JG AUGA3 build - update 06-04 p5 "Daar is ie dan!"

Sadiek

Well-Known Member
Trophies
22
Inmiddels al een aantal maanden geleden via een ander forum voor weinig een JG AUGA3 gekocht als projectje om ervaring op te doen met upgraden etc. zonder meteen mijn nieuwe M4 open te trekken. Het idee is om een beetje een medium end build te gaan doen.

Plaatje van de replica zoals ik hem kocht en met even snel een reddot en grip erop gezet:
2016-08-30%2014.02.44.jpg


Na een tijdje meegelezen te hebben in topics over upgrades etc. heb ik het volgende lijstje aan upgrades samengesteld:

entrpot.png


softair.png


Ik heb inmiddels al een SHS piston en springguide binnen. Nu is mijn vraag nog, zijn dit een beetje degelijke keuzes en/of mis ik nog iets?

Ik zal update's met foto's en ervaringen posten naarmate de build vordert.
 
Laatst bewerkt:
Stop er iig een full cilinder in als die er nog niet in zit. Kan je zwaardere bb's verschieten met een constante fps. En met die bucking zou ik ook je hop up kamer een shim geven zodat deze goed blijft zitten. Die 60 graden bucking is eigenlijk voor zware bb's, dus je zal je hop up heel weinig dicht hoeven draaien wat als nadeel heeft dat hij soms weer open gaat door trillingen. Dat had ik ook bij mn AK, en later heb ik de bucking er maar uit gehaald omdat het met .25 niet lekker werkte.
Voor de rest ziet het er goed uit en heb je wel een mooi apparaat als je dat er allemaal in stopt.
 
Waarom een Tokyo Marui motor en niet een krachtiger dingetje? Ik bedoel het niet verkeerd, die motoren zijn wel goed, maar er zijn toch wel echt betere motoren op de markt, zeker voor die prijs.
Ik vind zelf de lonex set overbodig, de piston head, cylinder en cylinderhead zijn meestal wel prima en de cylinderhead kan je ook luchtvrij maken met een beetje teflontape. Dan hou je alleen nog een nozzle over en die kan je makkelijk voor 5-8 euro halen met een o-ring erin. Desondanks als je er alsnog voor gaat, Lonex is goed spul dus daar zit je niet verkeerd mee.

PS: Waar haal je die lonex spullen want dat zijn geen verkeerde prijzen :p.
 
Laatst bewerkt:
@Rebelattack : eerste plaatje is inderdaad van airsoft entrepot, tweede plaatje (lonex spul) is van softair rastelli.

En wat voor motor zou jij dan adviseren? Had bij AE ook een SHS hi-torque motor gezien voor dezelfde prijs als de TM.

@ChaoSState : Zou een 70 graden bucking dan een betere keuze zijn denk je?
 
@Rebelattack : eerste plaatje is inderdaad van airsoft entrepot, tweede plaatje (lonex spul) is van softair rastelli.

En wat voor motor zou jij dan adviseren? Had bij AE ook een SHS hi-torque motor gezien voor dezelfde prijs als de TM.

@ChaoSState : Zou een 70 graden bucking dan een betere keuze zijn denk je?

Ugh if only I could find what magnets Tokyo Marui use. Ik zou voor een SHS gaan, de EG1000 is outdated en grote kans dat ze ferriet magneten gebruiken, bij de SHS ben je er zeker van dat er neodymium magneten in zitten dus sterkere motor, maar de keus is natuurlijk aan jou.
Nee je moet juist een zachtere bucking gaan, het aantal graden is een mate van hardheid, hoe hoger hoe harder en hoe beter ze te gebruiken zijn voor zware bb's. Zowel 50 als 60 kan, maar zolang je niet puur .28 of .30 gebruikt is misschien een 50 graden bucking beter.
Oh en ik mis trouwens een mosfet, ik weet dat die rottig zijn in te bouwen voor de AUG's dus neem aan dat je daar al naar hebt gekeken?
 
Wat @Rebelattack zegt idd, en als je heel goedkoop wil gaan kan je ook de modify flat hop bucking halen. Kost 10 euro en komt met een nub en werkt erg goed.
 
Ah ok, dan had het bucking verhaal even verkeerd om begrepen. Ik schiet nu met .25, maar wil in de toekomst misschien overstappen naar iets zwaarder .28 of .30 dus dan denk ik dat ik het voor nu bij de 60 graden houd. En de motor switch ik dan wel naar de SHS.

Mosfet zit standaard op de JG AUG, dus die wil ik voorlopig gewoon gebruiken.
 
Eerste kleine update, de eerste bestelling van upgrades is binnen:

20161227_144917.jpg


SHS 18:1 gears
SHS High Torque motor
shim set
Action Army 510mm 6.03 inner barrel
Maple Leaf 50 graden bucking
Maple Leaf 60 graden bucking
en twee maal Maple Leaf nub.

De bucking die ik uiteindelijk niet in de Aug gebruik gaat samen met de extra nub in m'n M4.

Zoals elke build begint het met een tear-down:

IMG_3550.jpg


Inmiddels ben ik ook begonnen aan de two-tone paintjob en als de laatste onderdelen voor de gearbox binnen zijn ga ik die ook helemaal strippen.
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig Sadiek. Knutsel projecten zijn op de autofora ook altijd het leukst om in de gaten te houden
 
Tijd voor de volgende update. Wat ik dacht dat de laatste bestelling zou zijn is binnen, Lonex hopup unit en een Lonex air-group (cilinder, cilinderhead, pistonhead en nozzle)

20161230_115821.jpg


Dus tijd om de gearbox uit elkaar te gaan halen. Ik wil tevens de AUG hardwarematig gaan ombouwen naar semi-auto only, zodat hij hopelijk ook toegelaten wordt bij CQB skirms.

IMG_3560.jpg


Zoals ik eerder aangaf dacht ik de laatste spullen nu binnen te hebben, echter bij het strippen van de gearbox kwam ik erachter dat twee van de lager verrot zijn en dat de anti-reversal latch ingesleten is.

Verder heb ik ook wat slijtagesporen gevonden op de cutoff-lever. Nu vroeg ik mij af of ik gewoon elke v3 cutoff-lever kan gebruiken? Gezien in de mijne specifiek "AUG" gegraveerd staat. Als ik zo op plaatjes kijk zie ik geen verschil.

Tot slot ook vast even mijn shims gesorteerd gezien deze allemaal bij elkaar in één zakje geleverd werden.

20161230_211008.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het ziet er gewoon uit als een V3 cut off lever, zal het ook wel zijn want het hoeft geen speciale functie uit te voeren voor de AUG maar slechts alleen de standaard functie die het al doet. BTW wat is er versleten aan de cut off en ARL? Ik bedoel wat wear is niet heel gek en zolang het nog werkt zou ik het niet meteen vervangen, oftewel geen dikke overspin of 2 shots in semi. Ver rotte lagers zou ik eerder vervangen omdat hier een stuk meer op draait (pun intended) dan bij de ARL en cut off.

Also voor de vervangende lagers, wat wil je bearings of bushings?
 
Ik ga voor kogellagers ter vervanging van de huidige kogellagers. De cut off valt opzich ook nog wel mee en was ik ook nog niet van plan om meteen te vervangen, maar voor het geval dat het wel een keer nodig is vroeg ik me dat gewoon af ;)

Bij de ARL is echt een hele hoek afgesleten, dus die ga ik wel vervangen:

20170102_000443.jpg

20170102_000433.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja okey maar slide bearings, steel ball bearings, ceramic ball bearings? Also als het de ronde kant is dan maakt het niet zo veel uit of daar wat vanaf is, de gear wordt toch op de vlakke kant tegen gehouden.
 
Het hoekje is ook uit de vlakke kant weggesleten. En het zijn gewoon stalen kogellagers van SHS geworden, die waren/zijn in de aanbieding bij Gunfire :p
 
Het hoekje is ook uit de vlakke kant weggesleten. En het zijn gewoon stalen kogellagers van SHS geworden, die waren/zijn in de aanbieding bij Gunfire :p

Lol als het de vaste SHS bushings zijn dan had ik het niet gedaan, die dingen zijn verschrikkelijk. Doordat ze verhoogt zijn is shimmen onmogelijk bij die dingen.
 
Na het schoonmaken en checken van mijn gearbox heb ik dat lonex AUG setje vorige week in mijn ICS L85 geplaatst.
Heb alleen een stukje 6 mm ofzo van de shaft op de cilinderhead af moeten halen, en gebruik nog de originele nozle.
Werkt prima. Veel betere airseal.
Heb meteen de veer maar een tandje minder sterk gezet. :)
 
@Rebelattack wat bedoel je met vaste bushings? En ach ik ga het wel zien, van die €3,90 ga ik niet dood :p
Dit zijn bushings en die zijn dus niet te shimmen, want ze zijn aan de binnen zijde van de gearbox verhoogt waardoor shimmen niet meer gaat.
http://gunfire.pl/product-eng-1152195367-Lozyska-slizgowe-8mm-SHS.html

Deze zijn mogelijk beter omdat ze vlak met de gearbox shell zijn:
http://gunfire.pl/product-eng-1152195368-Lozyska-kulkowe-8mm-SHS.html

Of ZCI Bushings, want die zijn ook gewoon vlak met de shell:
http://www.ak2m4.co.uk/internal-parts/bushings-shims/zci-bushings-8mm

Of het coolste is nog wel de modify ceramic ball bearings:

Ik praat liever in bushings en bearings dan lagers, want in NL termen zijn de eerste twee beide een lager, terwijl er een werkelijk verschil in zit.
 
Terug
Bovenaan