hulp bij replica

Lennartdd

Member
22 mei 2018
14
2
Trophies
2
Goedeavond,

Hier is het ook bijna tijd om een replica aan te schaffen.
Nu heb ik de volgende gevonden:
http://G&G Predator
https://bunker501.nl/shop/airsoft-guns/gg-gc16-predator-black/?sqr=predator
https://bunker501.nl/shop/airsoft-guns/gg-gc16-predator-black/?sqr=predator#sqr:(q[raider])
https://bunker501.nl/shop/airsoft-guns/gg-cm16-raider-l-2-0e-black/?sqr=raider#sqr:(q[wild hog])
https://bunker501.nl/shop/airsoft-guns/gg-tr16-cqw-electric-blowback-black/?sqr=tr16 c

Graag ervaringen, waarom juist wel/niet.
Ik verwacht dat ik in het begin veel op binnen velden zal zijn, maar wil (als het kan) ook kunnen meespelen op een buiten terrein.

Voor nu zegt men gevoel de Predator, maar misschien is een Raider ook goed genoeg ? scheelt toch aardig in de prijs.

Alvast bedankt voor het meedenken, Gr Lennart

Ze zijn praktisch intern allemaal hetzelfde dus qua prestatie zal enigszins hetzelfde zijn behalve dat de CQW geen FET heeft. Barrel lengte maakt voor afstand niks uit dus maak je daar geen zorgen om, pak gewoon degenen die jij het mooist vind.

Een kameraad van mij heeft de GC16 Predator, alleen dan in de Kleur Battleship Grey.

Van de 3 zou ik persoonlijk voor die gaan, maar dat komt puur omdat ik een fan ben van het keymod systeem: ik vind keymod rails het fijnste werken en is lekker lichtgewicht in vergelijking met RIS-rails.

Verder is de GC16 serie een degelijke G&G lijn, in mijn ervaring. Verder is het geheel goed uitgelijnt/gebalanceerd qua gewicht. Licht verder fijn in se hand.

Ik kan je verder aanraden eens de verschillende apparaten vast te houden in bijvoorbeeld een winkel. Vaak merk je dan wel wat je het meest prettig vindt.

De Predator verslaat de Raider vooral in de externals: meer metaal in de algehele verwerking ipv plastic/kunstof externals. Plus, de stock lijkt mij prettiger op de Predator als op de genoemde Raider, maar dat is puur een aanname.

Ze zijn praktisch intern allemaal hetzelfde dus qua prestatie zal enigszins hetzelfde zijn behalve dat de CQW geen FET heeft. Barrel lengte maakt voor afstand niks uit dus maak je daar geen zorgen om, pak gewoon degenen die jij het mooist vind.
Hey rebel, thanks voor je reactie.
Fet is zoals ik het lees/zie wel een mooi iets, lijkt me wel slim om een replica te kopen waar dit op zit, wat denk jij?

Ik ging er vanuit dat de lengte vd barrel wel wat met de afstand zou doen, dit is dus alleen maar meer ruimte om extra's op te plaatsen?
Of zitten hier nog meer voordelen aan?

Het is wel tof om te hebben, maar ik zou eerder voor een model gaan dat ik mooi vind dan zo'n feature, zeker gezien er nog steeds wel betere FETs zijn als die in de G&G komt. Nope lengte van de barrel maakt niet uit op hoe ver of accuraat je schiet, de natuurkundige wetten voor de vuurwapens gelden niet voor airsoft replica's. Bij ons is voor afstand en accuraat schieten vooral de bucking belangrijk en hoe consistent de diameter is van de barrel.

Een kameraad van mij heeft de GC16 Predator, alleen dan in de Kleur Battleship Grey.

Van de 3 zou ik persoonlijk voor die gaan, maar dat komt puur omdat ik een fan ben van het keymod systeem: ik vind keymod rails het fijnste werken en is lekker lichtgewicht in vergelijking met RIS-rails.

Verder is de GC16 serie een degelijke G&G lijn, in mijn ervaring. Verder is het geheel goed uitgelijnt/gebalanceerd qua gewicht. Licht verder fijn in se hand.

Ik kan je verder aanraden eens de verschillende apparaten vast te houden in bijvoorbeeld een winkel. Vaak merk je dan wel wat je het meest prettig vindt.

De Predator verslaat de Raider vooral in de externals: meer metaal in de algehele verwerking ipv plastic/kunstof externals. Plus, de stock lijkt mij prettiger op de Predator als op de genoemde Raider, maar dat is puur een aanname.
Hey kroeskoppie, bedankt voor je reactie.
Het vasthouden in de winkel ga ik zeker doen, wil graag zien wat ik koop. Maar probeer me van te voren altijd wel in te lezen. Dan zal ik zeker het verschil bekijken met de predator/raider.

Ik zie de predator wel goed eruit komen op verschillende yt kanalen, heeft je kameraad verder nog een upgrade gedaan? Of zo out of the box mee begonnen?

Het is wel tof om te hebben, maar ik zou eerder voor een model gaan dat ik mooi vind dan zo'n feature, zeker gezien er nog steeds wel betere FETs zijn als die in de G&G komt. Nope lengte van de barrel maakt niet uit op hoe ver of accuraat je schiet, de natuurkundige wetten voor de vuurwapens gelden niet voor airsoft replica's. Bij ons is voor afstand en accuraat schieten vooral de bucking belangrijk en hoe consistent de diameter is van de barrel.
Oke duidelijk, thanks.

Ik vind de predator er wel erg mooi uitzien, dus dat komt goed uit.

Zit er verder nog veel verschil in de kunststof/metaal/alu variaties?
Als het budget het toelaat, lijkt me een metalen variant altijd beter?

Zou je bij een Predator meteen upgrades uitvoeren? Of is dit niet noodzakelijk?

Het polymeer van G&G is praktisch net zo sterk als hun alu, dus daar zal ik niet naar kijken, maar metaal heeft wel een andere feeling. Nee ik zou er gewoon mee spelen eerst.

• Leuk
Waarderingen: Lennartdd
Barrellengte bij aegs maakt inderdaad niet zo veel uit (al kunnen je prestaties bij te lange inner barrels wel achteruit gaan)
Bij gas aangedreven replica's heeft barrellengte wel invloed en dan vooral op je fps. Daarom kom je daar soms inner barrels tegen die signifikant korter zijn als de outerbarrel.

Ik zie de predator wel goed eruit komen op verschillende yt kanalen, heeft je kameraad verder nog een upgrade gedaan? Of zo out of the box mee begonnen?

Hij heeft er eerst een maand of 6 stock mee gespeeld en daarna is hij geupgrade met een nieuwe inner barrel/bucking/hop-up in een airsoftwinkel. Dat was puur een wens van hemzelf zodat hij meer range en precisie zou hebben. Het was volgens mij niet omdat er technische problemen waren.

Mogelijk is het nog interessant om eens te kijken naar Specna arms bij Gunfire. je kunt helaas niet zo makkelijk naar polen maar dat zijn ook prima begin replica's.

Ik heb zelf de CM16 SRL en dat is een prima replica! ook bij bunker501. De Polymer van G&G is echt geweldig!
Ik zou voor je eerste replica niet al te veel geld uitgeven, voor je het weet ben je na een half jaar al niet meer geinteresseerd.
Daarnaast weet je pas wat je echt wilt/moet hebben als je wat langer speelt. dom voorbeeldje van mezelf: doormiddel van het kopen van een vert grip kwam ik er achter dat ik liever een angled grip had. dat ga je met meer dingen tegen komen.
Houd ook rekening met wat er bijgeleverd wordt. accu's zijn best duur :P

• Leuk
Waarderingen: Lennartdd
Mogelijk is het nog interessant om eens te kijken naar Specna arms bij Gunfire. je kunt helaas niet zo makkelijk naar polen maar dat zijn ook prima begin replica's.

Ik heb zelf de CM16 SRL en dat is een prima replica! ook bij bunker501. De Polymer van G&G is echt geweldig!
Ik zou voor je eerste replica niet al te veel geld uitgeven, voor je het weet ben je na een half jaar al niet meer geinteresseerd.
Daarnaast weet je pas wat je echt wilt/moet hebben als je wat langer speelt. dom voorbeeldje van mezelf: doormiddel van het kopen van een vert grip kwam ik er achter dat ik liever een angled grip had. dat ga je met meer dingen tegen komen.
Houd ook rekening met wat er bijgeleverd wordt. accu's zijn best duur :p

Dat sowieso. Accu's hoeven helemaal niet duur te zijn. Alleen moet je die niet bij de winkels kopen want daar zijn ze schreeuwend duur. Als je weet welk type accu je wilt/moet hebben. Let hierbij vooral ook op je connectiestekker. Tamiya of andere aansluitingen.
Kun je gewoon op Hobbyking gaan zoeken naar dat type accu. Wel ff het EU warehouse aantikken en shoppen maar. Daar zijn ze echt stukken goedkoper dan in de winkel.
Zo maar een tipje :)

• Leuk
Waarderingen: Lennartdd en JWieleman
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick en Wijnand
Ja daarom moet je ook geen airsoft merken kopen, die pakken een standaard lipo plakken er hun airsoft merk op, noemen het een airsoftlipo en doen een mark up van 250%, gewoon bij hobbyking lipo's halen, veel goedkoper, veel meer afmetingen en ook gewoon meer opties qua mAh, discharge en voltages.

Daarom ook @Rebelattack verwees ik hem al door naar hobbyking :). Daar koopt hij er 3 ipv 1 voor het zelfde geld.

• Leuk
Waarderingen: Toothpick en John Wick
Het polymeer van G&G is praktisch net zo sterk als hun alu, dus daar zal ik niet naar kijken, maar metaal heeft wel een andere feeling. Nee ik zou er gewoon mee spelen eerst.
Oke duidelijk, zou je zelf voor een predator gaan? Of toch een goedkopere polymeer variant?

Dat sowieso. Accu's hoeven helemaal niet duur te zijn. Alleen moet je die niet bij de winkels kopen want daar zijn ze schreeuwend duur. Als je weet welk type accu je wilt/moet hebben. Let hierbij vooral ook op je connectiestekker. Tamiya of andere aansluitingen.
Kun je gewoon op Hobbyking gaan zoeken naar dat type accu. Wel ff het EU warehouse aantikken en shoppen maar. Daar zijn ze echt stukken goedkoper dan in de winkel.
Zo maar een tipje :)

Houd ook rekening met wat er bijgeleverd wordt. accu's zijn best duur :p
Specna heb ik inderdaad ook goede verhalen van gelezen, zitten er nog echt verschillen tussen g&g en specna?

• Leuk
Waarderingen: Wijnand
Hij heeft er eerst een maand of 6 stock mee gespeeld en daarna is hij geupgrade met een nieuwe inner barrel/bucking/hop-up in een airsoftwinkel. Dat was puur een wens van hemzelf zodat hij meer range en precisie zou hebben. Het was volgens mij niet omdat er technische problemen waren.
Oke duidelijk, wat kost zo'n upgrade ongeveer?