Hoop dat ik goed zit linkshandig

Radical

Member
4 jan 2018
7
1
Trophies
2
hallo zijn hier nog meer linkshandige schutters?
En welke replica's gebruiken jullie ?
Een aantal m4/16 hebben dubbele schakelaars maar bij de pistolen is dit volgens mij lastiger.
Groetjes een linksonhandige :(
 
Hier een linkspoot!

Speel zelf gewoon met “rechtshandige” replica’s. Het is soms ff wennen, maar heb er inmiddels prima m’n weg in gevonden...

Vaak kies je toch vooraf al of je single of auto wilt schieten en dan is het daarna eigenlijk alleen ff handig worden met de magrelease.

Pistol eigenlijk zelfde verhaal... voor het goede zit het allemaal precies verkeerd, maar zeker niet onbruikbaar!
 
Als je die selector vervelend blijft vinden, gewoon eens kijken of er een mogelijkheid bestaat een "Ambidextrous Safety Selector" te installeren op je replica ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Guido van Malde
G36 heeft standaard een ambidextrous fire selector., dus voor links en rechtshandig.

ICS ape is volledig ambidextrous. Zowel fire-selector als mag-release

En zo zijn er vast meer.

Voor je side-arm is de ppq 45 en de glock G17 (gen 4) een optie, bij deze replicas schijnt het zo te zijn, dat je de mag-release kan om zetten (geen ervaring)
 
Maat van mij heeft een kjw m9 en die kan je omzetten naar links handig. Verder zijn er genoeg main replica's die ambidextrous zijn ;)
 
als airsoft/schieten nieuw voor je is dan moet je dat jezelf nog aanleren. Als je alles jezelf rechtshandig aanleert dan gaat het zonder problemen goed komen.
Ik ben zelf linkshandig en ben als rechtshandige Dimaco schutter opgeleid. Was een van de beste schutters in de AMO. Ook de Glock en de MAG het ik rechtshandig geleerd te gebruiken.
Ik speel met de SA80 serie welke ik ook rechtshandig gebruik.
 
Ik ben ook linkshandig en opereer enkel rechtshandige replica's gewoon met links, ook met echte vuurwapens links geschoten wat overigens prima ging, geen hulzen m'n gezicht ofzo :)
 
Weet niet wat je budget is maar speel zelf met de tokyo marui Hk417 en Scar-L aangezien deze ook ambidextrous zijn en ik dus links handig ben. Rare is dat ik mijn pistol wel gewoon rechtshandig gebruik.
 
Hier ook een linkshandige schutter. Zelf gebruik ik de AKSU en Dragunov SVD, beide met links. Op korteafstand (CQB) kun je je rechterhand gebruiken op de standaard manier. Heb dit alleen nog niet op range getest. Maar dit leerde ik laatst tijdens een CQB training ^^
 
Present! Linkshandig!

Maar met een AKS74u is het geen punt hoor :)
 
Ook linkshandig. Ik maak gebruik van een E&L AK47, een Scar-L GBBR en een P226.

Aangezien de Scar-L ambidextrous (fire selector zowel links als rechts op de replica aanwezig) is geeft dit dus geen problemen. Ook de charging handle, welke bij een GBBR functioneel is, kun je overzetten van links naar rechts. Voor linkshandigen moet idealer wijs de charging handle namelijk juist rechts zitten.

De Ak is eigenlijk geen probleem om linkshandig te bedienen. De hand die op de voorste grip rust kun je snel en makkelijk naar de fire selector bewegen. De reloads zijn gewoon een kwestie van oefenen.

De P226 daarentegen is een ander verhaal. De magrelease kan met de wijs- of middelvinger van mijn linkerhand bedienen maar de slidecatch kan ik met met linkerhand niet bedienen. Bij een Glock lukt mij dit wel, maar door de afmeting van de P226 niet. Dat betekend dat ik soms een "up and over" techniek toepas en met mijn rechtshand over de slide van de pistol heen kom om de slidecatch te gebruiken. Ook is er natuurlijk altijd nog de methode van "power racking" welke ik in high stress scenario's meestal gebruik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
Ipv te zeggen dat ik linkshandig ben, ga ik zeggen dat ik zelf ambidextrous ben. Mijn selectorswitch werkt dus aan beide kanten :D
Ik schrijf linkshandig, maar kan zowel links als rechtshandig replica's hanteren en daarbij heeft rechtshandig zelfs de voorkeur.
Dus ipv je heil te zoeken in de schaarsere voor linkshandigen geschikte replicas, kun je jezelf misschien ook gewoon rechtshandige handling aanleren. Dit zorgt er zowiezo al voor dat je een stuk minder beperkt bent bij het spelen, als wanneer je je maar op je sterke kant focussed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick en Camilo
Ook linkshandig. Ik maak gebruik van een E&L AK47, een Scar-L GBBR en een P226.

Aangezien de Scar-L ambidextrous (fire selector zowel links als rechts op de replica aanwezig) is geeft dit dus geen problemen. Ook de charging handle, welke bij een GBBR functioneel is, kun je overzetten van links naar rechts. Voor linkshandigen moet idealer wijs de charging handle namelijk juist rechts zitten.

De Ak is eigenlijk geen probleem om linkshandig te bedienen. De hand die op de voorste grip rust kun je snel en makkelijk naar de fire selector bewegen. De reloads zijn gewoon een kwestie van oefenen.

De P226 daarentegen is een ander verhaal. De magrelease kan met de wijs- of middelvinger van mijn linkerhand bedienen maar de slidecatch kan ik met met linkerhand niet bedienen. Bij een Glock lukt mij dit wel, maar door de afmeting van de P226 niet. Dat betekend dat ik soms een "up and over" techniek toepas en met mijn rechtshand over de slide van de pistol heen kom om de slidecatch te gebruiken. Ook is er natuurlijk altijd nog de methode van "power racking" welke ik in high stress scenario's meestal gebruik.

Dat kan ik weer niet, pistoolschieten doe ik met rechts. Schieten met links kan ik wel, maar de reload is dan nogal ingewikkeld/akward :p
 
Vraagje: ben je al gewend om te schieten? Want dan is rechtshandig de handelingen aanleren qua keuze in replica's wel het makkelijkst.