer ervaring aangepast/geupgrade te gaan worden. Ik zie wel nogal erg prijs verschillen bij bijvoorbeeld G&G is daar nog een speciale lijn van die dan het top segment is en een lijn die een beetje crappy is of zegt de prijs hier niet veel over? zit nu momenteel zelf te denken aan een G&P of een ICS maar zag ook al paar mooie KWA beetje lastig nog en dus misschien makkelijker om deze in de winkel te gaan bekijken.. iemand nog tips voor een zaak in zuid-holland waar ze deze merken verkopen of eventueel belgie? Tokio Marui vind ik ook mooi maar ben bang dat die momenteel een beetje buiten mijn budget.

Bedankt voor de snelle reacties en ik hoor graag meer meningen/tips!

Pirosport en QTAC zijn denk ik het dichtste bij die een aantal van de merken verkoopt en ook goede winkels zijn qua personeel en kennis. ICS, G&G, G&P is wel een beetje de richting die je op gaat met een budget van 400 euro, van KWA zou ik afblijven, outdated en de hop up en bij sommige de gearbox zijn veelal proprietary wat inhoud dat het niet super compatibel is met aftermarket onderdelen en dus upgraden moeilijker wordt. Ik voel me dan altijd een beetje opdringerig maar kijk ook eens naar de Platinum lijn van de E&L M4's die komen met hele goede interne onderdelen out of the box en schieten heel fijn (heb er zelf een) en kosten ook tussen de 300-400 euro.

Het is ook wel een beetje "hit or miss" hoor.
Ik heb zelf 2 replica's van APS in dezelfde prijsklasse als die van jou. Als ik een nieuwe replica koop stop ik die meestal al snel helemaal vol met upgrades, maar ik speel er meestal wel eerst een paar skirms mee om te testen en was over beide replica's dik tevreden, standaard uit de doos dus.

Pirosport en QTAC zijn denk ik het dichtste bij die een aantal van de merken verkoopt en ook goede winkels zijn qua personeel en kennis. ICS, G&G, G&P is wel een beetje de richting die je op gaat met een budget van 400 euro, van KWA zou ik afblijven, outdated en de hop up en bij sommige de gearbox zijn veelal proprietary wat inhoud dat het niet super compatibel is met aftermarket onderdelen en dus upgraden moeilijker wordt. Ik voel me dan altijd een beetje opdringerig maar kijk ook eens naar de Platinum lijn van de E&L M4's die komen met hele goede interne onderdelen out of the box en schieten heel fijn (heb er zelf een) en kosten ook tussen de 300-400 euro.

Bedankt voor je input! Ga zeker ook even kijken naar die E&L M4.. hoop van het weekend een ander replica te gaan kopen en ben me nu beetje aan het oriënteren.

Het is ook wel een beetje "hit or miss" hoor.
Ik heb zelf 2 replica's van APS in dezelfde prijsklasse als die van jou. Als ik een nieuwe replica koop stop ik die meestal al snel helemaal vol met upgrades, maar ik speel er meestal wel eerst een paar skirms mee om te testen en was over beide replica's dik tevreden, standaard uit de doos dus.

Ja dat denk ik ook, Wil de APS ook wel houden hoor maar mag ik vragen wat voor upgrades je het dan over heb? Sowieso altijd makkelijk om meerdere replica's te hebben toch haha

Ik heb zelf deze begin vorig jaar gekocht.

Ics cxp 16 S Tan iditie

Bij unit 13 in belgie gekocht

€330 puur kale replica zonder accu en lader en extra mags

De zwarte koste toen dacht ik tegen de €400 aan.

Ben er na 1 jaar gebruik heel tevrede mee en schiet naar mijn mening lekker en accuraat.

TM heb ik nog nooit gebruikt dus weet niet hoe groot het verschil tussen ICS en TM is?

Bijlagen

• ics-237-cxp-16-s-sportline-aeg-5__15282.1415725421.1280.1280.jpg
    ics-237-cxp-16-s-sportline-aeg-5__15282.1415725421.1280.1280.jpg
    128,3 KB · Weergaven: 341
Ja dat denk ik ook, Wil de APS ook wel houden hoor maar mag ik vragen wat voor upgrades je het dan over heb? Sowieso altijd makkelijk om meerdere replica's te hebben toch haha
Een van de belangrijkste zaken om ver en accuraat te kunnen schieten is volgens mij airseal.
Dus ik stop er cilinder+head, Piston+head, nozzle en hop-up unit van Lonex en precision barrel, nub en rubber van Maple Leaf in. Allemaal goede midrange upgrades, wat mij betreft dus. Maar anderen kunnen daar anders over denken. Ik koop dat hele zwikkie bij skirmshop, maar kan je vast ook wel ergens anders vinden. ;)

Ik heb zelf deze begin vorig jaar gekocht.

Ics cxp 16 S Tan iditie

Bij unit 13 in belgie gekocht

€330 puur kale replica zonder accu en lader en extra mags

De zwarte koste toen dacht ik tegen de €400 aan.

Ben er na 1 jaar gebruik heel tevrede mee en schiet naar mijn mening lekker en accuraat.

TM heb ik nog nooit gebruikt dus weet niet hoe groot het verschil tussen ICS en TM is?

Bedankt voor je reactie,kan je me misschien meer vertellen over ics in combinatie met aftermarket spullen hoorde dat de ics gearbox bestaat uit onderdelen van verschillende type gearboxen en dat je veel onderdelen van ics zelf moet hebben?

Om heel eerlijk tezijn ben ik geen internal technisch persoon ik denk dat andere op dit forum je daar meer over kunnen vertellen.

Weet wel dat door de split gearbox onderhoud heel erg makkelijk is.

Hier een link naar de winkel van unit13 met info over ics split gearbox.

https://www.unit13shop.eu/index.php?action=extra&extra=A_technische_faq&lang=nl

P.s. als je een 2de gearbox bij je hebt met een te sterke veer erin dan zou je die binnen enkele minuten erin kunnen zetten.WAT IK ZEER AFRAAD! !! Anders weet ik niet waarom je iets van de gearbox onderdelen extra moet hebben.

Dit is me trouwens wel.al eens na fps meeting gevraagd of ik een 2de gearbox bij me heb.

Die heb ik niet. Hou me fijn aan de regeltjes.

Laatst bewerkt:
Om heel eerlijk tezijn ben ik geen internal technisch persoon ik denk dat andere op dit forum je daar meer over kunnen vertellen.

Weet wel dat door de split gearbox onderhoud heel erg makkelijk is.

Hier een link naar de winkel van unit13 met info over ics split gearbox.

https://www.unit13shop.eu/index.php?action=extra&extra=A_technische_faq&lang=nl

P.s. als je een 2de gearbox bij je hebt met een te sterke veer erin dan zou je die binnen enkele minuten erin kunnen zetten.WAT IK ZEER AFRAAD! !! Anders weet ik niet waarom je iets van de gearbox onderdelen extra moet hebben.

Dit is me trouwens wel.al eens na fps meeting gevraagd of ik een 2de gearbox bij me heb.

Die heb ik niet. Hou me fijn aan de regeltjes.

Ik bedoelde eigenlijk meer voor als er iets kapot is haha ik hou me ook aan de regels.

Je zou een dmr build kunnen maken met een 2e gearbox. Of gewoon een reserve gearbox met dezelfde veer voor als er 1 aan puin draait.

Het meeste in de ICS gearbox is gewoon compatible met de standaard onderdelen van die gearbox versie, alleen de shell niet van de split gearbox varianten. Voor de rest gebruiken ze in bepaalde versie een speciale cut off lever om te zorgen dat de als je hem op safe zet dat de spring wordt gereleased, maar die kun je ook voor een standaard cut off lever verwisselen alleen verlies je die feature dan. Daarnaast heeft de stock gearbox bij de EBB varianten een speciale piston om het EBB te laten werken, maar wederom kan je heel makkelijk de EBB demonteren en daarna gebruik maken van een standaard piston. Enigste wat je moet opletten is met de lengte nozzle en cylinder head. Oh en de ICS CXP series maakt gebruik van een niet standaard hop up, maar de standaard ICS hop up unit in deze modellen is al heel goed.

• Leuk
Waarderingen: G.I.Joe078
Als ICS fanboy moet ik natuurlijk even reageren :P
Maar Rebbelattack heeft gelijk. De meeste dingen passen wel. Het is net even de hopup-unit, nozzle en volgens mij de springguide + schroef, welke iets anders zijn dan de gebruikelijke V2 gearbox setups. Maar verder maakt niet uit.

Hop-up units zijn naar mijn ervaring (MP5A4, M4A1, L85A2, APE) allemaal ICS eigen brouwsels. En dus niet compatible.
Bij de M4 en APE is dat geen probleem, want deze werkt prima. Bij de MP5 en de L85 ben ik er minder tevreden over en er is dus geen alternatief :l en moet je dus zelf wat mods proberen.

Het meeste in de ICS gearbox is gewoon compatible met de standaard onderdelen van die gearbox versie, alleen de shell niet van de split gearbox varianten. Voor de rest gebruiken ze in bepaalde versie een speciale cut off lever om te zorgen dat de als je hem op safe zet dat de spring wordt gereleased, maar die kun je ook voor een standaard cut off lever verwisselen alleen verlies je die feature dan. Daarnaast heeft de stock gearbox bij de EBB varianten een speciale piston om het EBB te laten werken, maar wederom kan je heel makkelijk de EBB demonteren en daarna gebruik maken van een standaard piston. Enigste wat je moet opletten is met de lengte nozzle en cylinder head. Oh en de ICS CXP series maakt gebruik van een niet standaard hop up, maar de standaard ICS hop up unit in deze modellen is al heel goed.

Bedankt, verhelderend antwoord hoor inderdaad meer goede berichten over ics ben van plan van het weekend even een winkel op te gaan zoeken om wat replica's te bekijken en eventueel te kopen. Zoals ik begrijp zijn er verschillende voorstanders van verschillende merken maar heb ik het kwa top spul binnen mij budget wel op een rijtje..