looking for a team

Ithor

Member
3 feb 2026
5
3
Hallo,
Mijn naam is Timofey, of kortweg Tim. Mijn roepnaam is Ithor. Ik ben 47 jaar oud. Helaas moest ik Rusland verlaten en woon momenteel in Winterswijk als vluchteling.
Van 2008 tot 2024 ben ik actief geweest in airsoft – eerst als speler en later als spelorganisator. Ik ben geïnteresseerd in de specifieke kenmerken van airsoft in Nederland. Ik heb online gezocht en een aantal Facebookgroepen van verschillende teams gevonden, maar kreeg helaas geen reactie. Dankzij de GPT-chat kreeg ik de link naar dit forum.
Ik heb me al verdiept in de inschrijfprocedure van NABV. Mijn belangrijkste vraag is: hoe kan ik me bij een team aansluiten, al is het alleen als toeschouwer? Welke vereisten gelden er? Is er een leeftijdsgrens?
Mijn grootste uitdaging is de taalbarrière. Sinds 2019 werk ik voornamelijk als organisator en speltechnicus. De meeste van onze spellen vinden plaats in bosrijke gebieden, en de scenario’s worden speciaal voor zulke omgevingen ontwikkeld.
Ik zou graag willen weten hoe airsoft in Nederland verschilt van airsoft in Rusland. Hoe worden spelers gerekruteerd? Wie organiseert de spellen en evenementen?
Ik zou het zeer op prijs stellen als u een team kunt aanbevelen waar ik contact mee kan opnemen. Ik begrijp dat alles wat met Rusland te maken heeft momenteel bij veel mensen negatieve emoties kan oproepen, en ik heb daar begrip voor.
Alvast hartelijk dank.
Met vriendelijke groet,
Timofey (Ithor)

• Leuk
Waarderingen: Garfield
Welkom op het forum Tim.
Dat 1 Rus nogal idiote dingen doet, wil niet gelijk zeggen dat alle russen slecht zijn.
Voor zover ik weet hanteren de teams die er zijn geen eisen om je erbij aan te melden.
Het is al lastig genoeg om een team bij jou in de buurt te vinden denk ik, maar, er zijn meer leden dus er zal er vast wel eentje reageren die je hiermee verder kan helpen, ik zit daar veel te ver weg voor (Limburg).
Bij mij in de regio zijn er weinig "echte" teams te vinden, wel veel vriendengroepen.
Geen idee in hoeverre airsoft verschilt met Rusland, ik heb nog nooit in Rusland gespeeld 🙃
Ik heb pas op 4 verschillende locaties gespeeld, en ieder "veld" heeft zijn charme.
De spelregels zijn in grote lijnen op alle velden hetzelfde.

Je nederlands is trouwens akelig goed :) , google translate?

• Leuk
Waarderingen: Garfield
Welkom op het forum Tim.
Dat 1 Rus nogal idiote dingen doet, wil niet gelijk zeggen dat alle russen slecht zijn.
Voor zover ik weet hanteren de teams die er zijn geen eisen om je erbij aan te melden.
Het is al lastig genoeg om een team bij jou in de buurt te vinden denk ik, maar, er zijn meer leden dus er zal er vast wel eentje reageren die je hiermee verder kan helpen, ik zit daar veel te ver weg voor (Limburg).
Bij mij in de regio zijn er weinig "echte" teams te vinden, wel veel vriendengroepen.
Geen idee in hoeverre airsoft verschilt met Rusland, ik heb nog nooit in Rusland gespeeld 🙃
Ik heb pas op 4 verschillende locaties gespeeld, en ieder "veld" heeft zijn charme.
De spelregels zijn in grote lijnen op alle velden hetzelfde.

Je nederlands is trouwens akelig goed :) , google translate?
Op dit moment is mijn Nederlands nog op een heel basaal niveau😁, daarom gebruik ik ChatGPT en Google Translate ter ondersteuning. Ik heb momenteel behoorlijk veel vrije tijd en afstand is voor mij geen groot probleem.
Aangezien de meeste evenementen in het weekend plaatsvinden, is een weekendpas voor mij het meest geschikt. Wat voor mij nu het belangrijkst is, is communicatie — nieuwe mensen ontmoeten, contacten opbouwen en geleidelijk de taal leren.
Ik deel ook graag mijn eigen ervaring, mocht iemand dat interessant of nuttig vinden.

• Leuk
Waarderingen: Paashaas en Garfield
Tim, welkom !
Ik ben zelf ook erg nieuw in de airsoftwereld dus ik kan je niet echt helpen met je vraag maar ik sluit me wel bij @Paashaas aan mbt. Rusland / jouw komst: wees welkom !!

• Leuk
Waarderingen: Ithor
Welkom edit: als reizen geen probleem is mag je best eens met mijn team mee. En engels praten is geen probleem binnen ons team , laat het maar weten en dat je uit rusland komt zal voor ons niks uitmaken. Ik larp zelf ook als DRG SSO

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Ithor
Op dit moment is mijn Nederlands nog op een heel basaal niveau😁, daarom gebruik ik ChatGPT en Google Translate ter ondersteuning. Ik heb momenteel behoorlijk veel vrije tijd en afstand is voor mij geen groot probleem.
Aangezien de meeste evenementen in het weekend plaatsvinden, is een weekendpas voor mij het meest geschikt. Wat voor mij nu het belangrijkst is, is communicatie — nieuwe mensen ontmoeten, contacten opbouwen en geleidelijk de taal leren.
Ik deel ook graag mijn eigen ervaring, mocht iemand dat interessant of nuttig vinden.
Een weekendpas heb ik nog nooit van gehoord.
Als je wil airsoften in Nederland ben je ook niet verplicht lid te zijn van een team.
Het enige wat WEL verplicht is, is een lidmaatschap van de NABV (of de ACAB) zodat je eigen replica's in huis mag hebben.

Ik zou eens een paar keer gaan spelen op diverse velden om te kijken wat je leuk vindt.
Unit13 in Nuth is bijvoorbeeld binnen in een grote hal, Area 077 in Blerick is een buitenterrein gekoppeld aan 4 loodsen, dus dat is weer heel anders spelen. Chambers in Belgie is 75% buiten, 25% binnen en Area24 in Nijmegen is geheel buitenveld.
Dat zijn de velden die ik ken, maar vond ze allemaal leuk.

Deel vooral je eigen ervaringen, daar is het forum voor !

привет

Een weekendpas heb ik nog nooit van gehoord.
Als je wil airsoften in Nederland ben je ook niet verplicht lid te zijn van een team.
Het enige wat WEL verplicht is, is een lidmaatschap van de NABV (of de ACAB) zodat je eigen replica's in huis mag hebben.

Ik zou eens een paar keer gaan spelen op diverse velden om te kijken wat je leuk vindt.
Unit13 in Nuth is bijvoorbeeld binnen in een grote hal, Area 077 in Blerick is een buitenterrein gekoppeld aan 4 loodsen, dus dat is weer heel anders spelen. Chambers in Belgie is 75% buiten, 25% binnen en Area24 in Nijmegen is geheel buitenveld.
Dat zijn de velden die ik ken, maar vond ze allemaal leuk.

Deel vooral je eigen ervaringen, daar is het forum voor !

привет
Ik bedoelde een weekendkaart voor treinreizen))
De laatste jaren heb ik niet meer actief gespeeld, maar me gericht op organisatorische activiteiten. Maar hier is wat informatie over hoe ze in rusland spelen.

In rusland overheerst vooral het tactische airsoft. Dat zijn open bosgebieden met verschillende soorten terrein en landschappen. Er bestaat ook sportairsoft. Op basis daarvan is zelfs een sportfederatie voor airsoft opgericht, met staatssteun. Maar aan tactisch airsoft wordt minder aandacht besteed.
Tegelijkertijd bundelen verschillende organisatoren zich elk jaar om ten minste één groot evenement te houden.
Op dit moment is er in rusland geen strikte controle op teams. Je kunt vrij airsoftwapens kopen. Ze hoeven niet geregistreerd te worden en je hoeft ook geen jaarlijkse contributie te betalen aan verenigingen, simpelweg omdat er geen overkoepelende organisatie bestaat die alle teams verenigt — zowel sport als tactisch.
Deelname aan games zelf is wel betaald. Daarnaast kunnen er binnen een team ook extra bijdragen worden gevraagd. Er zijn betaalde locaties met verhuur van uitrusting. Je kunt spelen met een team of als individuele speler.
Om te beginnen met spelen hoef je alleen maar informatie te zoeken over rekrutering. Er zijn altijd teams die nieuwe cadetten aannemen. Deze informatie wordt vrij gedeeld op het sociale netwerk VK.
Tot voor kort kon je feitelijk op bijna elke plek buiten woongebieden spelen. Meestal kozen we afgelegen boslocaties. Daarbij stemden we onze evenementen niet eens af met de lokale autoriteiten. In het beste geval werd er een telefoontje gepleegd naar het lokale bosbeheer.
Zo organiseerden we onze games tot 2022. De oorlog heeft zijn eigen correcties aangebracht, en op de gebruikelijke terreinen werd spelen moeilijker. We begonnen nog afgelegenere locaties te zoeken, waar we een game konden houden zonder risico op politie-aanwezigheid.
Mogelijk worden games nu nog steeds volgens hetzelfde principe georganiseerd. Mijn laatste games heb ik in 2024 gehouden — alles verliep zonder consequenties.

een kort filmpje van een van de games👇😎