Hey hallo!

Hey kleinemike. Welkom. En leuk dat je de VFC Umarex HK417 vermeld, maar dan geef ik je alvast enkele tips mee. Bedenk waarvoor je de replica wilt inzetten, voor CQB zou ik geen HK417D kiezen, dit is een DMR en weegt net zo zwaar als het origineel. Die HK's van VFC Umarex zijn bijzonder mooi, maar de 417 magazijnen zijn groot en passen vrijwel nooit in standaard pouches. Ook de gearbox v.2.2 is specifiek van VFC, die is niet uitwisselbaar.
 
Hey kleinemike. Welkom. En leuk dat je de VFC Umarex HK417 vermeld, maar dan geef ik je alvast enkele tips mee. Bedenk waarvoor je de replica wilt inzetten, voor CQB zou ik geen HK417D kiezen, dit is een DMR en weegt net zo zwaar als het origineel. Die HK's van VFC Umarex zijn bijzonder mooi, maar de 417 magazijnen zijn groot en passen vrijwel nooit in standaard pouches. Ook de gearbox v.2.2 is specifiek van VFC, die is niet uitwisselbaar.

Dank voor het welkom! Toch een paar vragen naar aanleiding van je tips.

- Qua gewicht, hoe dichter ik het origineel kan benaderen hoe vetter de replica lijkt mij toch? Ik ben niet op zoek naar een plastic speelgoed pistool maar een volwaardige replica die voelt als het 'echte werk'.
- De term DMR? Designated Marksman R...? Of toch iets anders?
- En qua gearbox, is het de bedoeling dat ik deze wissel? Is de standaard gearbox niet voldoende of zijn daar bekende problemen mee?
 
  • Leuk
Waarderingen: husky
Hey kleinemike. Toelichting op je vraag. VFC Umarex vind ik een goed merk, de replica's zijn heel degelijk gemaakt en vrijwel niet van het origineel te onderscheiden, omdat Umarex een HK licentie heeft. Sommige originele HK parts passen zelfs. Let wel op dat VFC per land kleine detail verschillen heeft, zoals de max. fps.
DMR is inderdaad een Designated Marksman Rifle, voor de DM binnen de squad/platoon. Een 416 weegt 3.1 kg, een 417D is 3,9 kg en de 417-sniper is 4,3 kg. Dat voel je wel aan je sling in het veld. VFC gaat niet zo snel stuk, maar als je een defect hebt, krijg je wel het probleem dat de merk specifieke onderdelen moeilijk verkrijgbaar zijn. En niet alle M4 magazijnen passen zomaar in een VFC HK416. Wel heeft de 416 een v.2.0 gearbox, dat maakt het wel wat makkelijker dan bij de 417, die heeft een specifieke VFC 2.2 gearbox.