Ik ben een noob!

Mmm, twee mensen, twee hele verschillende antwoorden. Ben benieuwd wat de rest hierover zegt..

Nee niet echt, twee mensen twee zeer vergelijkbare antwoorden, want beide zeggen dat een scope voor werkelijk mikken niet echt nodig is. Jan geeft ook aan hem meer als verrekijker te gebruiken dan werkelijk een richtmiddel. Ik ben het met hun eens een scope op een sub 360 FPS build is totaal niet nuttig, je schiet niet ver genoeg om je bb niet meer te kunnen zien of dat je het nodig hebt om dat ene schot op target te hebben gezien je toch de trekker nog een aantal keer kan over halen. Red dots zijn handig om sneller te kunnen mikken.

• Leuk
Waarderingen: qlymax en Jan
Ook mee eens. Had zaterdag een reddot bovenop mijn 2,5-10x40 maar heb hem 0 keer gebruikt volgens mij. Of alleen in het begin met afstellen van de hopup maar zie er het voordeel niet van. Maakt het vaak alleen maar groter en zwaarder en werkt minder fijn als een reddot

• Leuk
Waarderingen: qlymax
Ik heb een reddot boven mijn 4x scope. Heb als SL vaak de scope gebruikt om te kijken wie, wat en waar er voor ons zat. En om eventueel BBs te corrigeren. Zo schoot iemand er telkens net voor, dus gezegt iets hoger mikken en plop, headshot.

• Leuk
Waarderingen: Jan en qlymax
Ik heb een reddot boven mijn 4x scope. Heb als SL vaak de scope gebruikt om te kijken wie, wat en waar er voor ons zat. En om eventueel BBs te corrigeren. Zo schoot iemand er telkens net voor, dus gezegt iets hoger mikken en plop, headshot.
Moet ik dit letterlijk nemen? Dus een scope met daar bovenop nog een RDS? Of heb je iets dat je kan omklappen?

Mijn setup is net ietsjes anders dan die scopes. Ik heb een grote scope met risrail aan 3 kanten, en daarop een red dot.

Ik heb een iets afwijkende schiethouding, altijd al gehad, en een redelijk groot postuur, dus voor mij werkt dat super ipv een raiser met daarop een scope.

Ik schoot eerst met een RS Dimaco, en daarop zat een handvat. Op dat handvat had ik soms een red dot. Op die hoogte zit nu nog steeds mijn red dot. Komt misschien wel langs in de fotos, en anders moet ik m van de week uploaden.

Edit: typo

Tof, maar onhandig lijkt me dat. Ik ken ze uit games wel dat je een holo sight hebt waar je een soort ACOG voor kan klappen.

Ook dat is er gewoon voor airsoft.
Magnifier die je weg km klappen achter je holo

Ik heb zelf een 4x magnifier voor mijn high profile reddot. Ik wou eerst deze magnifier voor mijn holo gebruiken maar hoogtes kwamen niet overeen, bij mijn reddot past hij wel ongeveer. Ik heb hem uiteindelijk wel een paar keer defensief gebruikt en gebruikt om mensen te spotten. Toen ik agressief ging spelen klapte ik hem wel aan de zijkant aangezien het een tijdje duurt voordat mijn oog recht voor de magnifier staat. Dus hier en daar leuk om te hebben maar geen must-have, waarschijnlijk wel een stuk effectiever om een DMR dan een <360 AEG.

• Leuk
Jaja, daar ben ik weer. Ik heb weer een nieuwe vraag.

Hoe weet ik dat, als ik een replica aanschaf, er genoeg attachments zijn die compatibel zijn met mijn replica? Zijn er dingen waar ik op kan letten qua aansluitingen ofzo?

RIS rails is inderdaad universeel (22 mm). Alleen niet alle replica's hebben (volledig) een RIS systeem. Sommige replica's hebben een keymod systeem (waarbij je ook weer moet opletten of het de officiele afmetingen zijn en niet alleen voor de looks is)

• Leuk
Waarderingen: Jan en qlymax
Let er wel op dat er 22mm RIS EN 11mm RIS bestaat.
Meestal zit er wel een converter bij zodat het op beide maten past. Maar is niet altijd zo. Dus lees goed de beschrijving voor je iets koopt

• Leuk
@qlymax , hoe vaak heb je al gespeeld, Zelf heb ik een keer of 5 op verschillende terreinen gespeeld
en met verschillende huurkits om te kijken wat mij beviel, op dit sort dagen ook vaak replica s van andere Mogen vasthouden om te kijken hoe dat beviel.

zo heb ik uiteindleijk mijn keuze kwa replica gemaakt

• Leuk
@qlymax , hoe vaak heb je al gespeeld, Zelf heb ik een keer of 5 op verschillende terreinen gespeeld
en met verschillende huurkits om te kijken wat mij beviel, op dit sort dagen ook vaak replica s van andere Mogen vasthouden om te kijken hoe dat beviel.

zo heb ik uiteindleijk mijn keuze kwa replica gemaakt
Ik heb nu 3 keer ge-airsoft en ga 22 november voor mijn 4de keer.

Ik ben 2 keer op de binnenbaan geweest bij AirsoftInc. in Den Haag. 22 november ga ik daar ook heen. Ze hebben daar een M4 en AK replica. Ik weet niet precies welke modellen. De andere keer ben ik bij bakery events in Ewijk geweest. Dit is een buitenbaan. Hier kreeg je zo een soort replica.