Kluis voor de replica.

@Toothpick,
Ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat als bijvoorbeeld (om wat voor reden dan ook) de politie bij jou thuis langs komt en je replica's niet op de juiste wijze opgeborgen ziet rondslingeren, de betreffende agent, mits hij kennis heeft van Airsoft, dit zal doorgeven aan de NABV wat volgt tot een officiele waarschuwing. Wat kan een reden zijn voor de politie om bij jou thuis langs te komen?
- Openstaande boetes
- Melding omtrent buurjongen in de achtertuin met machinegeweer
- Enig ander strafbaar feit waarbij de politie gemachtigd is tot het betreden(en eventueel doorzoeken) van je woning.
- etc etc

daar heb je een punt. maar als de politie gerechtigd is om binnen te komen hebben ze wel een hele goede aanleiding hebben en dan kun je er wel van uit gaan dat je het er zelf naar gemaakt hebt.
Maar ja ook dan moet het juist opgeborgen zijn (als de bezoekende agenten goed opgeleid zijn mbt regelgeving voor opbergen airsoft apparaten)

Ik heb een kamertje op men zolder (deur kun je afsluiten ) en daar heb ik een wapen kast gemaakt die je ook kunt afsluiten.

Alles ligt daar niemand kan erbij alleen ik heb de sleutels.

Bijlagen

• 2017-01-12 10.08.15.jpg
    2017-01-12 10.08.15.jpg
    857,1 KB · Weergaven: 438
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Sadiek
Zou trouwens een combinatie slot mogen?

Op een van de kluis deuren (van het kastje met mn gear)heb ik een slotje zoals in de bijlage..
Het is dan natuurlijk wel zo dat ik de sleutels altijd paraat heb..

Bijlagen

• Screenshot_20170318-113258.png
    Screenshot_20170318-113258.png
    643,5 KB · Weergaven: 182
Zolang jij de enige bent met de code lijkt me dat geen probleem. Ik heb nergens een type slot gespecificeerd gezien.

• Leuk
Waarderingen: michiel80
Leek mij ook geen groot probleem. En is echt lekker makkelijk kan ik je vertellen :)

Voor de prijs is t ook ideaal (€4,- bij Aliexpress)

@Toothpick,
Ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat als bijvoorbeeld (om wat voor reden dan ook) de politie bij jou thuis langs komt en je replica's niet op de juiste wijze opgeborgen ziet rondslingeren, de betreffende agent, mits hij kennis heeft van Airsoft, dit zal doorgeven aan de NABV wat volgt tot een officiele waarschuwing. Wat kan een reden zijn voor de politie om bij jou thuis langs te komen?
- Openstaande boetes
- Melding omtrent buurjongen in de achtertuin met machinegeweer
- Enig ander strafbaar feit waarbij de politie gemachtigd is tot het betreden(en eventueel doorzoeken) van je woning.
- etc etc

Heb regelmatig kluiscontroles ivm bezit en thuis opbergen van real steel materieel. Zo ook een keer toen ik een 226 replica in een holster droeg ivm trainen van trekken/vuren voor IPSC. Heb de heren binnengelaten (mag ze overigens de toegang weigeren als het niet uitkomt), maar wel direct gemeld dat ik nog een replica droeg. De reactie was wel leuk: "Haha, voor een replica zijn we niet bang." - "Nee, dat misschien niet, maar ik zeg het toch maar voordat ik languit op de grond lig met een paar mooie armbanden om!" - "Ja, het is inderdaad wel verstandig om het even te melden." Het was overigens geen probleem dat mijn AR15 replica naast de real steel AUG en Mini-14 stond (side-arm replica's liggen in een aparte kluis, maar die is te klein voor lange primaries.

• Leuk
Waarderingen: Sadiek en Vladimir