Jong en onbezonnen

Da Fencer;19187 zei:
@Stey thanks, zat op werk met mn mobiel en hoopte dat iemand dat eerder kon beantwoorden dan dat ik tijd heb om dat op te zoeken :P

Dat dus en daarmee zit de FPS voor deze GBB replica wel binnen de regels in Nederland, maar dit is ook een van de weinige waar ik het van weet. Bij pistolen lossen mensen het ook wel op met het plaatsen van ringen in een bepaald stuk waardoor het systeem minder gas loslaat en de fps lager wordt. Ik heb er geen verstand van en zou ook niet veel zin hebben om dit allemaal meteen te moeten aanpassen.

Wow, wow, wow, wacht even mannen, geen dure bolts kopen, dat is trouwens meer gerelateerd aan rpm volgens mij, niet fps.

Ik heb simpel genoeg een NPAS van RaTech for WE SCAR open bolt erin gesleuteld. Dan kan je je fps aanpassen.

Mijn keuze was alleen het gas vol open te draaien en een deel van de selector af te veilen, ieder zijn meug :)

NPAS voor H of L maakt niet uit, past allebei.

Ik kreeg wel wat misfires met de SCAR dat ik de fps naar beneden deed. Moet m nog her-testen.

Seagon;19240 zei:
Wow, wow, wow, wacht even mannen, geen dure bolts kopen, dat is trouwens meer gerelateerd aan rpm volgens mij, niet fps.

Ik heb simpel genoeg een NPAS van RaTech for WE SCAR open bolt erin gesleuteld. Dan kan je je fps aanpassen.

Mijn keuze was alleen het gas vol open te draaien en een deel van de selector af te veilen, ieder zijn meug :)

NPAS voor H of L maakt niet uit, past allebei.

Ik kreeg wel wat misfires met de SCAR dat ik de fps naar beneden deed. Moet m nog her-testen.

Voor KWA MP9's maken ze een speciale downgrade bolt die zorgt dat de FPS dropt naar een FPS die legaal is voor in Nederland en voor in Amerika zodat ze er mee binnen kunnen spelen: http://www.unit13shop.eu/index.php?item=asg-downgrade-bolt-for-b-t-mp9&action=article&group_id=10000094&aid=13045&lang=nl.

Ik wist dus niet dat er dingen waren zoals een NPAS maar mooi om te weten voor de toekomst en dank voor het verbeteren :).

No problem, ik ga eens even neuzen naar downgrade bolts, maar ik denk dat er een krappere valve in zit soortgelijk aan een NPAS die een beetje dicht gedraait is.

Het zal dan ook een volledige set zijn en niet enkel het blok zelf?

Een lichtere of zwaardere bolt samen met een lichtere of zwaardere recoil spring zal voor een aangepaste ROF of RPM zorgen doordat de bolt sneller of minder snel naar de oorspronkelijke positie gedrukt wordt na elk schot.

Ja, kijk.

asg-downgrade-bolt-for-b-t-mp9_13045_0.jpg

Aan de rechter helft, onderkant. Daar zie je een pennetje uitsteken met iets naar rechts een golfje.
Dat is naar mijn mening de pen die er voor dient een nieuwe BB mee te brengen in de loop. Dit pennetje is onderdeel van de valve.