Mijn eerste replica (mk12, mk12 of toch maar mk12?)

Bijgevoegd even de afbeeldingen van mijn shopping basket.. ik heb proberen te luisteren naar de tips en alle adviezen en ben op deze artikelen uitgekomen. Iemand nog een beter idee voor bepaalde zaken?
Het meedenken steeds wordt gewaardeerd!:)
IMG-20180526-WA0006.jpeg
IMG-20180526-WA0005.jpeg
 
Die LiPo is DEANS connector en je replica is normaal gezien voorzien van mini-tamiya tenzij het een G&P replica is. Dus koop je beter een lipo met mini tamiya connector tenzij je je replica deans gaat geven.
 
En sowieso een grotere speedloader als ik jou was.
Ik vind zelf de 155bb (passen er ook nog wel 210 on) houder fijnste:
Airsoft 155 Rondes Quick Speed Loader Tactische Paintball Speedloader Combat War Game Plastic BB Laders Accessoire Outdoor
http://s.aliexpress.com/by6VfQvA?fromSns=Copy to Clipboard
 
Ok bedankt voor de reacties.. ik ga nog even verder kijken voordat ik de bestelling plaats. Ben ook speciaal voor een universal loader gegaan omdat mij het sws een altijd passende oplossing leek, maar misschien moet ik een hele andere hebben?
 
Dit soort speedloaders passen eigenlijk altijd wel standaard.
Alleen voor de "bulk" speedloader zijn er adapter stukjes nodig voor afwijkende mags. (M4 meestal de standaard)
 
Even ter opheldering: we hebben het hier over je bb speedloader, niet je battery charger.

Maar idd, haal een grotere.
 
Inderdaad Kevin :oops:
Ik had het inderdaad over de bb's speedloader.:D
Dacht dat de AliExpress link en omschrijving dat wel duidelijk genoeg maakte. :rolleyes:
 
Ik heb inderdaad al voor een grotere speedloader gekeken voor een mooi prijsje ergens uit China en dat komt zeker goed.

Ok heb ik de site van hobbyking bezocht, maar naast de 1200 25-50 is er ook nog de optie 2C of 3C? Wat mij opviel was dat de afmetingen ook anders zijn dus misschien kan iemand me helpen met welke ik dat precies nodig heb?

Dank alvast!
 
2S en 3S gok ik dat je bedoelt?

2S is een 7.4 volt lipo en 3S is een 11.1 volt lipo. bij de 11.1 volt lipos wordt aangeraden een mosfet te voorzien omdat anders je triggercontacten "smelten" voor de zon.
 
2S en 3S gok ik dat je bedoelt?

2S is een 7.4 volt lipo en 3S is een 11.1 volt lipo. bij de 11.1 volt lipos wordt aangeraden een mosfet te voorzien omdat anders je triggercontacten "smelten" voor de zon.

Plus ik zou altijd aanraden op zijn minst het zaakje te shimmen en AOE te corrigeren, gezien je anders vaak snel de piston stript of bij slechte shimming de gears.
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Plus ik zou altijd aanraden op zijn minst het zaakje te shimmen en AOE te corrigeren, gezien je anders vaak snel de piston stript of bij slechte shimming de gears.


IMO is shimmen waar elke beginnende tech mee moet beginnen! ik heb het nog maar 3 keer gedaan en het is soms een vervelend werkje (bevel to pinion vooral) maar het gaat wel vlotter telkens!
 
IMO is shimmen waar elke beginnende tech mee moet beginnen! ik heb het nog maar 3 keer gedaan en het is soms een vervelend werkje (bevel to pinion vooral) maar het gaat wel vlotter telkens!

Shimming sucks hard D zelfs na 5, 10 of 100 keer, het wordt makkelijker en je wordt er sneller in maar het is altijd datgene waar ik het minst naar uit kijk :). Ik vind solderen en dremelen leuker, maar goed shimmen profiteer je wel het meeste van, minder geluid, efficiënter en duurzamer.
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Om jullie op de hoogte te houden hierbij wat foto's van mijn loadout zoals deze nu is.
Allereerst even een impressie waar het op moet gaan lijken:
1521188993a_mo1.jpg
ShaldagIDFDog750x375.jpg
img791678.jpg
ShowImage.jpg


En dit is hoe het er nu bijstaat met de loadout:
1.jpg
2.jpg

3.jpg
4.jpg
 

Bijlagen

  • 669-19.jpg
    669-19.jpg
    306,2 KB · Weergaven: 358
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter en Arjen
IMO is shimmen waar elke beginnende tech mee moet beginnen! ik heb het nog maar 3 keer gedaan en het is soms een vervelend werkje (bevel to pinion vooral) maar het gaat wel vlotter telkens!

Toevallig ergens een goede (beginners) tutorial over shimmen? Ik heb voor cqb een SA-B11 URX aangeschaft en hier wil ik het graag op leren :)
 
Toevallig ergens een goede (beginners) tutorial over shimmen? Ik heb voor cqb een SA-B11 URX aangeschaft en hier wil ik het graag op leren :)

Gewoon even googelen, er staan veel goede online op google. Ik zelf vind het handig om bij v2 gearbox shim filmpje van v2 te kijken en bij v3 een v3. Ondanks dat het in grote lijnen hetzelfde is, is het toch net iets anders.
 
Een van de betere, theairsofttech heeft ook een hele goede. Een paar dingen waar je op moet letten, liever iets te los dan iets te strak, bearings wil je soms zelf wat losser omdat als er geen beweging op de as is het alsnog kan zijn dat ze eigenlijk te strak zitten vanwege de manier dat bearings zijn gemaakt en neem de tijd, liever 5 keer kijken of je nou 0.3 of 0.4mm wil gebruiken dan dat je het te snel wilt doen. Zeker de eerste keer kost het tijd.