JG AUGA3 build - update 06-04 p5 "Daar is ie dan!"

Is de originele overzetten niet de makkelijkste optie? Hij is in ieder geval demontabel.
Oh ja dat kan ook XD, leek er eentje die in het ontwerp van de sector zelf zat verwerkt.

Enige onderdeel wat ik intern niet heb vervangen, de cut-off lever :confused::rolleyes:
Gezien dit het enigste onderdeel is dat bij een standaard gearbox invloed heeft op de fire selection gok ik toch dat dit het is zolang het niet aan een mod kan liggen die hier invloed op kan hebben.

Jup, SHS Hi-torque motor met Jeftron mosfet met active braking.

Hmm heel raar, misschien dat @ChaoSState hier nog een idee over heeft gezien hij meer met V3's werkt dan ik gezien zijn AK collectie. Misschien dat dit toch ook te maken heeft met de cut off lever die niet helemaal naar behoren werkt gezien deze ook problemen met burst fire levert in semi? Een uitsluitend of 100% zeker antwoord durf ik echt niet te geven :(.
 
Ik heb met al mn AK's nog nooit last gehad van semi lock en sommigen hebben een HT motor met mosfet en anderen alleen een gewone motor. En zelfs met een HT motor kan je nog semi lock krijgen met een v3 gb.
Een maat van me heeft een E&L ak74n en die heeft er veel last van, maar ik heb bij beide E&L AK's nergens last van en het is allemaal een gen2.
 
Ik ga gewoon beginnen met die sector chip over te zetten om te kijken wat daar het effect van is. Tegelijk nogmaals even de cut-off lever inspecteren.

Ik heb verder geen mods gedaan in de gearbox, gewoon drop-in parts gebruikt.
 
Maar met een mosfet zou je toch geen last moeten hebben van semi lock? Of is dat alleen met een hard wired mosfet (weet zo ff niet wat jij hebt gebruikt @Sadiek)
 
Maar met een mosfet zou je toch geen last moeten hebben van semi lock? Of is dat alleen met een hard wired mosfet (weet zo ff niet wat jij hebt gebruikt @Sadiek)

Defineer hardwired? Als je daarmee bedoeld dat er tussen de mosfet en GB geen stekkers zitten dan ja, dan heb ik hem gehardwired geinstalleerd. Ik zal vanavond of van het weekend wel even een schema'tje tekenen van hoe ik hem aangesloten heb.
 
Met een gewoone mosfet(dus geen fire controll unit) hard wired of niet kun je dat probleem blijven houden. Het enige wat er voor zorgt dat de gearbox (te vroeg) stop met draaien zijn de cutoff lever en je trigger finger.
 
Nou ik heb net met wat moeite de sector chip over weten te zetten. Alles nog even nagelopen, piston maakte naar mijn idee geen lekkere compressie in de cilinder dus dat ook even gefixt. Maar nog voordat ik de GB terug in replica wilde plaatsen viel mij iets op. De nozzle keert niet altijd terug naar dezelfde positie. Is dit normaal? Tappetplate kan soepel bewegen en blijft naar mijn idee nergens op hangen.

Ik heb er even een filmpje van gemaakt (p.s. let niet op de radio muziek :p ):

 
Ja en nee, in semi is het afhankelijk van hoe snel en goed de cut off lever de stroom verbreekt en hoe snel een motor tot stilstand kan komen. Sterke magneten helpen dus ook met het sneller afremmen van je armature. Ik zie dat hij in semi eigenlijk altijd wel op ongeveer dezelfde positie stopt op een keer na dan. BTW de nozzle stopt altijd in een wat naar achter getrokken positie omdat meestal de sector gear stopt als hij de tanden van de piston net aanraakt en dit is de positie waar de air nozzle al een stukje naar achteren wordt getrokken, net na in elkaar zetten is dit niet omdat je dan meestal de sector gear nog net iets verder terug hebt staan.

In full auto stopt hij eigenlijk nooit echt goed doordat het stoppen van de motor gebeurd zo snel als jij de trigger los laat dus dat kan ook halverwege een cycle zijn, zelfs met een mosfet en ook sommige triggerboards, en dan stopt dus de nozzle ook ergens at random.

Waarschijnlijk kunnen alleen triggerboards zoals de spectre en de ascu dit oplossen maar zelfs die doen dat niet dacht ik. Nooit opgelet als ik hem gebruik. AB kan dit ook consistenter maken maar zoals het er nu uitziet is het al super goed in semi, niks aan doen :p.

Ik hoop dat dit je vraag beantwoord en anders horen we het wel :).
 
Tnx voor de info! Deze mosfet heeft AB en ik moet zeggen motor stopt idd wel erg rap. Ik denk dat ik het voor nu maar even laat zoals het is en de full-auto functie nog maar even intact houd. Binnenkort ook nog even 11.1V lipo bestellen. Eens kijken wat dat doet :p
 
De gearbox is inmiddels weer ingebouwd, lekker makkelijk bij een AUG :p , en het feeden is wel iets beter geworden in auto. Echter in semi nog steeds ruk. Nu heb ik even een blik in de magwell geworpen en het lijkt alsof de nozzle misschien wel een fractie te lang is. Als ik een losse BB in de hopup-unit "laat vallen" blijft deze steken. Als ik hem een klein zetje geef met een inbus valt hij op z'n plek en schiet hij in semi goed weg.

20170321_113439.jpg

links is net de zwarte nozzle te zien en rechts het hopuprubber.
Nu zit ik er dus aan te denken om de nozzle een fractie in te korten. Is dat een goed idee of beter van niet?
 
Als je nozzle te lang zou zijn zou die helemaal niet feeden, waarschijnlijk is het het lipje van je hoprubber. Dit is een heel naar probleem omdat je dat niet echt op een nette manier kan inkorten, dat ik weet in ieder geval. Het valt te proberen natuurlijk.
 
Ik heb bij mijn l86 en mijn sig 1mm van de nozzle afgezaagd om hem passend te maken. Maar daarvan wist ik dat hij te lang was (gemeten ten opzichte van originele nozzle)

Als het een stock nozzle is zou ik het niet gokken.
 
Ik heb bij mijn l86 en mijn sig 1mm van de nozzle afgezaagd om hem passend te maken. Maar daarvan wist ik dat hij te lang was (gemeten ten opzichte van originele nozzle)

Als het een stock nozzle is zou ik het niet gokken.

Het is niet de stock nozzle, maar wel een verkocht als zijnde voor een AUG. Zat in een AUG setje met cilinder, cilinderhead en pistonhead.

Ik ga hem nog wel een keer uit elkaar halen en de lengte opmeten en vergelijken met de stock nozzle.
 
En probeer het eerst eens een keer met de stock nozzle. Dan weet je in ieder geval zeker dat het aan de nozzle ligt. Dan zaag je in ieder geval niet voor niets je nieuwe nozzle korter, zou jammer zijn. ;)
 
En probeer het eerst eens een keer met de stock nozzle. Dan weet je in ieder geval zeker dat het aan de nozzle ligt. Dan zaag je in ieder geval niet voor niets je nieuwe nozzle korter, zou jammer zijn. ;)

Als de stock nozzle korter blijkt dan wilde ik dat inderdaad eerst even proberen.
 
Het heeft even geduurd, maar hier is hij dan. Mijn JG AUGA3 :D:cool:! Erg tevreden over de looks. Functioneel gezien zitten er nog wat kinderziektes in, maar die vis ik er de komende tijd hopelijk nog wel uit.

JG_AUGA3-7296.jpg

JG_AUGA3-7311.jpg

JG_AUGA3-7304.jpg


Ik had eerst eenzelfde tan/DE foregrip besteld, maar die leek kwa kleur totaal niet op die van de body. Ik heb toen een zwarte uitvoering ervan gepakt die ik nog had liggen. Deze heb ik in dezelfde kleur gespoten en vervolgens de center stukken in dezelfde stijl gestippled als main grip.

JG_AUGA3-7299.jpg


En die 3D geprinte trekker:
JG_AUGA3-7310.jpg


JG_AUGA3-7306.jpg


JG_AUGA3-7312.jpg


JG_AUGA3-7307.jpg


Totaal plaatje:

JG_AUGA3-7301.jpg

JG_AUGA3-7300.jpg
 
Terug
Bovenaan