Introductie: Robert

Robert

New Member
31 aug 2014
1
0
Trophies
1
Hoi mensen!
Ik ben Robert, 30 jaar, wonend in N-Brabant. Ik vond vroeger lasergamen altijd al supervet. Nu nog steeds, ik doe het alleen nooit meer :) Ik heb een enkel keertje paintball gedaan, maar vond het net niet leuk genoeg. En ik heb een tijd geleden al wat gezien en gelezen over airsoft, en dat leek mij echt super vet, maar ik heb er nooit iets mee gedaan. Tot ik het nu weer toevallig op mijn pad online tegen kwam en ik weer laaiend enthousiast ben geworden!
Ik ben werkzaam als militair en ga binnenkort naar de zandbak, maar wanneer ik terug kom wil ik zeker airsoft eens gaan proberen. Wellicht dat ik, als ik tijd kan vinden, volgende week naar de Balls and Arrows open dag ga, lijkt me harstikke leuk. In mijn vlaag van enthousiasme ben ik online rond gaan speuren voor airsoft replica's, gear, regels, locaties, teams et cetera. Binnenkort dus maar alvast een NAVB lidmaatschap regelen en dan verder kijken naar hoe of wat. Ik ben dus ook wat rond wezen kijken naar teams enzo, en uitgekomen bij ACN. Wat mij opviel was ACN's Facebook pagina en uitgebreide en actieve forum, vandaar dat ik mij heb geregistreerd.
Ik ben dus volledig nieuw in dit wereldje, en ik ken niemand in mijn directe omgeving die airsoft beoefent. Ik zit dus vol met vragen. Zoals, hoe groot is ACN? Waar vinden evenementen voornamelijk plaats in het land? Hoe vaak? En zijn het allemaal groepen collega's/vrienden, of zijn er ook mensen zoals ik die het een hele leuke hobby lijkt en in hun eentje joinen? Ik probeer in ieder geval wat maten erbij te betrekken en te vragen of het hun ook wat lijkt, maar niet iedereen is meteen bereid om enkele honderden euro's neer te leggen om met deze hobby te starten. Dat brengt mij meteen bij een volgende vraag. Hoe zit het met ACN? Is het 1 grote team? Bestaat het uit kleinere teams? Is er een 'dresscode' vwb camouflage etc?
Ik hoop dat ik op deze site een beetje een beeld kan krijgen van wat en hoe ACN is en dat ik binnenkort een keer wat directer in contact kan komen met deze hobby. Als jullie nog vragen voor/over mij hebben, shoot!
Grtz!-Robert
 
Welkom Robert!
<div>Het team van ACN heeft momenteel een ledenstop maar dat wil niet zeggen dat je niet met hun mee kan. Eigenlijk kun je heel het forum wel zien als "team".Ook zijn elk weekeind wel meerdere events op verschillende locaties.
Qua airsoft velden ligt alles boven de rivieren of je kan naar België, ik zelf ben in mijn upie en woon in regio Den Bosch en weet dat er een aantal spelers zo over noord braband verspreid zitten.
grt Ties</div>
 
Welkom Robert!

Bij welk onderdeel zit je?
Zoals Ties al zei zijn we allemaal 1 groot team alleen hebben volledige leden een badge en een prive forum.
Je kan gerust al je vragen hier kwijt, je hebt binnen no-time een antwoord.
Qua locaties inderdaad België, een paar locatie's in zuid-holland (1 daarvan is gloeitje nieuw en vlak onder rotterdam dus misschien is dat wel wat voor je), vlakbij lelystad, almelo en nog veel meer.

Als je een account maakt op de NABV site dan kan je goed alle evenementen + locatie zien.

Dresscode heeft ACN niet dus doe aan wat je aan wilt doen. Gebruik gewoon eerst je werkkleding en kijk hoe je het vind (lijkt me sterk dat je dit niet leuk vind maar je weet het nooit), doe ik zelf ook namelijk :p

Heb je trouwens al wat replica's op het oog?

Voor vragen gewoon stellen!
 
Welkom Robert!

Jezelf aanmelden op het forum van ACN was zowiezo al een heel goed begin om in contact te komen met de sport en de mensen, hopelijk blijf je bij ons als je terug komt van de zandbak.

Veel sterkte zometeen als je uitgezonden word!

(P.S. Ik heb wel altijd ruimte om een Intro mee te nemen als ik ga skirmen, probleem is wel dat je dan naar CQB City Arnhem of Veluwe Airsoft moet komen, gezien dat de enige locaties zijn waar ik kan komen met OV)
 
Hoi Robert, welkom op ons forum.
Mooi dat je zo enthousiast bent.
Ik merk dat je al wat informatie hebt gelezen, je noemt het speelgoed netjes airsoft replica`s en geen w@pen5 (haha beat that stupid ACN bot)
ACN bestaat volgens mij momenteel uit ongeveer 30 members.
Hoe vaak is echt aan je zelf.
Als jij de tijd, geld en energie hebt om elke week te gaan moet je dat gewoon doen.
Echt een vaste locatie hebben we niet.
Tot nu toe ben ik met deze groep op Ball`s and arrows (lelystad), Bunker Hill (daarle) Veluwe airsoft (Hulshorst) geweest.
En waarschijnlijk gaan er daar nog wel wat bij komen.

Als ACN zijnde proberen we toch wel 1 keer in de maand met een grootte groep naar een locatie te gaan.
Soms zit je met 25 man (ACN plus forum leden) maar soms ook met een kleiner groepje van 8 of 12.
ACN is gewoon een wijdverspreide groep.
Niet specifiek uit 1 regio, vrienden groep of collega` iedereen is welkom (mitst er geen ledenstop is zo als momenteel het geval is).
Uiteraard zijn jullie gewoon welkom op het forum.
Als je meer vragen hebt stel ze gerust :)
Greetings
 
Thanks!
Ik zit bij de luchtmacht. Ik baal dat ik nu pas écht enthoustiast ben over airsoft, want ik ben over twee weken voor vier maanden weg dus ik moet geduld hebben haha. Maar ik heb in ieder geval voorpret met het bekijken van gear enzo.
Jammer om te lezen dat ACN een ledenstop heeft, maar ik ga proberen volgende week in Lelystad te zijn als ik niet te brak ben. En ik ga gewoon proberen wat maten van me mee te nemen. Ik heb een auto dus vervoer is geen probleem, hoewel met de brandstofkosten het natuurlijk jammer is dat de meeste venues wat verder weg zijn van waar ik woon, mja, jammer dan. Verder, als ik het zo inschat, zijn de kosten volgens mij niet heel hoog toch voor airsoften? Ligt natuurlijk helemaal aan wat je zelf wil, maar als je op een gegeven moment een leuk setje gear hebt, heb je alleen evenementkosten en BB's en een beetje onderhoud toch? Wat dat betreft lijkt het mij mee te vallen.
Ik ben zelf altijd al fan geweest van realistische games op de PC, en airsoft is natuurlijk het ultieme verlengde hiervan, vandaar dat het me echt super leuk lijkt.
Qua replica's ben ik niet origineel. Als ik nu zou moeten kiezen ga ik voor een M4 en Glock17. In combinatie met een multicam GVT-tje en helm enzo. Gebruikt iedereen ook een portofoon?
En ik ben ook granaten, RPG's en mortieren tegengekomen. Gebruiken jullie die ook, en hoe worden die gebruikt? Springen daar BB's uit? Of gelden er speciale regels voor?
 
Replicas van explosieven zijn op het moment nog niet toegestaan in Nederland.
 
Wat is eigenlijk het bereik van een gemiddelde 360 FPS replica? En dan eigenlijk het bereik waarop je nog een beetje accuraat kunt schieten?
 
Ok! Waar zit je bij dan? Ik zelf zit bij 640 squadron bewaking. 

De kosten van airsoften kunnen aardig oplopen hoor! Maar dat ligt helemaal aan jezelf. 
Een evenement kost meestal 35 euro (behalve een weekendje bunkerhill dan ben je 60 euro kwijt), brandstofkosten, BB's gemiddeld 10/11 euro per zak en onderhoud kan ook oplopen hoor. Het is speelgoed dus het kan allemaal snel kapot gaan!

Qua bereik en accuraatheid dat verschilt best wel. Heb je de replica helemaal geupgrade dan kan die wel een metertje of 60/70 halen. Meestal schieten ze out of the box 40-50 meter (als ik het goed heb hoor! dus correct me if i'm wrong!)
 
 Verder, als ik het zo inschat, zijn de kosten volgens mij niet heel hoog toch voor airsoften? Ligt natuurlijk helemaal aan wat je zelf wil, maar als je op een gegeven moment een leuk setje gear hebt, heb je alleen evenementkosten en BB's en een beetje onderhoud toch?

Als je deze sport een paar maandjes beoefend, dan merk je wel dat dit (meestal) niet werkt.. Uiteindelijk wil je meer, mooier, beter.
Zo kun je voor €400 al een aardige basis-set hebben. Aangezien je bij defensie werkt, misschien al wel voor €300 omdat je mogelijke je kleding, vest, schoenen ect kan gebruiken.. Maar de meeste mensen blijven na hun basis-set wel "investeren"
Owja.. Welkom op het forum ;)

Qua bereik en accuraatheid dat verschilt best wel. Heb je de replica helemaal geupgrade dan kan die wel een metertje of 60/70 halen. Meestal schieten ze out of the box 40-50 meter (als ik het goed heb hoor! dus correct me if i'm wrong!)>


Ik denk dat je daar een aardig schatting hebt :)  
 
Ik zit bij 298 squadron.
Thanks for the info guys. Wat is een aanrader qua webshop en eerste replica, met een budget van +/- 350 voor een geweer? Ik heb zelf sterk de voorkeur voor een M4(-achtig) design. Als pistool erbij lijkt me een Desert Eagle trouwens wel een leuke. Heb wat YouTube filmpjes gezien.
Is het trouwens legaal om (vanuit Belgie weet ik dat het niet mag) vanuit bijvoorbeeld Polen zo'n ding naar Nederland op te laten sturen?
 
<font face="Arial, Verdana" size="2">Ok als monteur?</font>

<font face="Arial, Verdana" size="2">Ligt er aan wat je wilt. </font>
<font face="Arial, Verdana" size="2">Wil je realisme, kijk is naar de Bolt B4 SOPMOD (heb ik zelf ook, is alleen niet echt beginners vriendelijk)</font>
Wil je een normale AEG van goeie kwaliteit kijk naar de merken A&K/G&P/G&G/Lonex/ICS/Umarex(als je de 416 kant op wilt)/Tokyo Marui/King Arms 
<div>Wil je een goedkope AEG en wil je veel upgraden (kan ook met de duurdere merken maar waarom zou je een duurde AEG kopen als je toch alles gaat vervangen?) Specna Arms/J&G (Jing Gong)/D-Boys.</div>
Je kan uiteraard gewoon vanuit het buitenland bestellen (mits dat is toegestaan en helemaal MITS JE EEN NABV PAS HEBT, ik zet dat in caps want sommige mensen zijn niet zo snugger en doen dat toch terwijl ze geen nabv pas hebben)
Kijk hier is naar:<font face="Arial, Verdana" size="2">https://shop.ehobbyasia.com/</font>
<font face="Arial, Verdana" size="2">http://gunfire.pl/
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">taiwangun.com</font><font face="Arial, Verdana" size="2">airsplat.com</font><font face="Arial, Verdana" size="2">unit13shop.eu </font><font face="Arial, Verdana" size="2">safarasoftair.com</font><font face="Arial, Verdana" size="2">En kijk hier is op de forum welke sites er nog meer worden aanbevolen ;)


</font>
 
Thanks voor alle info!
Denk dat de eerste een Umarex HK417 wordt. Ik vind dat ding toch wel erg sexy :)
 
<span style="text-decoration: underline;">Alle webshops op een rijtje</span>, dit zijn zo'n beetje de meeste goede webshops, mijn favorieten zijn airsoftzone.com in Oostenrijk (ID of Paspoort verplicht vanwege de Oostenrijkse wapenwet) of gunfire.pl in Polen.

Voor uitrusting kan je terecht bij unit13shop.eu, airsoftshop.be, of als je daar toestemming voor hebt/krijgt, kan je natuurlijk je "real steel" uitrusting dragen, mocht je die hebben. (Ik weet heel weinig van luchtmacht af, mijn excuus daarvoor)

Hopelijk vind je wat leuks als je terug komt, en alvast: Shop-ze. ;)
<span style="text-decoration: underline;"></span>
 
@Lex "LawlFakers" van Bart Airsofters noemen het geen wapens maar airsoft apparaten of replicas. Het zijn namelijk geen wapens en er zijn gevallen bekend van politie aan de deur omdat de buurvrouw de hele tijd gepraat over wapens hoorde :)
 
BQzqyAK.jpg


Kan iemand even ACN Bot de deur wijzen? Hij heeft geen idee waar ik het over had.
 
^^^ Hahaha *zucht* ACN Bot...
Maar even met betrekking tot het bestellen van een replica; ik zou dit binnen de EU houden ivm inklarings kosten, douane kosten blablabla .enz
 
hahahaha ja die bot is echt iets wat ik nooooit meer doe nee! :p Maar niet getreurd, we zijn druk bezig met nieuwe forums waar die bot niet heen mag ;) 
Robert, welkom! Ik zie dat de andere forum leden mijn werk al hebben gedaan. Wat Ties gelijk al zegt klopt helemaal, als niet ACN lid ben je alsnog van harte welkom om met ons op te trekken. We delen je in onze squads in en kunt op die manier gewoon mee skirmen. Op die manier proberen we mensen de sport in te helpen. 
Zoals Mobius al zei, het enige verschil is de badge en het privé forum. 
Ik zou zeker proberen de 7e langs te komen. Zal erg gezellig worden gok ik haha! Je kan er zelfs al even een mini skirm proberen ook. Ik zou nog even wachten met je pas aanvragen als je eerst nog uitgezonden word. Is zonde van je geld als die pas alleen maar aan het wachten is tot je terug komt. Maar dat is mijn eigen kijk op dat soort dingen ;) 
Succes in de zandbak straks! Dat zal wel even een ervaring worden :eek: 
 
Wat is 'real steel' uitrusting precies?
Wat is de reden van de ledenstop? En zal die op een gegeven moment weer opgeheven worden?Ik zal inderdaad wachten tot ik terug ben van uitzending. Voornamelijk omdat de levertijd van sommige webshops waarschijnlijk toch te lang is om nog op tijd de replica's te ontvangen. Wat is de ervaring met bestellen vanaf bijvoorbeeld ehobbyasia? Hoe zit dat met de douane en invoeringskosten?
Ik heb 6 september een afscheidsfeestje met vrienden, maar wil zeker 7 september langs komen. Afhankelijk van hoe brak ik dan ben uiteraard. Wellicht krijg ik ook wat vrienden mee.
Een detail vraagje, als ik meedoe met zo'n miniskrim en uitrusting huur, krijg ik dan ook zo'n mesh maskertje voor mijn mond? Heb namelijk gelezen dat er wel eens tanden uitgeschoten worden?! Anders moet ik zelf alvast zo'n ding aanschaffen :)
Ik zie in filmpjes zat mensen die geen mondbescherming dragen. Lopen zij dan niet onnodig risico?