hpa/polarstar

chris93

Well-Known Member
26 jun 2016
604
182
Trophies
11
hoi hoi
ik weet het een en ander van aegs alleen ik ben zoek naar iets om te hebben voor het mindere weer.

dan kom je dus uit op hpa/polarstar unit
die laatste spreekt me het meeste aan vanwege de opties probleem is ik weet weinig tot niets over deze tak van airsoft replicas

mijn doel is om een polarstar in wellicht een krytac warsport te doen een tm kan ook maar met alleen dat ben je erniet en er zijn nog genoeg andere modellen.wie wilt mij op weg met advies helpen met tank slang regelateur en advies voor een donor replica? of wellicht een andere route?

thanks chris
 
De reden "het mindere weer" snap ik niet als argument voor HPA :l

gas / c02 heeft cool down. AEG niet, en die heb jij doorgaans. Des al niet te min. Spelen met wat andere technieken kan ook leuk zijn ;)
 
ik bedoelde dingen zoals regen kans op uitglijden water en electra gaan nooit goed samen vandaar:)
 
ik bedoelde dingen zoals regen kans op uitglijden water en electra gaan nooit goed samen vandaar:)

Nee maar dat is nooit dus dat argument is kinda invalid. Ik kan niet zo goed helpen gezien ik gewoon een 2de hands set heb gekocht en die nog niet eens heb getest. Ik denk dat een belangrijke eerste keuze is of je een drop in wil of een volledige Gearbox replacement unit en als je een drop in wil welke dan uit de vele keuzes, N7, Wolverine, P*, etc.
 
De kans op uitglijden verminderd overigens niet wanneer je een hpa hebt ;) Je zou kunnen zeggen dat het zelfs verhoogd wordt omdat een HPA met een extra lijntje vast zit aan je en je daardoor balans moeilijker kan terugpakken wanneer je aan het glijden gaat. ;)
 
Kan je niet beter nieuwe schoenen kopen ipv overstappen op HPA :p

Nee grapje, ik denk dat je eerst moeten kijken naar de interne setup die je wilt en dat je dan pas je keuze kan maken welke body daar bij hoort. Ivm of het allemaal past of niet. Verder kan ik je niet echt helpen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ties
pfoe alright bedankt voor jullie reacties
ik neem ze mee:)
 
Zou eerst bedenken of het hpa het wel waard is voor jezelf; hoe ga je je tanks vullen op velden waar geeb vul station is? Duikfles aanschaffen, vul station aanachaffen, kan je de duikfles in de buurt laten vullen als die leeg is? Fles op je rug, lijn aan je replica. Zou eens kijken of je een dag met een hpa repicla kan spelen om te testen of het je wel bevalt. Zou zonde van je geld zijn als je alles aanschaft en je het niks vind
 
  • Leuk
Waarderingen: chris93
dat is een goede bvdzeeuw
opzich als je je minitank gevuld laat of naar velden gaat met gratis lucht vullig dan kan je daar opzich een eind mee komen
alleen het idee van eens een keer met eentje spelen spreekt mij erg aan.
nu nog dit idee tot uitvoering kunnen laten komen
 
dat is een goede bvdzeeuw
opzich als je je minitank gevuld laat of naar velden gaat met gratis lucht vullig dan kan je daar opzich een eind mee komen
alleen het idee van eens een keer met eentje spelen spreekt mij erg aan.
nu nog dit idee tot uitvoering kunnen laten komen

Velden die flessen kunnen vullen zijn schaars, ik zelf speel ook met hpa maar ik zou nooit mijn keuze van speel veld willen laten afhangen of ik mijn fles kan vullen of niet. Aangezien ik met 1 fles niet de dag door kom. Ik huur daarom elke skirm een volle duikfles voor €5 zodat ik niet zonder kom te zitten. Natuurlijk kan je ook 2 kleine flesjes kopen om de dag door te komen. Alleen zijn dit wel allemaal extra kosten
 
De reden "het mindere weer" snap ik niet als argument voor HPA :l

gas / c02 heeft cool down. AEG niet, en die heb jij doorgaans. Des al niet te min. Spelen met wat andere technieken kan ook leuk zijn ;)

Gas/co2 is geen Hpa speel zelf met een Tippmmann m4 en die schiet een halve fles leeg op een dag , en doe nu niet net of een AEG altijd tegen regen kan als het regent zie ik vaak Aeg,s uitvallen .

Maar het is wel duur als effe er bij voor de regenachtige dagen er komt wel wat bij kijken mijn portomonee is net groot genoeg voor 1 replica dus hou ik het bij Hpa , na 2 jaar schiet ie nog steeds als een beest en nauwelijks onderhoud .
 
Als een AEG alleen uitvalt door regen dan doet de gebruiker iets ontzettend fout, ik heb AEG's gezien die volledig ondergedompeld nog werken en alleen de batterij naderhand kapot was door kortsluiting, maar dan ben je max 10 euro kwijt. Bij HPA is het wel wat anders omdat je triggerboard wss naar de klote gaat en die dingen zijn best duur, maar wederom dit gebeurd niet bij de gemiddelde regen bui en in principe alleen als je je replica's onder water doet.

Moet zeggen dat het echt nergens op slaat dat men regen als een factor zien in het werkend zijn van een replica, misschien de batterij, but thats about it. Als regen al ver genoeg kan komen dan zitten er wel gigantische gaten in je replica.
 
Tippmann m4Hpa zit geen triggerbox , is volledig mechanisch

Geen batterijtje , geen printplaatje nergens.
 
Ik heb het ook dan niet over een tippmann gezien het daar helemaal niet om ging initieel, maar om de drop in varianten want hij wil het in een Krytac LVOA stoppen.
 
Nee das waar zie ik nu pas ....sorry dude haha

NP tippmann is relatief helemaal makkelijk net zoals de Mancraft V2 engine en dan is de tippmann beter vanwege de full auto wat de mancraft niet heeft. Tippmann is natuurlijk wel een optie, maar een normale drop in of v2 engine is makkelijker met fine tunen gezien een tippmann natuurlijk een heel eigen systeem heeft qua hop up.
 
de manncraft set heb als het goed is full auto reb alleen hij schijnt niet zo lekker te werken als nu de vsr set schijnt te doen:)

een tipmann lijkt me opzich ook leuk alleen ik vind het te simpel is mijn eigen mening

vandaar een drop in unit:)
 
Wat is er simpel aan een tippmann? Ik denk dat de uitdaging vele malen groter is om een tippmann strak te laten schieten dan een p*.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
het aandrijf systeem tenopzichte van een polar bedoelde ik
kan zijn dat ik er volledig naast zit hoor