looking for a team

Ithor

New Member
3 feb 2026
2
0
Hallo,
Mijn naam is Timofey, of kortweg Tim. Mijn roepnaam is Ithor. Ik ben 47 jaar oud. Helaas moest ik Rusland verlaten en woon momenteel in Winterswijk als vluchteling.
Van 2008 tot 2024 ben ik actief geweest in airsoft – eerst als speler en later als spelorganisator. Ik ben geïnteresseerd in de specifieke kenmerken van airsoft in Nederland. Ik heb online gezocht en een aantal Facebookgroepen van verschillende teams gevonden, maar kreeg helaas geen reactie. Dankzij de GPT-chat kreeg ik de link naar dit forum.
Ik heb me al verdiept in de inschrijfprocedure van NABV. Mijn belangrijkste vraag is: hoe kan ik me bij een team aansluiten, al is het alleen als toeschouwer? Welke vereisten gelden er? Is er een leeftijdsgrens?
Mijn grootste uitdaging is de taalbarrière. Sinds 2019 werk ik voornamelijk als organisator en speltechnicus. De meeste van onze spellen vinden plaats in bosrijke gebieden, en de scenario’s worden speciaal voor zulke omgevingen ontwikkeld.
Ik zou graag willen weten hoe airsoft in Nederland verschilt van airsoft in Rusland. Hoe worden spelers gerekruteerd? Wie organiseert de spellen en evenementen?
Ik zou het zeer op prijs stellen als u een team kunt aanbevelen waar ik contact mee kan opnemen. Ik begrijp dat alles wat met Rusland te maken heeft momenteel bij veel mensen negatieve emoties kan oproepen, en ik heb daar begrip voor.
Alvast hartelijk dank.
Met vriendelijke groet,
Timofey (Ithor)

Welkom op het forum Tim.
Dat 1 Rus nogal idiote dingen doet, wil niet gelijk zeggen dat alle russen slecht zijn.
Voor zover ik weet hanteren de teams die er zijn geen eisen om je erbij aan te melden.
Het is al lastig genoeg om een team bij jou in de buurt te vinden denk ik, maar, er zijn meer leden dus er zal er vast wel eentje reageren die je hiermee verder kan helpen, ik zit daar veel te ver weg voor (Limburg).
Bij mij in de regio zijn er weinig "echte" teams te vinden, wel veel vriendengroepen.
Geen idee in hoeverre airsoft verschilt met Rusland, ik heb nog nooit in Rusland gespeeld 🙃
Ik heb pas op 4 verschillende locaties gespeeld, en ieder "veld" heeft zijn charme.
De spelregels zijn in grote lijnen op alle velden hetzelfde.

Je nederlands is trouwens akelig goed :) , google translate?

Welkom op het forum Tim.
Dat 1 Rus nogal idiote dingen doet, wil niet gelijk zeggen dat alle russen slecht zijn.
Voor zover ik weet hanteren de teams die er zijn geen eisen om je erbij aan te melden.
Het is al lastig genoeg om een team bij jou in de buurt te vinden denk ik, maar, er zijn meer leden dus er zal er vast wel eentje reageren die je hiermee verder kan helpen, ik zit daar veel te ver weg voor (Limburg).
Bij mij in de regio zijn er weinig "echte" teams te vinden, wel veel vriendengroepen.
Geen idee in hoeverre airsoft verschilt met Rusland, ik heb nog nooit in Rusland gespeeld 🙃
Ik heb pas op 4 verschillende locaties gespeeld, en ieder "veld" heeft zijn charme.
De spelregels zijn in grote lijnen op alle velden hetzelfde.

Je nederlands is trouwens akelig goed :) , google translate?
Op dit moment is mijn Nederlands nog op een heel basaal niveau😁, daarom gebruik ik ChatGPT en Google Translate ter ondersteuning. Ik heb momenteel behoorlijk veel vrije tijd en afstand is voor mij geen groot probleem.
Aangezien de meeste evenementen in het weekend plaatsvinden, is een weekendpas voor mij het meest geschikt. Wat voor mij nu het belangrijkst is, is communicatie — nieuwe mensen ontmoeten, contacten opbouwen en geleidelijk de taal leren.
Ik deel ook graag mijn eigen ervaring, mocht iemand dat interessant of nuttig vinden.