Jong en onbezonnen

Bluehelmet

New Member
26 feb 2016
1
0
Trophies
1
Hallo Heren en Dames,

Ik ben al enkele jaren op en af bezig met het idee om airsoft op te nemen als hobby. Nu het legaal is in Nederland (een gebeurtenis die ik compleet niet meegekregen had) en ik over wat meer middelen beschik wil ik het toch eindelijk gaan doen.

Gek genoeg heb ik nooit daadwerkelijk een airsoft skirm gedaan, enkel paintball. Ik ga nog wel een introductie volgen maar ik betwijfel ten zeerste dat dit mij op andere gedachten zal brengen. Daarom heb ik mij hier alvast geregistreerd om wat info te winnen. Ik weet dat er op het moment een ledenstop is maar ik vond dit een toegangelijk forum vandaar.

Betreffende de regelgeving etc ben ik op de hoogte en daar heb ik dan ook geen vragen over. Waar het mij voornamelijk om gaat is de aanschaf van een REPLICA (ja ik heb opgelet ;-)
Vanwege het realistische effect wil ik vrij koppig een GBBR aangschaffen. Ik weet dat deze minder flexibel in gebruik zijn en minder betrouwbaar in een koud klimaat. Het "simulatie" aspect vind ik echter belangrijker dan deze zaken.
Het punt is wel dat deze dingen (voor zover ik heb kunnen ontdekken) ongelofelijk moeilijk te verkrijgen zijn in Nederland of omstreken.
Ik dacht aan een SCAR-H van WE maar sta ook open voor types zoals de G36 oid. Qua merk heb ik eigenlijk geen idee wat kwalitatief is. Daarnaast weet ik ook niet goed welke aanpassingen je aan het replica zou moeten maken om het te mogen gebruiken.
Dus kortom, elke tip over de aanschaf van een GBBR is van harte welkom.

Ik waardeer jullie geduld met de zoveelste rookie die hier om hulp komt schreeuwen,

ciao
Blue

Welkom @Bluehelmet , en goed om te zien dat je je al hebt ingelezen! Wat betreft GBB is er de mogelijkheid om je te wenden tot gas dat toelaat te spelen tot -5ºC. De exacte gegevens weet ik er niet van, maar het hoeft dus niet direct een belemmering te zijn.

Veel plezier op het forum, en tot op het veld!

Welkom Blue!

Altijd mooi om te zien als mensen zich ingelezen hebben in de regelgeving. Prima zaak. GBB's zijn inderdaad heerlijk. Ik bezit puur een GBB sidearm als replica maar ook ik ben van plan om een GBB erbij aan te schaffen. In mijn geval een LCT. Daar kun je niet al te snel mee de mist in gaan. Ik speel alleen maar Russisch, dus ik kan je weinig vertellen over NATO spul.

That said, ik zag je schermafbeelding en was direct geïnteresseerd, als ik het goed heb is deze in Bosnië gefotografeerd? Volgens mij is dit een bekende foto, waar moslimstrijders op de achtergrond te zien zijn. Zelf ben ik naast Russofter fanatiek militariaverzamelaar en herkende eigenlijk meteen het beeld.

Groet, en nogmaals welkom.

Strelok

First welcome to the Airsoft sport and wish you all good and fun with it.
As i understand you're looking forward to more realistic Airsoft gun is that correct? if does i advise you to avoid WE brand.
Keep in mind this things:
1.The Gas Gun give you more feeling such as real weapon (sound and blowback/recoil ) but at the same time will cost you more money than the AEG because in the AEGs the only thing you need is to recharge you battery but in the GBB you need to buy Gas each time to play not to mention maintenance and silicone oil..etc
2.There is a new generation of ERG (Electric Recoil Gun) it has the same Gas blowback/recoil and will save your money and give you the same realistic feeling such as KWA brand they have M4s series and AKs as well.
Check out these video and all it's up to you.
Good luck!
KWA Magpul PTS RM4 Scout ERG
https://youtube.com/watch?v=wQi-CuqdRuc
KWA AKR-74SU Electric Recoil Guns
https://youtube.com/watch?v=O6cUM77IqwU

Je kunt beter gewoon met een AEG beginnen die een blowback functie heeft en dan later een GBB kopen, AEG's zijn veel goedkoper om mee te starten en hebben minder vervelende kuren. GBB(R)'s zijn gewoon niet heel consistent. De mags zijn heel duur 30-40 euro en de replica's zelf verwachten veel onderhoudt. Het is jammer dat HPA en daytona kits nog zo duur zijn, maar anders zou ik dat aan iedereen aanraden die graag realisme wil. Je kan ook nog kijken of de tokyo marui recoil shock series iets voor je is let alleen op dat deze dan weer met een stevig prijs kaartje komen.

Welkom op het forum!
Zoals je ziet is er op al je vragen een antwoord te vinden!

Gr,

Binky Jules

Waar is @Seagon als je hem nodig hebt.. hij heeft een WE scar-H gbbr als main replica..

Hartelijk dank voor de reacties zover,
Mn foto komt inderdaad van Bosnië en het is een vrouw geloof ik. De details weet ik niet ik ben deze foto ooit gaan gebruiken als badge bij mn nickname.

betreffende de electric recoil replica's ben ik nog in twijfel. Het beperkt de keuze tot een aantal types die mij niet heel erg aanstaan. Daarnaast zijn ze niet per definitie goedkoper heb ik het idee, nogsteeds 200-300+.
Het gebruik is dan wel duurder dat erken ik, het onderhoud zie ik echter meer als iets vermakelijks dan lastig.
Qua betrouwbaarheid in het veld heb ik natuurlijk geen idee, vandaar dat ik hier de vraag stel. Wellicht kan Seagon hier meer over zeggen.

Bluehelmet;19114 zei:
Hartelijk dank voor de reacties zover,
Mn foto komt inderdaad van Bosnië en het is een vrouw geloof ik. De details weet ik niet ik ben deze foto ooit gaan gebruiken als badge bij mn nickname.

betreffende de electric recoil replica's ben ik nog in twijfel. Het beperkt de keuze tot een aantal types die mij niet heel erg aanstaan. Daarnaast zijn ze niet per definitie goedkoper heb ik het idee, nogsteeds 200-300+.
Het gebruik is dan wel duurder dat erken ik, het onderhoud zie ik echter meer als iets vermakelijks dan lastig.
Qua betrouwbaarheid in het veld heb ik natuurlijk geen idee, vandaar dat ik hier de vraag stel. Wellicht kan Seagon hier meer over zeggen.

Er zijn een heleboel met eletric recoil ook de SCAR daarnaast is de initiële aanschaf niet per se duurder maar als jij 3-4 mags nodig hebt voor een GBB ben je ook al makkelijk een 100+ euro kwijt plus al het gas. Over het algemeen zijn GBB's veel duurder dan AEG's.

Als je recoil wil, dan kun je het beste gbbr of een hpa (tippmann of daytona) kopen.

De ebb stelt echt helemaal niks voor en is net een scheet van een mug. Vergeleken bij voorgaande systemen.

Als je recoil wil en je koopt een ebb dan kom je bedrogen uit.
De bolt ebb komt een beetje in de richting maar is nog steeds niet zo hard als een gbbr of hpa systeem.

Sander;19118 zei:
Als je recoil wil, dan kun je het beste gbbr of een hpa (tippmann of daytona) kopen.

De ebb stelt echt helemaal niks voor en is net een scheet van een mug. Vergeleken bij voorgaande systemen.

Als je recoil wil en je koopt een ebb dan kom je bedrogen uit.
De bolt ebb komt een beetje in de richting maar is nog steeds niet zo hard als een gbbr of hpa systeem.

Zeker waar, maar zou jij een beginner aanraden om met een GBBR te beginnen? Ik doe er geen uitspraak over, heb dan enigzins al gedaan. Je hebt zeker gelijk dat de EBB's niet aan doen aan de GBB of HPA recoil. Ik moet me ook niet mee bemoeien het is natuurlijk @Bluehelmet zijn keuze een advies dan maar is om zeker mensen met GBB replica op je eerste skirm eens op de schouder te tikken en te vragen of je een keer mag test schieten. Denk dat de meeste er niet zo veel problemen er mee hebben, denk dat je zowieso zal verbazen hoe weinig er GBBR's gebruiken zeker omdat ze met kouder weer ook minder goed performen. Een goede aanrader waar ik helemaal niet aan had gedacht is de tipmann M4.

TS vroeg geen advies voor de keuze tussen gbbr of aeg. TS had zelf al besloten dat het een gbbr zou worden.
Dus ga ik daar niks meer over zeggen. Hij heeft in mijn optiek hele goede reden aangegeven om een gbbr te willen en met de eventuele cons te leren leven.
Wie ben ik dan om te zeggen dat hij een aeg moet kopen??

Sander;19130 zei:
TS vroeg geen advies voor de keuze tussen gbbr of aeg. TS had zelf al besloten dat het een gbbr zou worden.
Dus ga ik daar niks meer over zeggen. Hij heeft in mijn optiek hele goede reden aangegeven om een gbbr te willen en met de eventuele cons te leren leven.
Wie ben ik dan om te zeggen dat hij een aeg moet kopen??

Je post klopt helemaal en ben het met je eens maar mijn vraag was gewoon meer in het algemeen. Om het niet verder te derailen zeg ik alleen nog maar welkom en veel plezier @Bluehelmet :).

campesteijn;19088 zei:
Waar is @Seagon als je hem nodig hebt.. hij heeft een WE scar-H gbbr als main replica..

Ik ben nooit ver uit de buurt ;)

De SCAR-17 die ik heb is een WE model, heeft heerlijke blowback, alleen er kan wel eens een schroefje los trillen hehe.
Ik heb alleen maar lof voor dit model, maar ik raakte een dopje van de fire selector bij de eerste skirm kwijt.

De cap vond ik terug, alleen de ball bearing en het veertje waren pleitos. Ach, koste maar een paar euro om vervangende onderdelen te regelen.

Ik heb deze nu als mijn DMR model omdat hij voor full auto erg "hot" is met 400-440 FPS.
Ik heb dus een reserve fire selector set aangeschaft en de originele afgeveild tot full auto niet meer bij de mogelijkheden behoorde :smile:

Als je meer wilt weten, vraag maar raak... pas wel op met de WE SCAR-H... de mags kosten 50 euro per stuk :wink:

Ik heb echt geen ervaring met EBB helaas.

GBB is leuk, maar ik zou ook een mooie AEG als backup aanschaffen.

Ik heb de SCAR-H als GBB, de infamous APS CAM870 voor de close range (evil grin) en King Arms P90 AEG als een zeer stabiele backup... de eerste keer dat ik m naar een skirm bracht stonden snipers met grote ogen te kijken hoe ik zo accuraat en ver met zo'n kort loopje kon schieten hehe).

Ik ben dol op zo "echt" mogelijk. en de 31bb per mag vindt ik heerlijk.
single shot shells van de APS shotty, 1 woord, fantastisch

Maar zorg er voor dat als het wat kouder is (low performance op Green Gas), of je hebt een lekkende patroonhouder, dat je een backup hebt waardoor je airsoft spelletjes niet uitgesteld hoeven te worden.

Edit:
Oh, sh... wacht even... haha ik zou het zowaar vergeten... Welkom bij ACN man :blush:

Zover ik begrijp is WE dus geen domme keuze qua merk en heb jij nog weinig problemen met je SCAR gehad. Hoewel ik toch niet auto zal gebruiken vind ik het enigzins zonde om meteen dingen te gaan vervijlen, kan je de fps niet terugschroeven oid?

Ik snap dat een backup handig is maar deze hele set aanschaffen gaat al een nier kosten dus meteen een AEG dr bij word wat heftig.
Laatste punt, in Europa zon SCAR vinden blijft moeilijk, heb jij hem in Hong Kong besteld?

@Bluehelmet, het vervelende van Gbb's is dat het aanpassen van de FPS niet altijd mogelijk is en wanneer dit wel kan is het niet altijd even gemakkelijk. Kijk even op google of je er iets over kan vinden. Er zijn altijd een paar gevallen waar de fabrikant hiervoor een oplossing heeft zoals bij de mp9 van kwa.

Rebelattack;19183 zei:
@Bluehelmet, het vervelende van Gbb's is dat het aanpassen van de FPS niet altijd mogelijk is en wanneer dit wel kan is het niet altijd even gemakkelijk. Kijk even op google of je er iets over kan vinden. Er zijn altijd een paar gevallen waar de fabrikant hiervoor een oplossing heeft zoals bij de mp9 van kwa.

even off topic, soort van; wat heeft KWA hiervoor bedacht?

@Stey thanks, zat op werk met mn mobiel en hoopte dat iemand dat eerder kon beantwoorden dan dat ik tijd heb om dat op te zoeken :P