JG AUGA3 build - update 06-04 p5 "Daar is ie dan!"

Ik zie dat je de gas block mist. Ik heb er nog een liggen voor dat model ;)

Ik dacht bijna dat dit mijn oude beesie was maar ik had er een full metal hop in zitten :)

Mooi gedaan zover man
 
Ik zie dat je de gas block mist. Ik heb er nog een liggen voor dat model ;)

Ik dacht bijna dat dit mijn oude beesie was maar ik had er een full metal hop in zitten :)

Mooi gedaan zover man

Tnx! Alleen dit is een AEG geen GBB. Of begrijp ik "gas block" verkeerd? :p


@Vladimir : Dit is de barrel die ik heb:
20170108_191041.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe forumsectie, nieuwe update.

Met het airsoftkast projectje wat even tussendoor kwam niet heel veel kunnen doen nog aan de AUG, maar ik heb vandaag in ieder geval de nieuwe gears geshimmed en daarna wilde ik vast een blik werpen op de AOE.

En dit was mijn aanzicht met de nieuwe piston, pistonhead, cilinder en cilinderhead op zijn plaats:
20170110_215636.jpg


Aardig perfecte AOE als ik het zo zie. Alleen de tweede tand nog even inkorten/weghalen zodat deze niet meer in de weg zit.
 
Laatst bewerkt:
Je moet trouwens nog even kijken als de sector gear er normaal aan komt, want waarschijnlijk moet je 1,5 tand weghalen. Als de eerste tand van de sector gear aankomt zal deze meestal nog de 2de tand vanaf de pickup nog raken. Voor de rest ziet het er goed uit :). Als alles zo qua kleur overeenkomt is het toch altijd weer schoon :D.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sadiek
Ook zou ik de aoe nog ff checken met de spring erin. Zou kunnen dat er alsnog een spacer tussen moet voor de perfectie.
 
Ook zou ik de aoe nog ff checken met de spring erin. Zou kunnen dat er alsnog een spacer tussen moet voor de perfectie.

Oh dat klopt helemaal, heb ik geen last meer van gebruik nu faucet washers oftewel kraanafdichtingsringen. Geeft een iets hardere thump maar geen last meer van wat je noemt en een super snelle reset.
 
@Rebelattack ik volg hem ff niet meer.
Wat noem ik dan op waar jij geen last meer van hebt?

Dat wat jij zegt klopt helemaal, zeker bij sorbothane pads moet je goed opletten dat met een veer de druk ervoor kan zorgen dat je AOE correctie fout kan zijn, omdat het rubber een beetje dus wordt ingedrukt. Ik zelf gebruik echter nu gewoon kraanafdichtingsringen, dit is een veel harder rubber (gelijk aan de stock pads die op de cylinderhead zitten) dus krijg je een hardere knal van de piston impact, maar je hebt dus niet meer dat het wordt ingedrukt en geen reset van het rubber waar je rekening mee moet houden.
 
Tnx! Alleen dit is een AEG geen GBB. Of begrijp ik "gas block" verkeerd? :p
Nee gas block is een onderdeeltje die alleen functie heeft bij real steel. Ik zal wel even kijken of ik een voorbeeld kan vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sadiek
Gisteren weer wat kunnen doen aan de AUG. Ik vond dat de geleiderail (?) voor de piston in de gearboxshell er niet echt soepel uit zag. Op een paar plekken was de verflaag weg en op andere juist weer zo dik dat het een oneffen oppervlak gaf.

20170116_175526.jpg

20170116_175559.jpg


Ik ben vervolgens gaan schuren om de verflaag eraf te halen:

20170116_182005.jpg

20170116_182026.jpg


En tot slot de boel gepolijst om een mooi glad oppervlak te krijgen:

20170116_201915.jpg

20170116_201922.jpg


:cool:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Tnx @Jan
Ja ik heb deze build echt bedacht om zoveel mogelijk ervaring op te doen met de basics van het opbouwen/upgraden/modden van gearboxen/replica's
 
Goe bezig Sadiek.
Met t polijsten van de geleidingen neemt ook j rof iets toe.
Let ook op de piston zelf of die soepel loopt.
Kan een verschil van dag en nacht uitmaken.
Maar volgens mij was je zelf ook al zover met je gedachtengang.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sadiek
Let ook op de piston zelf of die soepel loopt.
Maar volgens mij was je zelf ook al zover met je gedachtengang.

Als je hiermee bedoelt de pistonhead in de cilinder dan zeker @Vladimir

Ik vroeg me alleen nog af of jullie ook vet gebruiken voor de piston/pistongeleiders? En zo ja, wat voor vet?
 
Als je hiermee bedoelt de pistonhead in de cilinder dan zeker @Vladimir

Ik vroeg me alleen nog af of jullie ook vet gebruiken voor de piston/pistongeleiders? En zo ja, wat voor vet?

Nee Vlad bedoelde hoe de piston glijdt in de geleiders die je dus zonet hebt gepolijst, maar na het polijsten en het weghalen van die smerige laag verf mag je er wel vanuit gaan dat 99% van de piston geen frictie zullen ondervinden. Ik zelf smeer de geleider waar de piston altijd wel in met een heel dun laagje teflonvet, mooie aan teflon vet is dat het rubber er tegen kan en ook het plastic en je kan het voor alles gebruiken als smeermiddel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sadiek