Hoaah, ACN'ers!

18 jun 2018
7
8
Trophies
2
Hallo, ACN members,
Ook ik stel me graag voor via deze weg. Mijn naam is Bart, 27 jaar en kom uit regio Castricum.
Na mijn tijd bij de United States Air Force als fotograaf begonnen met de schietsport (schietvereniging) maar toch uiteindelijk bij airsoft terecht gekomen? Waarom, airsoft? De MILsim's en de actie die erbij komt kijken, doet me denken aan vroeger en het is ook nog eens een goede workout. (goed voor het buikje)

Inmiddels heb ik wat basis materiaal aangeschaft.
De M4A1 van Classic Army met een HOLO. Begonnen met .20gr. BB's en inmiddels naar .25gr. om te kijken wat nu beter schiet ook qua FPS en afstand. ( ik ben hier nog zoekende in en hoop ook hier de nodige kennis en ervaring op te doen)

Verder als sidearm de Glock17 (official license van Glock zelf) met 4 mag's en ook hier gebruik ik de .25 gr. voor. (ook nog zoekende wat beter is).

Verder heb ik nog geen upgrades aangeschaft, ook een beetje vanwege:
1. Ik niet de kennis heb om dat ding uit elkaar te halen. Natuurlijk staat er zat op YouTube maar heb toch mijn principes...
2. Ik nog niet de kennis heb om te weten wat je dan moet upgraden. Natuurlijk wordt er snel gezegd op het veld. Ja, gelijk andere barrel, motor, hopup... maar zie het maar eens te vinden het materiaal wat juist is voor jou materiaal.

Op dit moment ben ik blij met mijn spullen maar stiekem kijk ik wel naar een beter vest en helm.
Ook ben ik nog op zoek of .25 echt beter is want ik merk dat mijn FPS sterk omlaag is gegaan sinds de .20gr.

Ik heb al 2 skirms gespeeld. 1 op Gasselte, (Critical Hit) en 1 CQB bij Delta Airsoft Events. Binnenkort snel de volgende skirm spelen. Mocht je tips of aanbevelingen hebben. Ik sta er open voor.

Groeten,

Bart

Welkom Bart!!

Goed om te zien dat je al wat spullen hebt aangeschaft en dat je jezelf aan het inlezen bent. Hierbij nog wat tips:
- in principe is hoe zwaarder hoe beter, mits je replica het aan kan qua afschieten. En uiteraard klopt het dat je FPS omlaag gaat bij een zwaardere BB. De kracht waarmee deze wordt weggeschoten blijft immers hetzelfde dus de snelheid waarmee neemt af. Jij gooit immers een tennisbal ook harder en sneller dan een bowlingbal.
- qua upgrades zou ik inderdaad lekker even wachten. Eerst kijken en lekker spelen en dan bepalen waar je behoefte aan hebt (range, grouping, rof) en aan de hand daarvan je upgrades bepalen.

Succes in de sport, maar dat zal vast wel goed komen.

Ohja en je begint met hallo ACN Members. Niet iedereen hier is een ACN Member, we zijn wel allemaal forum members :) Maar dat is een mierenne*k dingetje :P

Groet, Sven

• Leuk
Waarderingen: Denzel053
Welkom op het forum en in de wondere wereld van airsoft. Wat hier boven al gezegd is sluit ik me bij aan. Speel eerst lekker met je stock replica's en ga dan later eventueel upgraden. Dan weet je ook precies wat er is veranderd.

En mocht je er vragen over hebben, er zijn hier genoeg gearboxgurus die je kunnen helpen.

Welkom! Hoe ben je in godsnaam aan de andere kant van t water beland bij de us airforce?

Welkom! Hier nog een luchtvaart fan! ;)

Als je wilt leren sleutelen/upgraden raad ik altijd aan om een 2e replica te kopen. Die koop je dan 2de hands en goedkoop (50 euro). Deze ga je dan in en uitelkaar halen en eventueel upgraden. Wanneer dat allemaal goed gaat kan je je eigen main replica onder handen nemen.

Hey ouwe mede BOSS'er! Leuk dat je dit forum ook hebt gevonden. Erg fijne community en veel bereidheid om je te helpen met iedere vraag die je hebt. Welkom!