Ook linkshandig. Ik maak gebruik van een E&L AK47, een Scar-L GBBR en een P226.
Aangezien de Scar-L ambidextrous (fire selector zowel links als rechts op de replica aanwezig) is geeft dit dus geen problemen. Ook de charging handle, welke bij een GBBR functioneel is, kun je overzetten van links naar rechts. Voor linkshandigen moet idealer wijs de charging handle namelijk juist rechts zitten.
De Ak is eigenlijk geen probleem om linkshandig te bedienen. De hand die op de voorste grip rust kun je snel en makkelijk naar de fire selector bewegen. De reloads zijn gewoon een kwestie van oefenen.
De P226 daarentegen is een ander verhaal. De magrelease kan met de wijs- of middelvinger van mijn linkerhand bedienen maar de slidecatch kan ik met met linkerhand niet bedienen. Bij een Glock lukt mij dit wel, maar door de afmeting van de P226 niet. Dat betekend dat ik soms een "up and over" techniek toepas en met mijn rechtshand over de slide van de pistol heen kom om de slidecatch te gebruiken. Ook is er natuurlijk altijd nog de methode van "power racking" welke ik in high stress scenario's meestal gebruik.