Levering AEG

mwilliam

Well-Known Member
5 feb 2017
98
35
Trophies
7
Hey!

Woensdag wordt (als nu wel allesl goed is gegaan) mijn AEG geleverd.
Nu ben ik deze hele dag niet thuis (van 8 tot half 7, elke werkdag eigenlijk).
Ik weet dat ik er zelf voor moet tekenen, maar is het mogelijk dat iemand die dan wel thuis is, er voor kan tekenen?

Ook een raar iets, op de ups site staat dat het pakket 30kg weegt, maar dat kan nooit aangezien de replica 2.5kg weegt. Heel raar, zie wel wat er komt :p

Bedankt :)

Volgens mij moet jij als NABV pas houder thuis zijn en het in ontvangst nemen, maar heel zeker ben ik er ook niet over. Echter soms ben ik ook wel eens niet thuis als er een replica komt dus ja :|.

Ligt denk ik aan de bezorger en aan wat de verzender op het pakket zet. Rare wetgeving in ieder geval.

Dat het pakket alleen op het bezorg adres bezorgd mag worden lijkt me logisch, maar dat je er persoonlijk voor moet tekenen vind ik overdreven. Niet iedereen is in staat om vanuit huis te werken of een vrije dag er voor op te nemen. Maar ja, dit is een andere discussie.

Zou me niks verbazen als het pakket gewoon op je ligt te wachten als je thuis komt. :-)

Zolang er voor getekend wordt zal het die bezorger z'n reet roesten wat er in dat pakketje zit. Geen probleem van proberen te maken, maak je het jezelf alleen maar moeilijk mee.

Volgens mij moet jij als NABV pas houder thuis zijn en het in ontvangst nemen, maar heel zeker ben ik er ook niet over. Echter soms ben ik ook wel eens niet thuis als er een replica komt dus ja :|.

Ligt denk ik aan de bezorger en aan wat de verzender op het pakket zet. Rare wetgeving in ieder geval.

Dat het pakket alleen op het bezorg adres bezorgd mag worden lijkt me logisch, maar dat je er persoonlijk voor moet tekenen vind ik overdreven. Niet iedereen is in staat om vanuit huis te werken of een vrije dag er voor op te nemen. Maar ja, dit is een andere discussie.

Zou me niks verbazen als het pakket gewoon op je ligt te wachten als je thuis komt. :)

Zolang er voor getekend wordt zal het die bezorger z'n reet roesten wat er in dat pakketje zit. Geen probleem van proberen te maken, maak je het jezelf alleen maar moeilijk mee.
Bedankt voor jullie antwoorden!

Die van mij kwam vandaag binnen en mijn vrouw heeft hem aangenomen, verder geen vragen of vage eisen.

9/10 keer zal de bezorger niet eens weten wat erin zit. Dus zolang er iemand een krabbel zet, als het al nodig is, zal die het wel best vinden.

Tijdje terug ook een pakketje uit Azië ontvangen dat was gechecked door de douane. Zat geen replica in, maar een mock suppressor. Stond groot op "Alleen op huisadres afleveren". Echter ging het rechtstreeks naar een postnl afhaalpunt omdat ik er inklaringskosten voor moest betalen. Ze zijn dus niet eens eerst bij mij thuis geweest.

Zolang je het in de basis maar naar jouw eigen adres, wat bij de NABV geregistreerd staat, laat sturen zou ik me er verder niet al te druk om maken.

• Leuk
Waarderingen: Jan
Zie het artikel over leveringen AA's in het forumkopje nieuwtjes ;)
Edit: iedereen weet dat dit eigenlijk onhaalbaar is. En zolang er transportbedrijven zijn die rustig een hele pallet scherpe munitie voor een winkel neerpleuren omdat het lunchtijd is en er niemand is om te tekenen blijft het een gevalletje van "Roomser dan de Paus willen zijn"

En zolang er transportbedrijven zijn die rustig een hele pallet scherpe munitie voor een winkel neerpleuren omdat het lunchtijd is en er niemand is om te tekenen blijft het een gevalletje van "Roomser dan de Paus willen zijn"

You're shitting me! Serieus? :eek: :D

Jep! Officieel zul je vrij moeten nemen om het pakket in ontvangst te nemen idd! Zullen er maar weinig doen gok ik zo.

Hier iss idd al een topic voor.

Maar de bezorger maakt het niks en
Mischien ook maar best ook dat ze niet weten wat er in zit.

Ik had er netjes voor vrij genomen een halfe dag maar toen kwam de bezorger 3 uur later aan kaken en gaf het gewoon aan mijn vrouw dus daar ging ik met mn goede gedrag :p

• Leuk
Waarderingen: Jan
Wat betreft die 30kg, per ongeluk dat vinkje voor de gratis wasmachine aangeklikt? Hij is wel tweedehands en werkt niet meer, maar toch veel plezier ermee!

On topic, zal wel los lopen. En anders wordt het toch ophalen. Ik heb maar 1x een return to sender gehad met een pakketje uit belgië door falen van PostNL, niet airsoft gerelateerd.

30 KG is waarschijnlijk het MAX gewicht voor die categorie pakketten.

En het zou niet de eerste keer zijn dat zelfs replica's gewoon bij buren afgegeven worden.
Dus maak je vooral niet te druk. Komt wel goed :cool:

Of in de tuin gelegd worden... terwijl het regent....

Of in de papierbak met een briefje in de bus. Op de dag dat de papierbak geleegd wordt.

Of ergens zoek raakt en dan aan postnl uitleggen dat ze een replica van een AK ergens hebben rondzweren.

• Leuk
Waarderingen: Sadiek en Jan
Of dat het pakketje (met twee replica's erin) los in de lift naar boven wordt gestuurd