hoe berg jij je replica's op

Het gemiddelde slot dat je op een kast hebt zitten hebben ze meestal ook er binnen een minuut af.

Dit staat er in de huishoudelijke reglementen:
Bekijk bijlage 2147

Definieer hier maar eens uit dat een koffer met slot geen deugdelijke opslag is.

Alleen gaan de statuten boven het HR.
Art. 14 lid 3a: opslaan in deugdelijk en in beginsel stationaire opslag met sluitwerk.

112a6id.jpg

En een koffer is mobiel, niet stationair.
 
Is het niet zo dat je replica's überhaupt niet zichtbaar mogen zijn voor anderen?
 
Is het niet zo dat je replica's überhaupt niet zichtbaar mogen zijn voor anderen?

Dat heb ik ook ooit voorbij zien komen maar ik kan het nu nergens terug vinden in de regelgeving, dus of dat verplicht is weet ik niet.

Maar het is natuurlijk wel gewoon 'gezond verstand' om je replica's niet in het zicht van andere te hangen.
 
Alleen gaan de statuten boven het HR.
Art. 14 lid 3a: opslaan in deugdelijk en in beginsel stationaire opslag met sluitwerk.

112a6id.jpg

En een koffer is mobiel, niet stationair.

Daarom zei ik al, volgens mij waren ze er niet blij mee. In principe is een kist ook niet stationair en als je heel lomp doet is een kast het ook niet. Voor de rest moet je ook geen tegenstrijdigheid hebben tussen verschillende documenten zeker als het hier om gaat.
 
.... . Voor de rest moet je ook geen tegenstrijdigheid hebben tussen verschillende documenten zeker als het hier om gaat.
Hopen dat ze het dan aanpassen bij volgende regel aanpassing. Persoonlijk hoop ik dat ze de HR dan gelijk trekken aan de statuten


Ik heb zelf trouwens een stationaire opslag, namelijk wapenkluis die weer verankerd is.
 
Is dit volgens de regels toegestaan? Ik ken meer mensen die dit doen maar een eventuele inbreker kan nog steeds zo al je replica's meenemen...

Denk dat als ze een slot zien op een kast deze ook wel open maken. Of je moet een echte wapenkluis kopen anders kan een inbreker er altijd wel mee aan de haal gaan.
 
Het hele slotje verhaal is alleen maar dat je hem niet direct kan pakken als er iemand binnen komt. Het is en blijft speelgoed.
Bij vuurw apens moet het om de zelfde reden in een kluis maar ook zodat onbevoegden er niet zomaar bij kunnen.

Met simpel slotje is dit natuurlijk zo open.
 
Ik heb op dit moment maar 2 replica's (1 primary en 1 secondary) en die sla ik gewoon op in mijn nuprol koffer met een groot dik hangslot erop. En de koffer ligt dan weer achter een shot. Volgensmij is daar voor airsoft replica's niks mis mee, hij ligt namelijk niet "voor handen". En voor mij makkelijk omdat ik de koffer met dik slot zo in de auto leg voor een skirm. Als ik meerdere replica's in mijn bezit ga hebben ga ik ook over op een kast.
 
Heb hier nu ook een klein afsluitbaar kamertje waar de replica's aan de muur hangen. Had deze dus met slotjes aan het rek. Niet van buiten zichtbaar en ik ben de enige met toegang tot het kamertje. (rek slotjes zijn dus eigenlijk zelfs extra)

Ga nu samenwonen dus stap nu over op de archiefkast setup.

41165814-313687155850458-7950808240103287087-n.jpg
 
Is dit volgens de regels toegestaan? Ik ken meer mensen die dit doen maar een eventuele inbreker kan nog steeds zo al je replica's meenemen...
Je replica's alleen in een koffer(met slotje) opslaan mag niet, deze moet alsnog in een kast met deugdelijke sluiting opgeborgen worden. Of de kamer waar deze in ligt afgesloten kan worden met een slot en jij de enige met toegang tot deze kamer bent dan mag het wel...
 
Ik heb ook een lockerkast gekocht! :)
Gewoon even rond zoeken op het internet en dan vind je er vanzelf een.
 
Ik heb ook een lockerkast gekocht! :)
Gewoon even rond zoeken op het internet en dan vind je er vanzelf een.

Inderdaad, zo een metalen lockerkast is ook een handig ding. Niet zo groot, vaak al met een slot uitgerust en boven vaak een vak apart voor je secondary?

Iedere kast of deur is gelijk qua openbreken totdat je naar kluizen of stalen deuren gaat. Maar daar wil de NABV vast niet heen.

Alleen dat jullie hier al 2 verschillende beschrijvingen van opslag konden quoten, was wat verwarrend. De tweede gaf helaas wel wat duidelijkheid, alleen moeten ze er misschien een meer gedetailleerde beschrijving aanhangen. Dus bijv;

Een kast met de afmetingen van min 90x90x200 en/of een eigen gewicht van 50kg wordt gezien als vaste opslag. Alles kleiner of lichter moet verankerd worden.


Want met die grootte en zo een gewicht, nemen ze het niet zo meer mee. En verankeren is nou ook niet echt ingewikkeld met beugels. Aan de binnenkant 2 gaten waar een hoekprofiel doorheen past en je vast kan schroeven aan de muur of vloer.
 
Tja, kunnen ze inderdaad doen, maar zolang daar geen enkele noodzaak voor is en daarbij geen enkele vorm van controle is gaan ze hier geen tijd en energie in steken.
 
Je replica's alleen in een koffer(met slotje) opslaan mag niet, deze moet alsnog in een kast met deugdelijke sluiting opgeborgen worden. Of de kamer waar deze in ligt afgesloten kan worden met een slot en jij de enige met toegang tot deze kamer bent dan mag het wel...
Ik ben het niet helemaal met je eens, voor airsoft replica's mag dit namelijk gewoon. Ze mogen 'niet voorhande liggen, zodat ze niet direct voor bedreiging en afdreiging geschikt zijn.' Dat geldt voor opslag en vervoer, daarmee wordt bedoeld uit het zicht en/of in een afgesloten kist/koffer/ruimte, dat is afdoende.

Ook vind ik het argument over inbrekens begrijpelijk, maar zwak. Lockerkasten zijn vaak met zo'n slecht slot uitgerust dat deze makkelijk te lockpicken zijn. Daarnaast zou het zelfs een inbreker extra kunnen triggeren bij het zien van een locker die op slot zit om vervolgens het proberen open te breken. Je moet daarom al snel naar een dikke kluis, wat pepperduur is.

Dat het netter is in een kast, afgeslote ruimte of in een koffer die je bijvoorbeeld niet in het zicht legt in plaats van in je woonkamer mee eens. Ik hanteer namelijk ook een van die opties. Maar wat netter is, is een andere discussie in mijn optiek.
 
Laatst bewerkt:
Tja, kunnen ze inderdaad doen, maar zolang daar geen enkele noodzaak voor is en daarbij geen enkele vorm van controle is gaan ze hier geen tijd en energie in steken.

Dat klopt ja, zonder controle is het maar een wassen neus.

Maar dat is bij vuurwapens niet anders. Ik heb 5 jaar thuis vuurwapens gehad en ben geen 1 keer gecontroleerd. Terwijl ze ergens een doelstelling hadden van 2 keer per jaar bij iedereen. Mss was ik het jaar erop dan 12 keer gecontroleerd.
 
Terug
Bovenaan