Iemand expert met AK modellen?

AK47 of AK74SU

• Totaal aantal stemmers
    7

tacfly6

Member
14 mei 2019
14
2
Trophies
5
Hoi iedereen,

Intussen heb ik best wat replica's waaronder veel amerikaanse modellen (AR15/M4/M249/MSR).
Alleen ik mis de AK nog. Ik ben op zoek naar een replica voor zowel cqb indoor als outdoor omdat ik voorlopig het bij 1 AK wil houden. Ik heb modellen gezien met een folding stock, is dat een verstandige optie of is dat breekbaar? Ik twijfel tussen de AK47 en de AK74SU. Wat raden jullie aan?

Ik kan denk ik ook wel wat informatie spuien.

Afhankelijk van hoeveel geld je aan je eerste AK wil uitgeven, zijn er verschillende opties. De sidefolder (SU) wordt door meerdere fabrikanten gemaakt, waaronder CYMA, LCT en E&L of als je met gas wil spelen GHK. LCT en E&L zitten hoger in de klasse qua materialen en internals out of the box. Ikzelf heb met zowel LCT als E&L out of the box ervaring en kan vertellen dat die hartstikke stevig zijn en je daarmee altijd goed zit. Als je bang bent voor wobble zou ik me met die merken absoluut geen zorgen maken. Het enige model wat daar last van kan hebben, maar heb ik ook nog nooit gezien, zijn de underfolders (AKMS of AK47S)

Je kan ook kijken voor een wat moderner model, daar zitten ook middenmaten in met wegklapbare kolven, denk hierbij aan de AK104,
AK105, of 74M. Ligt er helemaal aan wat je zelf wil, oudere types met hout, of moderner spul, de optie om er native vizieren op te schuiven of niet, In de gehele reeks heb je underfolders,sidefolders,of gewoon full sizes rifles.

Ik heb zelf een E&L gehad, heb nu een CYMA en een paar keer wel LCT gezien en vast gehouden. LCT en E&L zoals al wordt gezegd is zo uit de doos goed qua afwerking van de body en qua internals prima, beide hebben hun plus en min punten.
Voor de internals wil ik die wel noemen, maar als je dat niet interesseert heeft het praktisch geen meerwaarde. Qua externals heb ik alleen plastic gehad, dus over hout kan ik niks zeggen, maar ik zou zelf geen E&L meer pakken, puur vanwege het feit dat deze accuraat zijn met de externals, dit houdt in dat ze gaan roesten als je ze niet correct onderhoud. Tof voor de fanaten, maar voor mij iets wat niet had gehoeven.
Ik zou het zelf ook houden bij een CYMA of Arcturus, vanwege de degelijke body, gezien ik zelf van het upgraden ben en dus voor die 100-150 euro er iets beter van kan maken als een LCT of E&L.

Ben het met alles eens wat @Rebelattack benoemd en hij gaat mij ook zeker met vlag en wimpel voorbij als het gaat om kennis over de werking van airsoft apparaten ;) , maar om even het stukje ''correct onderhouden'' te benadrukken, ik heb mijn E&L nu bijna 5 jaar, en het enige onderhoud wat ik pleeg is na de skirm met wat wapenolie erover, droog boenen en in de koffer weer opbergen. Als je je replica na een rainy day wegmikt in een koffer tja, dan gaat ie' roesten, dat heeft die van mij dus nog nooit gedaan, het is hoogstens 3 minuutjes werk om'm ff in een beetje olie te zetten en te laten shinen. Wie wil er nou geen replica die zelfs naar cosmoline ruikt? :D

Bedankt voor de snelle reacties!

Het word een cyma metal/wood cm0.45 of cm0.48.
En @Strelok welke wapenolie gebruik jij en is deze onderhoudsbeurt ook nodig na een indoor cqb?

Bedankt voor de snelle reacties!

Het word een cyma metal/wood cm0.45 of cm0.48.
En @Strelok welke wapenolie gebruik jij en is deze onderhoudsbeurt ook nodig na een indoor cqb?

Als je een CYMA replica op het oog hebt hoef je je absoluut geen zorgen te maken over eventueel smeren om je externals te beschermen tegen roest of corrosie, maar als je weet dat je replica nat of vochtig is geworden na een skirm zou ik'm hoe dan ook even goed droogpoetsen.

Maar voor de info, ik gebruik Tetra gun spray lubricant. Na elke keer dat ik mijn replica's gebruik krijgen ze een kleine visuele checkup, ik vindt het prettig om ze weer droog & gepoetst op te bergen. Indoor skirm of niet.

Wat betreft het bijhouden van de internals en het onderhoud daarvan moet je niet bij mij zijn, daar heb ik absoluut geen kunde van :)

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: tacfly6
Hoe sterk is een AK?

De cymatjes zijn ook onverwoestbaar...

Kwa hout is niks zo mooi als t echte werk. Dit is wel te krijgen als je even zoekt op sites zoals red Alliance (forum) en cold war collectables . Maar als je €50/70 besteed aan externals moet je wel voor een e&l gaan.

En AK-47 is alleen gemaakt door lct, limited edition dus niet meer te krijgen. Of je moet voor de bami versie gaan, een type 56 (real sword)
De AK74, AKM, AK-47lijken op elkaar maar zijn niet t zelfde! Ook moet je even kijken met de magazijnen, de AKM heeft 7.62 mm kogels, de AK74 en AKSU hebben 5.45 mm. Verschil is oa te zien in de kromming van het magazijn.

• Leuk
Waarderingen: tacfly6
Heb zelf net een WELL aangeschaft.
Ga eens kijken hoe die zich houd.
Qua airsoft heb ik nog weinig ervaring met onderhoud, maar voor mijn ander spul gebruik ik FP 10. Iemand bekend met FP 10 op een aa?

Well is echt budget der budget aanzienlijke kans dat die het niet gaat volhouden. Ik weet niet wat FP10 is, misschien wat meer beschrijving is handig. Je moet vooral oppassen met wat er in zit vanwege de rubbers die er in zit.

Fp10 is olie met teflon erin.
Als ik dat van ie rubber ringen hoor ga ik voor balistol.
Dat is een olie gemaakt van dennenaalden.