Ik ben Lukas!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lukas
  • Startdatum Startdatum

Lukas

Active Member
1 okt 2017
36
10
Trophies
5
Hoi allemaal!

Ik bem Lukas, ben 18 jaar en gloednieuw in de airsoft wereld. Vanaf mijn 12e al graag willen airsoften en graag heel graag bij Defensie willen werken. Ik kijk veel videos over airsoft en heb al veel kennis opgedaan maar ben gewoon nog een standaard noob ;)

Ik ben werkzaam bij Defensie en heb vorige maand de welbekende Algemene Militaire Opleiding afgerond en mijn baret met trots mogen ontvangen. Ik heb misschien door mijn militaire achtergrond al een kleine voorsprong op bepaalde drills en handelingen en deel heel graag mijn kennis met andere die er nieuwsgierig naar zijn en alle vragen zijn welkom en beantwoord ze heel erg graag!

Ik zal er aankomende introductie dag waarschijnlijk zijn en zal ik zien hoe het wereldje in elkaar zit. Ik kan niet wachten!

Op het moment bezig met mijn VOG, al is dat lastig als ik door de weeks op de kazerne zit en het gemeente huis niet in de buurt is en in het weekend gesloten is...

Ik heb een standaard GVT en wat kleine toebehoren, alleen nog geen replica maar zoek naar een replica op het moment.

Als jullie nog vragen hebben beantwoord ik ze heel graag! Groetjes!

Hoi!

Je VOG aanvraag is het makkelijkste om die via de NABV te laten gaan. Dan krijg je hem vanzelf op je postadres binnen. Daarna moet je het origineel naar de NABV sturen en na betaling gaan ze je pas aanmaken en kun je beginnen aan de replica verzameling..

• Leuk
Waarderingen: Lukas
Hé Lukas,

Net al gereageerd in het Intro-event topic :)

Tof dat je begonnen bent. VOG aanvragen gaat eenvoudig online, via de NABV. Zij vragen de specifieke VOG voor schietverenigingen aan; dat scheelt je tijd en moeite.

Welke replica heb je op het oog? Hier zit veel ervaring en we kunnen je uiteraard helpen bij het maken van een goede keuze.

• Leuk
Ziet er prima uit! Zelf geen ervaring mee, maar wat ik lees is netjes.

Zou alleen kijken of 'ie niet ook los verkrijgbaar is. Je betaalt nu relatief veel voor de foregrip & NiHm, plus ik zou voor een LiPo gaan ;)

• Leuk
Thanks! Vind het vooral fijn dat die "full metal" is. Kan je mij iets vertellen over soorten batterijen? Enige wat ik weet is dat er een type batterij is waarmee ik erg moet oppassen met opladen.

Ik heb nog geen product gevonden zonder grip. Als die niet leverbaar is op het moment dat ik mijn replica ga kopen ga ik mogelijk voor dit product:
https://www.shogun.nl/airsoft/geweren-234/asg-armalite-m15-tan-assault-pack.html

Zelfde geval met de grip maar lijkt dat ook een goed wapen?

Ik heb zelf ook alleen maar full metals; dat is een keuze die je voor jezelf moet maken. Is wat zwaarder, maar voelt daardoor meer realistisch; love it!

Ik heb geen ervaring met ASG, maar reken voor een foregrip 20 euro, een NiHm 10-15 en een lader 20-30 euro en trek dat van de totaalprijs af. Dan heb je een mijns inziens erg goedkope replica. Een hele, hele, heeeele globale schatting van kwaliteit kun je a.d.h.v. de prijs maken (hoewel er natuurlijk veel meer factoren zijn). Maar ik zou blind niet onder de 200-250 euro gaan zitten om er lang plezier van te hebben ;)

Oh, en we gebruiken het 'W' woord hier liever niet :) Het is -helaas- een wat gevoelige/omstreden sport voor sommige buitenstaanders en we willen die associatie liever niet hebben met w@pens ;)

Zelf gebruiken we Airsoft apparaat of gewoonweg Replica ;)

En wat betreft batterijen. Je 'gevaarlijke' batterij zul je sowieso LiPo mee bedoelen, maar dat is 'ie helemaal niet. Geloof me :)

Je moet je gewoon aan wat dingen houden als niet te ver ontladen, niet overladen (dus: een balancer) en gebalanceerd laden (dus: een balancer). Je zult 'm al snappen; gewoon laden met een balancer en er kan werkelijk niets gebeuren ;)

Hey welkom,

Leuk wat militare ervaring erbij op het forum.
Veel plezier in de wereld van airsoft

• Leuk
Ahh ja ik snap het geloof ik ;) Even wennen voor mij natuurlijk.

Nu heb een beetje een idee hoe de prijs van die replica is samengesteld.
Heb jij toevallig nog andere opties? Ik ben opzoek naar een M4/M16 ontwerp. Ik ben namelijk een Colt C8 gewend en wil heel graag een replica die zoveel mogelijk op de Colt lijkt en voelt.

Haha, zolang jij ze niet gaat verwarren en op het veld komt met een real steel ;-)

Wat ook mag in Nederland, afhankelijk van je connecties, kennis en kunde, is een Colt C8 onklaar maken en voorzien van alle benodigdheden voor airsoft, zodat je ermee kunt spelen.

Toch niet zelf knutselen en gewoon een klant-en-klare replica kopen? Dan zijn o.a. VFC, ICS, Krytac, G&G, HK, Amoeba en Specna Arms goede merken binnen het M4- en M16 platform. Vermijd merken als Dboys, Spartac & Dragon.

Zelf denk ik dat je helemaal verliefd zult raken op een PTW qua look and feel, maar je portemonnee zal vast nee knikken ;)
Heb het dan over een Systema PTW: http://www.systema-engineering.com

Succes!

Om nog even terug te komen op het VOG verhaal.

Ik heb vorige week aangevraagd het zelf te doen en niet via NAVB. Het moment dat ik ermee bezig was dacht ik er niet aan dat ik door de week minimaal beschikbaar ben. Omdat ik jullie reacties net heb gelezeen leek het mij toch makkelijker om via internet te doen, alleen staat er nu "uw VOG aanvraag is in behandeling" en krijg ik dus geen andere optie meer, is dit voor mij nu dikke pech en moet ik het zelf doen of kan ik het nog terug draaien?

Om nog even terug te komen op het VOG verhaal.

Ik heb vorige week aangevraagd het zelf te doen en niet via NAVB. Het moment dat ik ermee bezig was dacht ik er niet aan dat ik door de week minimaal beschikbaar ben. Omdat ik jullie reacties net heb gelezeen leek het mij toch makkelijker om via internet te doen, alleen staat er nu "uw VOG aanvraag is in behandeling" en krijg ik dus geen andere optie meer, is dit voor mij nu dikke pech en moet ik het zelf doen of kan ik het nog terug draaien?

Als jij de VOG heb gespecificeerd op 'schietsport' is het niet erg; dan krijg je de juiste binnen en daar moet je het origineel dan van naar de NABV sturen per post. De eerstvolgende vrijdag wordt het pasje dan gemaakt en verstuurd.

Heb je niet voor schietsport gekozen, dan heb je er niet veel aan. Leuk voor aan de muur dat je een Good Boy bent, maar moet je 'm opnieuw aanvragen.

Duidelijk, ik kijk morgen wel hoe ik het verder doe. ( Dus aanvraag hoeft niet perse met NAVB zolang er maar schietsport opstaat? )

Hahaha nee dat zal ik natuurlijk niet doen ;) Die blijven lekker hier.

Geen idee of ik iets kan ombouwen, ben bang van niet maae zou erg mooi zijn, de kwaliteit van de onderdelen zullen dan gegarandeerd zijn.

Ben nog niet ervaren genoeg om te gaan knutselen, heb je een paar linkjes van goede apparaten (M4/M16) die niet boven de 300 euro uitkomen?

Ik ga je teleurstellen Lukas, een colt c8 namaken als airsoft replica is op dit moment heel erg moeilijk. Het kan en ik heb iemand ontmoet die het heeft gedaan, maar was allemaal maat en 3d print werk.

Voor m4 replica's, kijk even op gunfire.pl, verscheept naar Nederland geen probleem. Voor onder 300 zijn g&g's en specna arms de twee beste keuzes (en als je goed zoekt kan je ook nog wel g&p's hiervoor vinden).