HK416D GBB VFC/Umarex Gen 3

Alihan.G

New Member
27 feb 2026
1
0
Ik ben sinds kort begonnen met airsoft en heb een replica via een verkoper op Airsoft Bazaar gekocht. Na ontvangst heb ik er ongeveer 20 minuten mee kunnen spelen, maar merkte al snel dat de BB’s vast kwamen te zitten in de barrel en dat het wapen begon te jammen. Omdat de replica niet goed functioneerde en de bucking beschadigd bleek te zijn, heb ik deze vervangen. De hop-up unit die erin zit is een TNT. Ondanks dat heb ik nog steeds problemen. Ik heb behoorlijk veel geld betaald voor dit wapen en vind het erg jammer dat ik hier nu mee te maken krijg. Ik heb inmiddels een expert gesproken en die gaf aan dat het mogelijk aan de hop-up unit of eventueel aan de nozzle kan liggen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om dit wapen weer goed werkend te krijgen. Alle hulp of advies is welkom.

ik bedoel dit niet verkeerd, maar als beginnende airsofter is een GBB misschien niet de meest verstandige keuze. Gas blowbacks zijn wat gevoeliger qua onderhoud en temperatuur, en daardoor heb je sneller problemen.

Voor beginners is een AEG vaak betrouwbaarder en makkelijker in gebruik. GBB’s zijn vooral leuk als je al wat langer speelt en meer realisme zoekt.

als ik het zo hoor en je gebrek aan ervaring heb je waarschijnlijk veel te veel hop waardoor je bb's vast komen te zitten

MOD-EDIT @Kroeskoppie: Instagram link verwijderd, geen ongerelateerde zelfpromotie op het forum.