Hoi!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Reno
  • Startdatum Startdatum

Reno

Member
10 mei 2017
11
0
Trophies
1
Hoi! Ik ben Reno , 19 jaar en woon in Loon op Zand , Noord-Brabant. Ik werk fulltime als Kok.

Ik zou graag willen beginnen met Airsoften ( Ik heb 0 Ervaring ) Maar ik weet niet goed waar of hoe ik moet beginnen en wat ik moet verwachten Qua aanschaf van spullen etc.

Ik hoop hulp te krijgen:)

Hoi Reno, welkom op het forum! Advies is om eerst een dagje als introducee met huurkitje te beginnen om te kijken of de sport wel iets voor je is. Daarna kijken wat je budget is/wordt (goeie bril + schoenen niet op bezuinigen) lid worden van de NABV en tijdens het wachten lekker browsen naar gear en bepalen wat je type loadout en replica wordt.

Hoi Reno, welkom op het forum! Advies is om eerst een dagje als introducee met huurkitje te beginnen om te kijken of de sport wel iets voor je is. Daarna kijken wat je budget is/wordt (goeie bril + schoenen niet op bezuinigen) lid worden van de NABV en tijdens het wachten lekker browsen naar gear en bepalen wat je type loadout en replica wordt.
Thanks! Ik heb me eigen al ingeschreven om een proefdag mee te draaien, nu wacht ik op een reactie via mail.

Welkom!

Waar heb je je ingeschreven? ACN heeft op youtube een aantal goede filmpjes staan voor beginners, zeker de moeite om even te kijken ;)

Heb je wel al een idee of je NATO wilt gaan spelen of een russofter? Over het algemeen zijn m4's/ak's goede beginners replica's omdat er veel info en onderdelen voor te vinden zijn.

Ook is het slim om te investeren in een paar goede schoenen en uiteraard een bril en iets om je gezicht te beschermen. Uiteraard kan je op de gympen of werkschoenen je eerste skirm door komen maar mocht je met deze mooie hobby door gaan zou ik hier niet op bezuinigen ;)

Welkom!

Waar heb je je ingeschreven? ACN heeft op youtube een aantal goede filmpjes staan voor beginners, zeker de moeite om even te kijken ;)

Heb je wel al een idee of je NATO wilt gaan spelen of een russofter? Over het algemeen zijn m4's/ak's goede beginners replica's omdat er veel info en onderdelen voor te vinden zijn.

Ook is het slim om te investeren in een paar goede schoenen en uiteraard een bril en iets om je gezicht te beschermen. Uiteraard kan je op de gympen of werkschoenen je eerste skirm door komen maar mocht je met deze mooie hobby door gaan zou ik hier niet op bezuinigen ;)
Bedankt voor je toffe reactie! Ik heb mij ingeschreven op deze site https://www.airsoftclubnederland.nl/airsoft-vrijblijvend-proberen-ga-mee-als-introduce/ . Met een M4 spelen leek me heel tof , maar dat soort dingen merk ik denk ik zelf pas goed als ik wat meer ervaring heb. Wat mij precies leuk lijkt.

Bedankt voor je toffe reactie! Ik heb mij ingeschreven op deze site https://www.airsoftclubnederland.nl/airsoft-vrijblijvend-proberen-ga-mee-als-introduce/ . Met een M4 spelen leek me heel tof , maar dat soort dingen merk ik denk ik zelf pas goed als ik wat meer ervaring heb. Wat mij precies leuk lijkt.

Volgens mij worden deze introductiedagen eens in het jaar gehouden. Je kan beter een dichtbijgelege airsoftlocatie zoeken, anders wordt het lang wachten. Bijvoorbeeld Balls and Arrows in Lelystad heeft elke zaterdag een beginnersSkirm, of Zondag een Open Skirm, wat je zelf wilt.

Volgens mij worden deze introductiedagen eens in het jaar gehouden. Je kan beter een dichtbijgelege airsoftlocatie zoeken, anders wordt het lang wachten. Bijvoorbeeld Balls and Arrows in Lelystad heeft elke zaterdag een beginnersSkirm, of Zondag een Open Skirm, wat je zelf wilt.
Weet je toevallig of er een in Brabant zit? Ik heb geen rijbewijs dus moet ik alles doen met het OV. Toch bedankt voor je reactie!

Welkom Welkom!

Wie weet zien we elkaar ooit op het veld.
Veel plezier op het forum!

Let wel dat darkforest (volgens mij)niet te bereiken is met het ov.

Je kan ook op t forum onder skirms kijken en zien of je kan carpoolen met iemand ;)

Hi Reno, Welkom op het forum. Helaas kan ik op 21/5 niet naar Ulicoten, anders was het zeker geen probleem geweest om een stukje om te rijden op weg daarheen. Mogelijk dat er nog anderen van het forum gaan die je kunnen oppikken. Weet dat er mensen uit Tilburg op het forum zitten, maar niet of die op de betreffende datum gaan

Welkom Reno, Je kan je inderdaad bij de meeste airsoft locaties aanmelden als introducé, de locatie meld je dan aan bij de NABV en zo kan je eens meedoen of je kan mee met iemand die al lid is van de NABV maar als je niemand kent die airsoft is optie één vrij simpel.
Gewoon inschrijven en aanvinken introducé, huursetje nemen en je bent er klaar voor.

De beste gelegenheden zijn de zogeheten open skirms deze zijn voor iedereen toegankelijk of je nou beginner of prof bent.
Inderdaad de locatie balls en arrows in lelystad is een mooi terrein om te beginnen waar ze vrij simpele missies (meestal iets vinden en ergens brengen) en kan je altijd wel bij een groepje aansluiten of gewoon in je eentje beetje aanklooien xD.

Ik ben zelf nog niet in Ulicoten geweest (ik ging twee weken geleden maar kreeg een klap band met de auto :D)
Volgens mij ook zeer goed toegankelijk voor noobs. Ik wil de 21ste nog een poging doen en ga daar ook alleen heen.

Hier 't topic... wat wel leuk is aangezien er mensen van ACN gaan die waarschijnlijk je best wel wat kunnen helpen.
https://airsoftclubnederland.nl/community/threads/21-mei-ulicoten.2614/

Ik kom zelf uit Dordrecht dus als je zin hebt en je ook inschrijft wil ik je best oppikken.
Heb ook geen flauw idee wat er precies gespeeld word bij dark forest ulicoten dus ook ik laat mij verassen.

(oh by the way je kan ook geen replica huren, ik heb er eventueel wel één te leen + bril, wel handig is om iets van een vest en mondbescherming te hebben, scheelt weer geld in het huren van een huurkit).

Hoor 't wel!

Welkom! Ik ga de 13e al naar Ulicoten met een maatje. Je kan je dan (als je al zin hebt of kan) bij ons aansluiten. Ik heb evt ook wel een replica voor je.

• Leuk
Waarderingen: The Walker en BoomSmurf
Geweldig hoe er iedere keer weer wel een aantal mensen klaarstaan om te helpen. Airsofters zijn echt top-mensen

• Leuk
Waarderingen: Jan