Ik ben geen expert maar ik kan je wel globaal de verschillen uitleggen. Verdere info moet van andere leden komen.
-Gas aangedreven: Daar word mee bedoeld dat de BB door Greengas word weggeschoten. Je doet dan greengas in je magazijn en die zorgt voor de kracht die nodig is om de BB te doen vliegen. Ik heb zelf alleen met ervaring met een Gas sidearm, niet met een rifle/sniper op gas.
Nadelen: In de winter kan het gas niet genoeg uitzetten en heb je grote kans op veel minder FPS of dat je replica het helemaal niet doet.
-Elektrisch is voor beginners het makkelijkste, hij werkt met een Motor en gearbox. Door een batterij te gebruiken laat je de motor lopen. Die gaat in de gearbox waar het laatste tandwiel een piston naar achter trekt. Wanneer deze helemaal naar achtere is schiet de piston naar voren, door de grote veer die er in zit. Hierdoor komt er lucht in de Hopup en barrel en schiet je.
-Nadelen: Gearbox heeft na lang gebruik onderhoud nodig, en is redelijk complex om uitelkaar te halen. Het is redelijk makkelijk te leren maar het is wel een risico. (Heb ik ervaren
)
-Veer aangedreven is het zelfde als elektrisch, je hebt wel BASR (Bolt Action Sniper Rifle) Die moet je zelf op spanning brengen omdat er geen motor of gearbox in zit. Door aan de hendel te trekken span je de veer, en met de trigger laat je de veer ontspannen.
Je hebt ook nog een andere variant
-High Pressure Air (HPA) Hier wil ik binnenkort mee gaan beginnen
. Het werk met een tank met hoge druk op je rug. Die is verbonden met je replica doormiddel van een slangetje en een regulator. Als je de trigger activeert gaat de regulator open en komt er een stroom van lucht. Deze lucht neemt de BB mee.
Het CORE stysteem is ervoor dat je heel makkelijk de veer kan vervangen. Bij sommige replica's moet je een aantal body delen eraf halen om bij de veer te kunnen. Hier kun je waarschijnlijk de stock ronddraaien, waardoor de veer ook losgaat en vervangen kan worden.
Het is een handige feature vooral als je op een skirm te hard schiet. Je kan dan in een minuutje een nieuwe veer erin doen.
De set is volgensmij best prima voor het geld, let wel op dat die Specna BB's BIO zijn, en ook de juiste certificaten hebben hiervoor. Anders mag je ze niet gebruiken in Nederland. Maar een zak BB's is niet duur, voor 13 euro heb je 4000BB's. En per skirm verschiet je misschien 1000 tot 1500BB's hangt een beetje af wat je speel stijl is.