locatie Amersfoort

RobertLinke

New Member
27 aug 2020
4
6
Trophies
2
oke, ik heb geen idee hoe uberhaupt te beginnen, maar ik zit er serieus aan te denken om een locatie in amersfoort(gezien het gat dat in de gehele provincie utrecht bestaat) te creeeren, alleen heb ik geen idee hoe, wie wat of waar.

is er iemand die mij hiermee kan helpen, of zelf ook geintereseerd is?

ik zit eraan te denken een pand op een van de bedrijven terreinen in de stad, of een los staande loods op een oude boerderij te zoeken(geld, leuk he) en hier een CQB indoor omgeving op te zetten.

Hoi Robert,

Dit soort initiatieven worden hier altijd gewaardeerd.
Hou er rekening mee dat alleen het huren van een pand niet voldoende is: je moet ook een boel vergunningen regelen bij de gemeente en de korpschef en je veld moet worden gekeurd door de NABV voordat deze gebruikt mag worden voor commerciele doeleinden.

Het beste kun je contact opnemen met de NABV, zij kunnen je op weg helpen in de wirwar van regels en eisen.

Ik wens je heel veel succes toe en hoop dat het een prachtige lokatie wordt!

• Leuk
Waarderingen: M14shooter
Hoi Robert,

Dit soort initiatieven worden hier altijd gewaardeerd.
Hou er rekening mee dat alleen het huren van een pand niet voldoende is: je moet ook een boel vergunningen regelen bij de gemeente en de korpschef en je veld moet worden gekeurd door de NABV voordat deze gebruikt mag worden voor commerciele doeleinden.

Het beste kun je contact opnemen met de NABV, zij kunnen je op weg helpen in de wirwar van regels en eisen.

Ik wens je heel veel succes toe en hoop dat het een prachtige lokatie wordt!

ik heb al contact opgenomen met de politie en gemeente, en wacht nog op reactie. gemeente amersfoort schijnt niet heel vriendelijk tegenover het idee te staan, maar dat ga ik nog zien.
regels van de NABV heb ik doorgenomen en hoewel het veel lijkt is het bij elkaar vrij logisch maar het mnoet wel allemaal kloppen.
en het geld en de mankracht is een ding.
dit is niet een of ander web bedrijfje waarvoor je een domeinnaam en een kvk registratie nodig hebt en je bent er XD

dit is niet een of ander web bedrijfje waarvoor je een domeinnaam en een kvk registratie nodig hebt en je bent er XD
Hahaha, nee niet bepaald.

De NABV is er om je te helpen, ook op juridisch vlak als je er met een gemeente niet direct uitkomt; wanneer je met een goed doordacht bussinessplan komt waarin ook de financiele haalbaarheid wordt aangetoond (ook nu in deze Coronatijd), dan worden je kansen alleen maar groter.

Vergewis je er wel van dat het bestemmingplan van een lokatie wel toestaat dat er sportieve activiteiten worden beoefend.

Vergeet ook niet het antwoord op de vraag: "Is het van toegevoegde waarde voor de gemeente Amersfoort?" en "Wat voor beeld wil ik gaan neerzetten?" (vanuit de sociaal maatschappelijke kant bezien): voor een sportfaciliteit zijn gemeenten veel gevoeliger, dan voor een commerciele schiettent (want zo wordt er door veel gemeenten nog steeds tegen airsoft aangekeken).

Van de politie heb je minder te vrezen: zij moeten alleen de wet handhaven en als jij aan alle gestelde eisen kunt voldoen en daar ook duidelijke afspraken over kunt maken, dan komt het wel in orde.

• Leuk
Waarderingen: M14shooter
Je zal denk ik ook een lange adem moeten hebben.
Ik denk dat je wel als het lukt een gaat dicht in het plaatje van de airsoft locatie's.

Een van de belangrijkste punten waar je plan vaak op stuk loopt. (ik krijg als ledenraadslid dit vaak mee) is het gebrek aan bestemming.
Elk pand in Nederland heeft natuurlijk een bestemming wat is opgenomen in een bestemmingsplan. Om als Airsoftorganisatie je veld te openen MOET je de bestemming sport en entertainment OF evenementen hebben. Heb je een oud gaaf kantoorpand, dan moet je niet alleen een dure maar tevens ook een uitgebreide bestemmingsplan procedure in waarin de bestemming van je pand gewijzigd moet worden. Het vinde van een pand met de juiste bestemming is hiermee het meest eenvoudige. Echter lukt dit niet vaak.

Weet ook dat de NABV Bas Moore heeft, (weet even niet of ik zijn achternaam juist spel) welke je hier vanuit de NABV graag mee helpt.

• Leuk
Waarderingen: QuickFix en M14shooter