IMI & TM G17

Cheese

Well-Known Member
20 aug 2016
66
34
Trophies
7
Ola
smile.png


Op internet kwam ik erachter dat een IMI Defense Holster niet heel lekker past met een Tokyo Marui G17. De replica is net iets dikker dan de real-steel. Nu kan ik ook een WE Nuprol holster halen maar ik heb al een IMI Defense holster, alleen de TM G17 is nog onderweg. Op internet zag ik ook een filmpje van een Fransman die hem ging uit schuren met schuurpapier, maar met deze methode ben ik bang dat het holster veel te ruw word aan de binnenkant. Na een verder zoektocht kwam ik ook een topic tegen over het verhitten van het holster met een heatgun of oven. Zie hier: http://www.airsoftkb.com/?p=1675 en http://www.airsoftsociety.com/forums/f8/blackhawk-serpa-holster-help-42804/index3.html. Ik vroeg me af of iemand dit wel eens geprobeerd heeft en of het heeft gewerkt?

Onderaan en in de topics staat wel het volgende: "I did the same thing with my son Craig's TM Glock 17, it was a very tight fit in a Fobus holster. Now fits like a glove."

"ok, guys let me give you an update. I went the heating route and it worked great. I heated the serpa with a heat gun, then left the pistol in there. it definitively fit better but still tight. to widen the bottom I put the front of the pistol in through the bottom. it got a little wider. then to really make it fit smooth, i heated it again (overall I heated it 4-5 times) and put a thin cotton sheet around the pistol and put it in and let it cool. NOW IT IS PERFECT... putting the sheet in gave it the extra room so if it does shrink a little when it cools it still has room now...
thanks for all the help"
 
Laatst bewerkt:
hmm, had hetzelfde probleem met mijn G-Code holster van Kydex, Ik wist dat dit niet fatsoenlijk ging passen maar heb dat toen opgelost door het hoslter op de verwarming te leggen, goed warm te laten worden daarna de G17 erin en weer even op de verwarming, past perfect nu.

Dus ja, met hitte kun je een holster passend maken, met een heat gun i.c.m. met hard plastic zou ik wel extreem voorzichtig zijn.
 
Je zou het idd kunnen proberen met een hittebron zon verfverwarmer van een paar euro kom je een heel eind mee . Kijk alleen goed uit dat je niet te dicht verwarmdt en ook niet dat ding volgas zetten.
Wel zou ik wat duns rond je replica doen voor je hem erin steekt en dan laten afkoelen met replica er nog in.
Want wat afkoelt krimpt hebben ze me ooit geleerd.
 
hmm, had hetzelfde probleem met mijn G-Code holster van Kydex, Ik wist dat dit niet fatsoenlijk ging passen maar heb dat toen opgelost door het hoslter op de verwarming te leggen, goed warm te laten worden daarna de G17 erin en weer even op de verwarming, past perfect nu.

Dus ja, met hitte kun je een holster passend maken, met een heat gun i.c.m. met hard plastic zou ik wel extreem voorzichtig zijn.

Je zou het idd kunnen proberen met een hittebron zon verfverwarmer van een paar euro kom je een heel eind mee . Kijk alleen goed uit dat je niet te dicht verwarmdt en ook niet dat ding volgas zetten.
Wel zou ik wat duns rond je replica doen voor je hem erin steekt en dan laten afkoelen met replica er nog in.Want wat afkoelt krimpt hebben ze me ooit geleerd.
Thnx. Als ik me G17 binnen heb ga ik het proberen :) Bevindingen en werkwijze zal ik hier posten.