Introductie: Robert

<font face="Arial, Verdana" size="2">Real steel is het echte werk zeg maar dus geen namaak. </font>
<font face="Arial, Verdana" size="2">Hij bedoeld gewoon je GVT en zo ;)</font>

<font face="Arial, Verdana" size="2">waarom er een leden stop is dat kan Jan of 1 van de members uitleggen beter uitleggen.</font>

<font face="Arial, Verdana" size="2">Qua levertijd binnen europa meestal binnen een week. Buiten europa een week tot een maand.</font>
<font face="Arial, Verdana" size="2">http://www.invoercalculator.nl/ Op deze site kan je mooi alles uitrekenen qua invoerkosten, BTW en inklaringskosten. 
</font>
Een mesh masker is helemaal aan jezelf. Ik vind ze zelf niet zo lekker zitten en heb gewoon een balaclava op dus heb wel iets voor mijn mond zitten als het echt nodig is. En gewoon zoveel mogelijk je mond dicht houden haha. Het is een extra veiligheidje maar het ligt gewoon aan jezelf.
 
'Real Steel' is een Airsoft term voor spullen die in het echte leger gebruikt worden.

Ik raad wel aan een mesh masker te dragen, het is niet super comfortabel, maar het risico dat je tanden verliest tijdens het skirmen is er dan niet meer.
 
We hebben een ledenstop omdat we een aardig groot aan het worden zijn. Op dit moment zitten we op zon 36 leden en staan er nog een aantal aspiranten klaar om lid te worden (als dat matched met ACN :)
Het is even de vraag of de ledenstop opgeheven gaat worden. Ik denk dat we per persoon kijken of die er eventueel bij kan, maar dat we nooit meer op grote schaal mensen toelaten. We willen ook niet te groot worden namelijk. 
 
Aha. Nou, mijn real steel is niet veel om jaloers op te zijn. Ik heb woodland en desert GVT's en overalls, maar die vind ik nogal outdated en lelijk. Ik had gehoopt ondertussen al de NL multicam te ontvangen, maar helaas duurt en duurt dat maar, dus misschien over een paar maanden. Misschien. Waarschijnlijk wordt dat zelf kopen. Verder heb ik alleen een bokkentuigje en een ops-vest met wat nutteloze pouches... Mja, gelukkig heb ik wel bruikbare kisten, dat scheelt :p

Jan, thanks. Ik snap je punt helemaal. Wel tof dat jullie wel gewoon mensen mee laten doen om kennis te laten maken met de sport. Ik zie het wel hoe het ervoor staat wanneer ik ermee kan beginnen. Is er ook een 'winterstop' of gaan jullie ook lekker door in januari/februari? :)
 
Welkom,, een winterstop??? Wat is dat?? Wij gaan het hele jaar door ;-)
 
die multicam gaat nog een hele tijd duren ja, eerst kregen we te horen dat ze de hele GVT design gingen veranderen (daar hoor je ook niks meer over) daarna was het een vage grijs/bruin/groen camokleur dat we zouden krijgen en nu is het multicam voor mali.

Een ops-vest is wel goed genoeg hoor, gebruik ik zelf ook en ik vind 100 euro aan een vest terwijl ik nog een ops-vest heb een beetje te veel van het goede. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Gewoon doorgaan! Er zijn nu al een paar CQB hallen waar we mooi kunnen spelen dus dat komt wel goed
 
Ik draag zelf ook maar weinig spul dat je als 'Real Steel' kan beschouwen. Mijn enige real steel is mijn Condor Outdoor Plate Carrier met pouches, voor de rest draag ik replica's.
 
Inderdaad! In de winter spelen wij en vele andere airsofters, gewoon door :) Alleen in augustus was het even wat rustiger vanwege alle vakanties haha. 
 
Nice!
Er was bijna sprake van dat we voor komende uitzending al multicam zouden krijgen. Maar, traag, belachelijk en bureaucratisch zoals dat gaat, is het niet op tijd gelukt en loopt alleen KCT ermee rond. Ik vind die multicam wel echt super mooi.
Ik vind ook die invader gear plate carrier wel erg mooi. Zouden we bij Defensie ook moeten krijgen in plaats van dat ops-vest :) Wat ik vooral handig vind is de ingebouwde watertank. Hoe lang duurt een 'gemiddelde' skirm eigenlijk?
 
Welkom nog :)
Een skirm duurt meestal van een uurtje of 10 's ochtends tot 4/5 's middags. Het kan natuurlijk langers, zoals Milsims of weekenden, maar geen dagje is meestal normaal :)
 
Wat is er anders met deze NL multicam in vergelijking met normale Multicam, of vergis ik mij nu en krijgen wij de universele MC?
 
Vandaag met twee maten langs geweest op de Airsoft Markt, onze eerste kennismaking met airsoft.
En het was fucking awesome :) Helaas kwamen we vrij laat aan, vanwege een nacht flink zuipen, maar we hebben nog een parcourtje kunnen schieten en nog de laatste skirm mee kunnen doen.
De sport heeft er in ieder geval drie fans bij, en ik heb mijn eerste stukje gear, een mooi beschermbrilletje. Nu ik overtuigd ben dat dit mijn nieuwe favoriete hobby wordt kan ik wat serieuzer naar andere gear kijken en wanneer ik terug kom uit de zandbak meteen hard aan de slag met airsoften! :-D
 
Ik zit bij 298 squadron.
Thanks for the info guys. Wat is een aanrader qua webshop en eerste replica, met een budget van +/- 350 voor een geweer? Ik heb zelf sterk de voorkeur voor een M4(-achtig) design. Als pistool erbij lijkt me een Desert Eagle trouwens wel een leuke. Heb wat YouTube filmpjes gezien.
Is het trouwens legaal om (vanuit Belgie weet ik dat het niet mag) vanuit bijvoorbeeld Polen zo'n ding naar Nederland op te laten sturen?


<div style="font-size: 13.6000003814697px;">Hey Robert! Welkom op het forum.
</div>Ik kijk zelf altijd hier bij: http://airsoftelite.nl/topic/14-alle-webshops-op-een-rijtje/
Ik heb zelf ook een beetje onderzoek gedaan voordat ik mijn eerste replica in huis haalde, en volgens mij zit je op een goeie prijs kwaltijd verhouding wat het merk Specna arms betreft. Dan heb je real steel voor een betaalbare prijs. 
Ik zou even kijken op gunfire.pl want die hebben een gigantisch assortiment. En je besteld binnen Europa wat ik zelf wel fijn vind omdat je dan sowieso geen inklarings kosten op loopt, en dan heb je (denk ik) een minder groot risico dat je AA word in genomen door de douane.
En nee het is gewoon legaal om je AA te laten importeren via Polen. Je moet uiteraard wel even een fotootje mee sturen van je NABV pas en misschien je ID.