Hoe zien jullie ACN?

campesteijn

Lima Charlie
27 jun 2014
1.267
896
Trophies
24
@Jan en ik zijn benieuwd hoe jullie, de forumleden en toevallige passanten, over ACN denken. Zijn er dingen die je graag anders zou zien en zo ja, wat dan? Ook horen we natuurlijk graag de dingen die je juist aanspreken in onze online platforms en wat hoor je van anderen over airsoft club nederland, als je al iets hoort ;)

Kortom, wat denk je van ACN?

Ps. ACN leden mogen ook meepraten ;)

Ik denk dat ik weet waar dit vandaan komt... :rolleyes:

Zelf zie ik ACN (voornamelijk forum) als een groot platform welke momenteel groot wordt gehouden door niet-ACN-leden. Er heerst een goede sfeer, wordt leuk gepraat/gediscussieerd over van alles en nog wat en het is een goede bron van informatie. Dat is eigenlijk ook gelijk mijn eerste vraag... Waar zijn de ACN-leden op het forum? Ik zie meestal maar een paar actief op het forum, maar verdwijnen al snel in het aantal posts van de niet-leden.

Verder hoop ik dat dit platform, het forum, niet zal verdwijnen. Ik vind het zelf fijner dan andere fora waar niet meer bij te houden is wat waar staat vanwege het ledenaantal en de groot aantal posts die er zijn. Verder zijn er geen tot weinig andere airsoft-clubs die daadwerkelijk hun forum openstellen voor bezoekers.

Das een makkelijke vraag, @Stey , van de 26 huidige leden is lang niet iedereen actief hier op het forum. En gezien er ruim 1000 users geregistreerd zijn, is het logisch dat de posts van acn leden wegvallen tussen de rest.

En voor interne communicatie is er ook een stukje forum waar alleen acn leden toegang toe hebben.

• Leuk
Waarderingen: manderspaul en Jan
Ik denk dat ik weet waar dit vandaan komt... :rolleyes:
Geheheh klopt helemaal! Geïnspireerd door ons gesprek wilde we toetsen hoe andere forum gebruikers over onze platformen dachten :)

• Leuk
Waarderingen: Stey
Ongeveer dezelfde mening als Stey.

ACN is het enigste Airsoftforum waar ik in ieder geval elke dag wel een paar keer rondneus. Het is een forum waar mensen vriendelijk tegen elkaar zijn, en dat is voor mij nummer 1. Er zijn al genoeg fora waar mensen elkaar alleen maar 'keyboard-warriorren'

Ik ben dan bij jullie terechtgekomen via de ACN introskirm, ( Welke, laat ik ff duidelijk zijn, GENIAAL georganiseerd was en een eerste airsoftervaring direct een zeer goede maakte! ) en op het veld heb je het idee dat ACN als 'organisatie' groter is en dat er meer gebeurd, maar als je dan op het forum kijkt lijkt dat net wat minder actief qua ACN actie.

Maar dat is iets wat voor mij niet echt opweegt tegen het feit dat jullie een goede en vriendelijk platform bieden voor (ALLE) airsofters, beginners en ervaren spelers om gewoon leuk te 'unterhalten'.

Ik zie het als elk ander forum. Ik zie de ACN leden meer als mods gezien ze net zoals hun niet superaanwezig zijn behalve als het nodig is, no offense. Voor de rest gezellig forum relatief rustig en thats about it.

• Leuk
Waarderingen: Jan
Dat het forum groot word gehouden door andere niet ACN is me ook opgevallen. Verder heb ik me voornamelijk toegespitst op moderaten, en dan meer in de zin van posts verplaatsen etc.
Helaas iets minder tijd door verandering van positie in mijn huidige werk. Neemt niet weg dat ik gewoon alle posts lees ik heb helaas geen tijd meer om me in veel discussies te mengen. ;)

Ik denk dat Stey de spijker op z'n kop slaat. Van alle airsoft forums leek mij deze het meest toegankelijk. Ik weet nog dat ik een dikke maand geleden mijn eerste "Stel je voor" post maakte op dit forum. Om 1 of andere reden dacht ik dat airsoftclubnederland een soort van NABV forum was of echt gelieerd was aan. Ook na filmpjes op youtube van Jan, introductiedagen zag ik airsoftclubnederland als "de" airsoftclub om lid van te worden. En ik schik eigenlijk wel een beetje dat ACN "maar" 26 leden heeft.

Al die filmpjes, de toegankelijkheid, vriendelijkheid heeft mij echt overgehaald om actief te gaan airsoften. Ik lees ook wel andere nederlandse airsoft forums, maar post er nooit. Alleen een "stel je voor" topic mocht ik in de toekomst reply-en op een marktplaats aankoop.

Ik ben zelf in m'n 1tje, geen vrienden/kennissen die ook aan airsoft doen, te duur, geen tijd of geen interesse. Op dit forum wordt ook echt Skirms aangekondigd b.v. Balls & Arrows a.s. wie gaat er mee? Dit zie ik toch niet op andere forums. Voor de individuele speler vindt ik dit wel relax. Ik ga zondag a.s. weer Skirmen voor de !4de! keer.

ACN als platform, en non-acn forumleden hebben mij echt overgehaald om actief te gaan airsoften (dank daarvoor Ruskies en anderen!). Hiermee heb ik ook een "drive" om nieuwe leden "aan het handje" mee te nemen in de airsoftsport op dezelfde manier hoe ik erin ben gerold!

Wat ik ook meerdere keer lees is dat men denkt dat ACN veeeel groter is dan het werkelijk is, want dat dacht ik ook. Ik zou zeggen doe daar wat mee!

Laatst bewerkt:
Goed voorbeeld is @Imakittymeow ... je kent elkaar niet maar in de safety is het "Hey! Jullie zijn die Russen van het ACN forum toch?" ... en zo gaat het balletje rollen en speel je de hele dag gezamelijk. Het forum brengt mensen letterlijk bij elkaar, verwijderd de muren van grote clubs waarin het toch altijd maar aankijken is hoe/wie iemand is. ACN doet denk ik veel meer dan dat zij realiseren.

wat @Stey hierboven al treffend verwoord.
Ben al zo'n 2 jaar met airsoft bezig, passief fora volgen en meestal alleen naar een Skirm. Echter, de mate van enthousiasme waarmee een groep voor een Balls and Arrows skirm eerder dit jaar werd opgezet op dit forum werkt(e) super aanstekelijk. Helaas kon ik die keer niet mee doen - later gelukkig wel - maar dergelijke akties maken wel dat een forum meer gaat leven (ook off line) dan alleen het heen en weer posten van posts.

Het maakt de daadwerkelijke skirms leuker omdat je mensen herkent / afspreekt, je evalueert nadien, je leest posts, interacteert etc..

en daarbij, is dit gezien mijn ~20 jaar online zijn, toch het enige forum waar ik daadwerkelijk meer dan 10 posts gepost heb, en dat zegt ook wel wat :D

.

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Als ik het tot nu toe zo lees zitten we wel op de goede weg met betrekking tot het forum qua feeling en sfeer die we willen neer zetten.

Stey, Strelok, Rebel, wat jullie aangeven over de ACN leden vs niet acn leden op dit forum, ben ik helemaal met jullie eens gehehe. Dit is iets dat kort na de oprichting van het team jammer genoeg verminderde. In het begin waren er wat meer ACN leden die hier te vinden waren. Ik ben zelf een echte forum tijger maar jammer genoeg krijg ik weinig andere ACN teamgenoten zo ver om het forum te bezoeken en te gebruiken waardoor deze situatie is ontstaan. Ik wilde dit niet verplichten via huisregels bij de leden.

Ik ben wel ontzettend blij dat het zo word opgepakt door alle "willekeurige" voorbijgangers. Jullie helpen mee aan de sfeer, openheid en toegankelijkheid van deze plek! Precies wat ik bij het bedenken van ACN voor ogen had. Maar dat is inmiddels dus gelukt dankzij jullie! <3

Ik zie het niet als negatief maar het valt me wel op, maar is ook niet gek dat als er 26 ACN leden vs een X00 aantal forum leden dat de normale forum leden dan ook een stuk meer aanwezig zijn, zeker als je dan ook heel actieve mensen hebt. Als ik achter mijn PC zit dan kijk ik regelmatig forums dus ook ACN, ook in de trein of in de pauzes van colleges, zelfs nog als ik bezig ben met knutselen aan replica's check ik af en toe het forum XD.

• Leuk
Ik vind het ACN forum, maar ook het Youtube kanaal een echte aanwinst voor Airsoft en iedereen die erin geinteresseerd is.

Vooral door de open sfeer en de bereidwilligheid van velen om te helpen als er iemand vragen heeft.

Ik vind het eerlijk gezegd niet storend dat de "echte" ACN leden niet super zichtbaar zijn op het forum, ik zie ze als een soort van moderator/resident.

Ik sta er wel van te kijken zoals ook een aantal anderen aangaven dat jullie groep uit 26 man bestaat, i had er meer verwacht eerlijk gezegd, vooral omdat het forum idd 1041 leden telt.

Ik ben ook "nog" een lone airsofter, en door dit forum ben ik net wat sneller bereid om naar bepaalde skirms te gaan zodat ik weet dat de anderen daar toch een soort van like minded zijn.

Ik zou zeggen keep up the great job!

• Leuk
Mijn reden waarom ik hier zit en wat ACN voor mij is lijkt wel een beetje op die van @Imakittymeow. Ben nu dus drie weken geleden voor het eerst gaan airsoften met mijn broer en een de scouting groep van z'n zwager. Super gaaf gehad en daarna nog een keer als prijsvraag winnaar op een sniper missie gegaan. Gelijk lid geworden (pasje verwacht ik zaterdag) en alles aangeschaft. Maar ben dus ook alleen, heb wel een vriend die het ook gaaf vind maar het nog nooit heeft gedaan.. en waarschijnlijk ook niet zo intensief zal gaan doen helaas.

Op ACN me aangemeld om meer interactie te krijgen met andere enthousiaste airsofters, gelijk even geïntroduceerd en zoals jullie al wel beetje merken best actief deelnemend aan het forum. En de reden waarom ik zo actief deel neem is omdat de hele community, zowel ACN leden als niet-ACN, erg vriendelijk, open en helpvaardig is. In de tijd dat ik hier nu zit en een paar posts/threads heb gemaakt al een paar PMs gehad van members die me willen helpen, super cool!

Ik zit nu in m'n laatste paar weken van m'n werk (op een kantoor waar het allemaal niet meer zo leuk is) en loop een klein beetje te kloten en dat betekend ook dat ik het forum vaak bezoek. Het is een leuke afwisseling en afleiding om nog even de laatste twee weken vol te houden hier :D Ik hoop ook dat ik in m'n "airsoft carriere" ook vaak tegen forum-members aan loop tijdens een Skirm en als jullie de Tactical Bear(d) tegenkomen op het veld of in de safety tik me dan gerust even op m'n schouder en maken we een praatje! Misschien mag je zelfs even kriebelen zoals @Sander graag doet haha

• Leuk
Door het ACN YouTube kanaal heb ik mn eerste airsoft tips gekregen en zodoende heb ik me ook hier aangemeld.
Ik vind dit een geweldig forum, overzichtelijk en niet te druk. Het is ook leuk om forumleden regelmatig bij skirms te zien, en zo is ook ons Tactical Teabag Squad ontstaan.
Wat ik nog graag eens zou willen is een soort van joint operation met ACN en ons team bij bv Bunker Hill ^^

ik bezoek het forum best vaak om weer wat nieuwe topics te lezen en ook nieuwe kennis op te doen en moet zeggen dat ik soms zelfs teleurgesteld ben als ik routine/dwangmatig :D de forums check en ik zie niets nieuws om te lezen. En ook door de grote aantal bezoekers hier heb je altijd wel iemand er tussen zitten die je uit de brand kan helpen met een vraag. Zelf een beetje informatie delen in een topic is ook leuk en daar feedback op krijgen.
Ik zit ook op het Airsoftelite forum, maar kan daar op de een of andere manier toch niet mijn draai vinden, hier voelt het als thuis komen eigenlijk.
Keep up the good work!

Ik ben door een gedeelde facebookpost van ACN op een beginnerskirm afgekomen. Daar de hele dag in een squad gespeeld met @Jan als squadleader. Het tactische spel wat daar gespeeld werd heeft mij over de streep gehaald om mij aan te melden voor het forum. Mijn hoop was dat er vaker, naast de introductiedagen, skirms zouden zijn waarbij dat niveau van tactisch spelen gehaald zou worden. Helaas is dat niet het geval. Alle skirms die ik sindsdien heb gespeeld bestaan voornamelijk uit CTF, DM en wat simpele missies bij velden als B&A.

Ik zie ACN als een club hechte leden met daarom heen een groot aantal mensen dat gebruik maakt van het platform dat ACN biedt. De sfeer is gezellig en vriendelijk en er is veel expertise te vinden.

• Leuk
Waarderingen: Vladimir en Jan
Ik zie zelf acn als een prima plek
Dat rebelattack een tijdje geleden niet leuk tegen me deed zit me nog wel dwars en daar heb ik soms moeite mee voornamelijk door zn statement te zetten en mij voor een heel groot publiek eigenlijk belachelijk maakte ben daarvoor overigens expres weg gelopen omdat ik beter weet...

Buiten dit is acn wel een leuke plek voor mij en zie ik hier prima dingen voor bij komen en zijn de mensen over het algemeen erg leuk en heb ik met een paar forumleden tot nu toe leuk geskirmed en kijk ik uit naar de forum skirm;)

• Leuk
Ik vind het vervelend dat dit zo bij je is over gekomen en hoop dat je de volgende keer het gewoon tegen me zegt ipv het een tijdje later zo openbaart. Het ging mij er alleen op dat moment om dat je een hoop foute informatie aan het verspreiden was en niet wilde luisteren als mensen je er op wezen, niet alleen hier overigens. Mogelijk was ik een beetje hard, maar dat gevoel had ik niet. Als dat wel zo bij jou overkomt had je het beter kunnen zeggen daar heb ik en jij meer aan dan zoals het nu is gegaan of je had het via een moderator kunnen laten weten.

• Leuk
Waarderingen: BoomSmurf en Jan
Sinds ik airsoft was ik op zoek naar info. Vond ACN en het was als een warm bad. Heb je een vraag, je krijgt heel snel antwoord. Zit je ergens mee dan kan je het kwijt. Nieuwkomers worden welkom geheten en er bestaan geen domme vragen.

Zeker nu ik een tijd in een rolstoel heb gezeten en langzaam aan het lopen ben kijk ik vaak op het forum, gewoon om lekker te lezen. Ben druk bezig met iets nieuws voor mezelf en wat vrienden (op airsoftgebied) en haal een hoop inspiratie en kennis hier vandaan.

ACN, bedankt.