JG AUGA3 build - update 06-04 p5 "Daar is ie dan!"

Ik praat liever in bushings en bearings dan lagers, want in NL termen zijn de eerste twee beide een lager, terwijl er een werkelijk verschil in zit.

Daarom noemde ik het in de twee posts na mijn update post ook kogellagers (ballbearings) ;) Gewone glijdlagers (bushings) zijn voor mij nooit een optie geweest, achterhaald techniek als je het mij vraagt.

Alleen ik moet 7mm kogellagers hebben, dus ik ben voor deze gegaan:
http://gunfire.pl/product-eng-1152194750-Lozyska-kulkowe-7mm.html

Ceramic is leuk, misschien dat ik daarvoor ga als ik ooit eens een DSG build ga doen voor mijn M4. Voor deze relatief simpele eerste (budget) build vind ik gewoon stalen kogellagers prima.

Daarom noemde ik het in de twee posts na mijn update post ook kogellagers (ballbearings) ;) Gewone glijdlagers (bushings) zijn voor mij nooit een optie geweest, achterhaald techniek als je het mij vraagt.

Alleen ik moet 7mm kogellagers hebben, dus ik ben voor deze gegaan:
http://gunfire.pl/product-eng-1152194750-Lozyska-kulkowe-7mm.html

Ceramic is leuk, misschien dat ik daarvoor ga als ik ooit eens een DSG build ga doen voor mijn M4. Voor deze relatief simpele eerste (budget) build vind ik gewoon stalen kogellagers prima.

En daar ga je de fout in, de bushings zijn juist belangrijk voor high stress builds. Bearings sloop je op DGS builds of op een hoge FPS build als je niet op past. Mogelijk dat de ceramics het houden, maar als ze springen dan ben je genaaid en gaat er meer kapot dan alleen de bearings, daarom worden bushings nog steeds gebruiktg, daarnaast zijn bushings een stuk makkelijker te shimmen dan bearings.

Iig die SHS ball bearings zijn waarschijnlijk wel goed te shimmen, also diameter had ik niet opgelet was puur ter voorbeeld :).

Sadiek,ik heb pas terug ook een Mapple Leaf. bucking gehaald maar wel in combinatie met een Mapple Leaf presission barrel.
Dit vanwege de binnenrand die in de bucking zit en de ingeslepen rand ervoor in de barrel.
De Mapple Leaf bucking werkt ook het best i.c.m.de Mapple Leaf barrel.

Sadiek,ik heb pas terug ook een Mapple Leaf. bucking gehaald maar wel in combinatie met een Mapple Leaf presission barrel.
Dit vanwege de binnenrand die in de bucking zit en de ingeslepen rand ervoor in de barrel.
De Mapple Leaf bucking werkt ook het best i.c.m.de Mapple Leaf barrel.

Bedoel je de rand in de lengte richting van de barrel?

Er is niks anders dan de rand in de lengte richting van de barrel en die zit praktisch op elke bucking en barrel om te zorgen dat de bucking goed wordt georiënteerd en blijft. Andere wat ik kan vinden is de randen op de buitenkant maar die zouden niks met de barrel te maken moeten hebben en zijn er volgens mij voor de air seal. Maple leaf buckings werken met elke barrel gewoon goed, is waarschijnlijk grotendeels een reclame stunt dat de bucking het beste werkt met hun eigen barrels.

Nee,er zit ook een rand overdwars in de bucking die dan weer in de groef die rond de barrel loopt past.

Nee,er zit ook een rand overdwars in de bucking die dan weer in de groef die rond de barrel loopt past.

Mag jij me laten zien waar aan de binnenkant deze ring zit:

yxcHLxSm.jpg

1XkeoNNm.jpg

Malle Leaf Macarone bucking 60 graden.
Ik weet niet wat jij daar laat zien maar die lijkt totaal niet op die bucking.sorry. :oops:

Malle Leaf Macarone bucking 60 graden.
Ik weet niet wat jij daar laat zien maar die lijkt totaal niet op die bucking.sorry. :oops:

50 graden variant en die is niet anders dan die jij hebt behalve de kleur en de mate van hardheid, dit is de binnenkant van de bucking en het enigste wat in contact komt met de barrel, de buitenkant is niet interessant.

Ik heb die 60 graden bucking ook, maar ik gebruik die bij een andere barrel. Ik heb ook een maple leaf barrel en daarbij gebruik ik gewoon een modify flat hop. Het werkt prima allemaal.

Ik zal er nog eens naar kijken, maar ik heb de eerste keer niks gezien wat elkaar in de weg zou zitten.

Van het weekend ben ik weer tuis en zal ik wat plaatjes posten van mijn bucking.
Dat gaat nu nie lukluk nie met mijn werkfoon in france.
Vraag anders ff bij Skirmshop als je het al eerder weten wilt.
Daar heb ik t vandaan
Ik heb ondertussen wat jaartjes ervaring met upgrades dus mag je gerust iets van mij aannemen ook al heb je er nog nooit van gehoord of gezien. (Dit voor diegenen die zich aangesproken voelen,no offence bydeway);)

• Leuk
Waarderingen: Sadiek
Sadiek; Ik kon op mijn telefoon niet goed zien wat je gekocht had maar nu ik tuis ben en op mijn laptop kijk zie ik dat je ook de monster bucking van Mapple Leaf hebt besteld.
Ik hoop voor je dat die inner barrel een rand rondom heeft want anders voorzie ik problemen met het eroverheen schuiven van de hop-up chamber.

Jouw barrel is een action Army isn't it?
Dan zit die rand er wel in zag ik.

ATAM-B01-024_1_MARK.jpg

De bucking die sadiek heeft is gewoon dezelfde als waar ik een foto van heb gemaakt alleen is het de 60 graden variant en dus heb je een iets andere kleur. Voor de rest blijft hij helemaal hetzelfde en er zit dus geen rand aan de binnenkant van de bucking.