Negatieve Joule Creep?

De uitleg welke @gambit hier geeft is naar mijn mening volledig juist en heel compleet.

Heel simpel: de regelgeving voor NL voor een DMR puur op joule is 1.7 joule met 0.30g. Zo zwart-wit is het. Niet 1.7j met 0.40g, wat je gek genoeg nu de hele tijd benoemd en wat hier in mij ogen niets mee te maken hebt. Wat wil je met die 0.40g nu precies bereiken?

Je kunt als je met 0.30g BB's 1.7 joule schiet, niet ook met 0.40g BB 1.7 joule schieten. Onmogelijk. In zo goed als 99% van alle gevallen zal de joule met een 0.40g BB lager uitvallen bij de FPS.

Afstellen op 0.30g, 1,7 joule. Niet gaan zoeken naar 0.40g/1.7 joule. Laat dat gedachten met die 0.40g/1.7 joule weg.

Ik heb nog nooit orga's ook zien testen met 0.40g. Men heeft wel het recht om dit te doen bij vermoedens van joule-creep, trouwens.
Daarbij: veel DMR spelers spelen niet eens met 0.40g. Kan wel, trouwens, maar goed. Ervaringen die ik vaak hoor is dat dit te zwaar is. Men neigt vaker naar 0.32g of 0.36g. Is vaak nog goedkoper ook of in grote flessen te verkrijgen.

Ik krijg een beetje het idee dat je dingen aan het verdraaien bent of verkeerd interpreteert.

De problemen met joule creep zijn in NL sowieso trouwens al heel flink afgenomen sinds de NABV in 2017 besloot met 0.30g BB's te gaan testen op joule i.p.v. FPS, wat destijds een unicum was. Wat waarschijnlijk dus ook de reden is dat ik orga's weinig nog extra zie testen met 0.40g bb's: het joule creep effect is niet zo sterk meer aanwezig.
Oh maar ik zeg ook niet dat de uitleg van @gambit fout of incompleet is.

Niet 1.7j met 0.40g, wat je gek genoeg nu de hele tijd benoemd en wat hier in mij ogen niets mee te maken hebt. Wat wil je met die 0.40g nu precies bereiken?
Ik speel met 0.40g

Wellicht is er een misverstand, en wordt er gedacht dat ik .40g in mijn replica stop, de chrono op .30g laat staan, en verwacht dat ik 1.7J haal? Nee, dat gaat niet gebeuren.

Afstellen op 0.30g, 1,7 joule.
Jazeker.
Ik krijg een beetje het idee dat je dingen aan het verdraaien bent of verkeerd interpreteert.
Wellicht.
Daarbij: veel DMR spelers spelen niet eens met 0.40g. Kan wel, trouwens, maar goed. Ervaringen die ik vaak hoor is dat dit te zwaar is. Men neigt vaker naar 0.32g of 0.36g. Is vaak nog goedkoper ook of in grote flessen te verkrijgen.
Misschien toch maar naar .36 dan.
Je probeert momenteel van alles theoretisch aan te kaarten, zonder dat ik iets merk van enige praktische ervaring. Ik durf te stellen dat @gambit die praktische ervaring wel heeft. Maar bewijs eventueel graag het tegendeel.
Daar begint het vaak he, wel flauw dat je 't weg ge-edit hebt ;)

Daar begint het vaak he, wel flauw dat je 't weg ge-edit hebt ;)
Ik heb dat stuk inderdaad verwijderd, omdat ik achteraf vond dat dit een opmerking was welke niet passend was. Simple as that.

Ik vond dat, na een hele korte bedanktijd al, te kort door de bocht, aangezien ik dat vanaf hier 'achter een scherm' niet kan inschatten. Daarom heb ik dat verwijderd.

Maar zo te zien had je het al gelezen, dus bij deze dan nog mijn excuses. Dit was een toevoeging van mij welke ik, achteraf, niet gepast vondt.

Ik heb dat stuk inderdaad verwijderd, omdat ik achteraf vond dat dit een opmerking was welke niet passend was. Simple as that.

Ik vond dat, na een hele korte bedanktijd al, te kort door de bocht, aangezien ik dat vanaf hier 'achter een scherm' niet kan inschatten. Daarom heb ik dat verwijderd.

Maar zo te zien had je al gelezen, dus bij deze dan nog mijn excuses. Dit was een toevoeging van mij welke ik, achteraf, niet gepast vondt.
Geen probleem, is ook lastig inschatten. Was idd wat kort door de bocht, maar in de kern had je wel een punt.
Ik benader dingen theoretisch, dat zijn programmeurs nou eenmaal gewend :p

• Leuk
Waarderingen: Kroeskoppie