ICS Spring vervangen

Top man, thanks. Zit er in die cilinderheads nog grote verschillen? Keek nu naar Deze, lijkt het meest qua looks op de huidige.

Heren, bij het ontvetten viel me dit nog op in de piston. Ik heb er nog een oude bijgekregen, maar ze zijn enigzins beschadigd. "Levensbedreigend", of niet?

Bijlagen

• 17353205575774715968398659243640.jpg
    17353205575774715968398659243640.jpg
    2 MB · Weergaven: 16
Goed is het niet, nee. Zou nog kunnen werken, maar als je toch op vervangingstoer bent en alles open hebt liggen...

Heeftie niet! Check, via unit13 heb ik dezelfde gevonden als deze. Die zijn van Ics zelf, dus zal sowieso wel goed zijn.

Thanks allen, ik kom snel terug met de uitslag van al mijn geknutsel!

Eventueel nog tips over het invetten? Ik heb dat spulletje wat jij linkte @Kroeskoppie besteld, kan je dat ook in de cilinder met de piston, cilinderhead etc gebruiken?

Sneller dan verwacht want de nieuwe cilinderhead en tappet plate zijn er al en ik trek toch een vervelende conclusie..

De nieuwe cilinderhead valt dwars door de cilinder heen.. Dus piston+pistonhead en cilinder = veel druk (goeie airseal dan toch?). Maar de cilinderhead is te klein voor de cilinder, en als ik die dus op het uiteinde plaats en de piston aan de andere kant erin doe bouwt er amper druk op..

Bekend probleem? Dikkere ringen op de cilinderhead? Invetten? Kleinere cilinder? Bestaat dat?😅

Eventueel nog tips over het invetten? Ik heb dat spulletje wat jij linkte @Kroeskoppie besteld, kan je dat ook in de cilinder met de piston, cilinderhead etc gebruiken?
Ik verwacht hier geen problemen mee.

Smeer er onder andere ook de assen van de 3D Printer mee. Kan veel hebben. Is heel universeel spul. :)

Sneller dan verwacht want de nieuwe cilinderhead en tappet plate zijn er al en ik trek toch een vervelende conclusie..

De nieuwe cilinderhead valt dwars door de cilinder heen.. Dus piston+pistonhead en cilinder = veel druk (goeie airseal dan toch?). Maar de cilinderhead is te klein voor de cilinder, en als ik die dus op het uiteinde plaats en de piston aan de andere kant erin doe bouwt er amper druk op..

Bekend probleem? Dikkere ringen op de cilinderhead? Invetten? Kleinere cilinder? Bestaat dat?😅
Ik durf hier helaas niet zo veel over te zeggen. Wel vervelend.

Damn damn. Bedankt voor zover mannen. Ik kijk nog eens met een andere cilinder en anders breng ik hem toch een keer weg..

Jullie zijn toppers, ik heb weer een hoop geleerd in ieder geval

• Leuk
Waarderingen: Kroeskoppie
Ben ik weer.. DE oplossing voor het airseal probleem bleek de o ringen van de nieuwe cilinderhead om de oude cilinderhead heen te leggen. Past perfect, klemt nu mooi vast in de cilinder en met de piston bouwt hij super mooi druk op. Helemaal dicht!

Maar... Ding in elkaar geschroefd, maar hij schiet niet.. bb's komen wel de hop up in zie ik, maar vliegen niet uit de loop.

Als ik het magazijn eruit haal en de trekker overhaal vliegen ze er aan de onderkant allemaal weer uit (tis zo'n hopup die de bbs vasthoudt). Dus lijkt erop dat de lucht er wel uit komt of in ieder geval de goeie kant op gaat (toch?).

Dan moet het in de assembly zitten? Tappet plate zit met het veertje netjes vast, maar ik heb 'm wel om de nozzle heen zitten. Moet dat? Of juist niet? Nog andere pro tips of dingen die in jullie opkomen?

Nee, juist minimaal. Je hebt kans dat hij te dicht zit (te maximaal) door het er in en uit hannessen van de onderdelen.

Hij doet het! Haha, tis ongekend. Hij doet het weer. Top mannen! Wel gek dat de hop echt heeeelemaal uit moet staan (daar moet ik dan ook wat mee toch?). Hij schiet .8 met .30 bbs, dus ik ga (nu ik helemaal weet hoe dit in en uit elkaar moet haha) zeker ook die andere veren nog proberen

Ah, wat fijn. Tof. :)

Even ter dubbelcheck: al je schoten zitten nu ongeveer op die 0.8 joule met 0.3 bb's. De joule/FPS is zeg maar continu zo goed als stabiel.
Zo ja, dan klinkt het goed en dan kan een veer vervangen helpen.

• Leuk
Waarderingen: pietvdh1993
Klopt! Van ,74 tot ,81. Maaar, wel met een compleet omlaag gedraaide hop up. Draai ik die weer iets omhoog, dan is de feed weer slecht en blijven ze in de hopup zitten zonder uit de barrel te komen.