JG AUGA3 build - update 06-04 p5 "Daar is ie dan!"

En wat gebruik jij, @Rebelattack , voor de pistonhead o-ring / cilinder?

Alles met rubber, siliconen vet zonder petroleum als oplosmiddel, oftewel meeste airsoft siliconen vetten of teflonvet. Op het moment heb ik eigenlijk alleen maar teflon vet van Guarder en die van Lonex, wat heel makkelijk is omdat je teflonvet eigenlijk voor zowel de compressie als de tandwielen kan gebruiken.

PS: ik wist niet of je nog moet shimmen maar hier is een tutorial die ik voortaan helemaal volg:
Het stukje van de pistol grip kan je natuurlijk met je AUG overslaan en vanwege de motor cage is het afstellen van de motor height ook makkelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Madbull PX02 piston die veel te groot bleek voor mijn gearboxen maar na er flink wat vanaf gedremeld te hebben past hij perfect en is hij ook een stuk lichter geworden.
Ik heb hem nu in mijn G36 zitten.
1200 rof/minuut.
Mede dankzij de gewichtsbesparing op de gebruikte onderdelen en de kogellagers.
 
Ik heb een Madbull PX02 piston die veel te groot bleek voor mijn gearboxen maar na er flink wat vanaf gedremeld te hebben past hij perfect en is hij ook een stuk lichter geworden.
Ik heb hem nu in mijn G36 zitten.
1200 rof/minuut.
Mede dankzij de gewichtsbesparing op de gebruikte onderdelen en de kogellagers.

Zelfde probleem hadden mensen een lange tijd met de Nylon pistons van SHS, de geleiders waren net iets te dik door uitzetting na het giet proces waardoor deze heel stroef liepen in de gearbox en resulteerde in veel warmte, maar een beetje vijlen zorgde ervoor dat ze gewoon prima werkte. Ondertussen is dit probleem alweer verholpen maar wel altijd iets om in het achterhoofd te houden.
 
Het is hier even stil geweest doordat ik het erg druk heb met mijn scriptie, maar ik heb niet helemaal stil gezeten met de AUG.

Ik heb zojuist de gearbox "definitief" in elkaar gezet met alle nieuwe parts erin.
20170205_134126.jpg


Verder heb ik gisteren een nieuwe mosfet binnen gekregen. Ik ben uiteindelijk toch voor een nieuwe mosfet gegaan gezien de sterkere motor en idee om later ook 11,1 LiPo's te gaan gebruiken. Het is extreme mosfet met active brake van Jefftron geworden. Ook gelijk wat extra motor connectoren en ander klein spul mee besteld:
20170205_110322.jpg


Tot slot nog even twee kleine sneakpeaks waar ik mee bezig ben. Beide hebben te maken met de looks.

1.
3d_print1.png


2.
received_10158162736555015.jpeg


That's it for now. Hopelijk snel weer verder.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet wat plaatje nr.1 is! Dat onderdeel miste ik ook altijd als ik aan het rond neuzen was voor een aug. Ik wou die BF4 look.
 
Gisteren weer wat aan de AUG kunnen doen. Iets wat origineel niet in de planning stond en waar ik zelfs het bestaan niet vanaf wist.

Het balletje ging rollen nadat ik mijn G18C had ontvangen. Ik vind de grip textuur die daar op zit er fijn en na wat google werk kwam ik op het fenomeen "stippling", wat neer komt op het aanbrengen van een grovere textuur op je replica/grip. Hieronder nog even de grip van mijn G18C:

20170209_130816.jpg


Na wat YT filmpjes te hebben bekeken heb ik een tooltje aangeschaft met verschillende puntjes erbij voor verschillende patronen. En vervolgens eerst wat geoefend op een PVC afvoerbuis:

IMG-20170219-WA0006.jpeg


Persoonlijk geven de beitel- en ronde-punt de beste resultaten. Ik ben tot op heden nog niet zo'n fan van de andere vormpjes zoals de cirkels op bovenstaande foto.

Na wat oefenen besloten om het "hagelslag" patroon toe te gaan passen op de grip van de AUG. Als eerste met potlood een outline uitgeteken (geen foto) en daarna met een spits puntje die outline overgetrokken:

20170218_234217.jpg

20170218_234225.jpg


Daarna begon het langzame proces van het aanbrengen van het patroon:

IMG-20170219-WA0019.jpeg

Met als resultaat:

20170219_231657.jpg


20170219_231759.jpg


20170219_231718.jpg


Ik ben zelf erg tevreden met het resultaat. Nog even met een schuurpapiertje de scherpste topjes eraf schuren en dan is het klaar. En dan is bij deze ook gelijk de kleur van de body verklapt :p
 
Ziet er goed uit! Ben je nu met een hete schroevendraaier dat patroon aan het aanbrengen?
 
Cool! Tof dat je dit zo hebt uitgezocht en geregeld hebt.

Ben benieuwd hoe dit zometeen er uit ziet als de rest van de kleur veranderd is.
 
Tijd voor een nieuwe update. Afgelopen week eindelijk de nieuwe graphics binnen gekregen nadat pakketje nooit wat aangekomen. De graphics zijn geplakt en de parts afgelakt met een matte blanke lak.

De body houd ik nog even een verrassing totdat de hele replica weer in elkaar zit. Wel vast een kleine sneakpeak in de vorm van de silencer en de 552 reddot, geen punisher thema zonder een goede qoute.

20170312_195439.jpg

20170310_115941.jpg


Verder heb ik, al zeg ik het zelf, een erg gave 3D printed part binnengekregen. Ik heb deze zelf getekend en laten printen in SLS Nylon, de Trigger:cool:

20170307_143005.jpg

Volgende stap is de gearbox terug in de body plaatsen, bedrading van de mosfet op maat maken en solderen en dan de rest van de replica weer assembleren.
 
Omdat ik nog niet helemaal tevreden ben met de looks nog even geen foto's daarvan, maar technisch gezien is hij klaar. Dus ik kon het niet laten om hem even te testen. Nu heb ik drie issues ontdekt, in willekeurige volgorde zijn dit:

1. feeding issue, zowel hi-cap als mid-cap feed slecht tot niet. Om en om komt er een BB uit en soms gewoon een hele rits schoten helemaal niet.

2. burst in semi, Ik heb met behulp van een schakelaar de 2-stage trigger schakelbaar gemaakt. Hiermee wordt het circuit van de full-auto switch die een AUG heeft onderbroken. Echter als ik dan de trekker vast houd cycled de replica een stuk of 2/3 keer en stopt dan.

3. gearbox lock, soms als ik heel snel schiet in semi locked de gearbox zichzelf. Even in full-auto en hij gaat weer.

Nu heb ik mogelijk een oorzaak voor een of meerdere van bovenstaande problemen, maar ik weet niet of dit hier überhaupt invloed op heeft. De originele sector gear van de AUG had een "chip" erop die de tappetplate bediend, zie de foto hieronder. De nieuwe SHS sectorgear heeft hier slecht een enkel pinnetje.

Dus nu is mijn vraag, had ik deze "chip" over moeten zetten naar de nieuwe SHS sectorgear? En kan dit de oorzaak zijn van een van mijn genoemde problemen?

20170316_135659.jpg
 
Probleem 1: kan inderdaad komen doordat de tappet plate te kort naar achter wordt gehouden, dat kan je oplossen met een sector chip die er inderdaad voor zorgt dat je tappet plate langer naar achter wordt gehouden en dus de bb meer tijd heeft om in de barrel te worden gefeed. Kosten een paar euro van SHS zelf, maar mogelijk dat jij wel iets kan maken met je 3d printer :), je moet alleen zorgen dat het niet te vroeg of te laat wordt los gelaten ivm air seal.

Probleem 2: Burst schieten in semi (zonder mosfet) ligt meestal aan dat de cut off lever te veel is gesleten en daardoor de trigger contacts niet goed disengagen. Zeker bij AUG's en andere replica's met 2-stage trigger slijt deze vele malen sneller vanwege hoe zij full auto oplossen.

Probleem 3: De semi lock is meestal met V2 een groot probleem maar kan volgens mij ook bij V3 gebeuren en is meestal op te lossen met een goede HT motor of een mosfet, maar dacht dat je die er al beide in had zitten?
 
Probleem 1: kan inderdaad komen doordat de tappet plate te kort naar achter wordt gehouden, dat kan je oplossen met een sector chip die er inderdaad voor zorgt dat je tappet plate langer naar achter wordt gehouden en dus de bb meer tijd heeft om in de barrel te worden gefeed. Kosten een paar euro van SHS zelf, maar mogelijk dat jij wel iets kan maken met je 3d printer :), je moet alleen zorgen dat het niet te vroeg of te laat wordt los gelaten ivm air seal.

Is de originele overzetten niet de makkelijkste optie? Hij is in ieder geval demontabel.

Probleem 2: Burst schieten in semi (zonder mosfet) ligt meestal aan dat de cut off lever te veel is gesleten en daardoor de trigger contacts niet goed disengagen. Zeker bij AUG's en andere replica's met 2-stage trigger slijt deze vele malen sneller vanwege hoe zij full auto oplossen.

Enige onderdeel wat ik intern niet heb vervangen, de cut-off lever :confused::rolleyes:

Probleem 3: De semi lock is meestal met V2 een groot probleem maar kan volgens mij ook bij V3 gebeuren en is meestal op te lossen met een goede HT motor of een mosfet, maar dacht dat je die er al beide in had zitten?

Jup, SHS Hi-torque motor met Jeftron mosfet met active braking.
 
Terug
Bovenaan