Newbie wil ook leren Airsoften!

DamienJC

Active Member
21 mrt 2018
28
10
Trophies
3
Hey iedereen,

Zoals de titel vermeld ben ik een newbie in het airsoften, ik heb 2x geairsoft en met heel veel plezier. Nu wil ik dit graag voortzetten als “sport” en airsoft wekelijks te spelen wanneer het kan.

Mijn naam is Damien, 23 jaar uit Veldhoven (groot dorp naast Eindhoven). Mijn NABV pas is in aanvraag ( wacht op goedkeuring voor de VOG al zie ik dat wel goedkomen).

Ik wil ook beginnen natuurlijk met skrims en dag events maar uit eindelijk ook naar milsims of weekend events gaan. Mensen die uit Eindhoven of noord Brabant komen zou ik graag een keer mee willen zodra ik Mn spullen binnen heb, en zo wat mensen te ontmoeten en skrims te bezoeken.

Ik heb ook eigen vervoer om eventueel wat verdere events te zoeken. En tegen zie tijd misschien wel kunnen carpoolen met wat andere leden!


De replica’s die ik op het oog heb op dit moment zijn de Krytac Tridents MK II SPR of CRB.

https://www.qtacairsoft.com/airsoft-replicas/rifles/aeg-rifles/12082-trident-mk2-spr-krytac

https://www.qtacairsoft.com/airsoft-replicas/rifles/aeg-rifles/12079-trident-mk2-crb-krytac

De grootste twijfel is vooral omdat ik ook MilSim of grote buiten events mee wil gaan doen en de SPR daar beter op uit lijkt te komen.

Daarnaast ook nog is de Predator van G&G die mij een goede keuze lijkt.

https://www.qtacairsoft.com/airsoft-replicas/rifles/aeg-rifles/12127-cm16-predator

( misschien dat jullie me kunnen helpen). Mijn budget voor wapen is opzich flexibel. Maar een replica die goed out of the box is helpt wel in het begin.

Bedankt voor het lezen en eventuele hulp/reacties tot snel op het forum natuurlijk

Groetjes
 
Laatst bewerkt:
Welkom! Ik kom zelf uit uden, dus met vervoer kunnen we wellicht wel wat regelen :) Ik heb namelijk zelf geen vervoer :p

Qua replica moet je vooral kijken wat je mooi vind, upgraden kan je altijd nog doen of laten doen. De lengte van de barrel heeft effect op je performance alleen is dat op de AEG's van deze kwaliteit verwaarloosbaar. Ik zou kiezen wat je zelf mooi, handig en te betalen vind. Een Krytac is enorm goed out of the box en daar ga je echt gelukkig mee zijn. Alleen hangt daar dus het nodige prijskaartje aan. Ik zou naar een winkel gaan om ze even vast te houden.

Ik zou zelf voor de CRB kiezen, deze is wat kleiner en compacter. Hierdoor zou je eventueel ook voor CQB kunnen gebruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: DamienJC
Dit klopt alleen niet, maar goed iets kiezen wat je mooi vind extern is inderdaad wel de beste keuze, intern kan je het toch allemaal verbeteren.

Het zal echt wel verschil maken hoe lang de barrel is, alleen is dat vanaf een bepaalde lengte minder belangrijk. Ga je het merken? Waarschijnlijk niet..
 
Het zal echt wel verschil maken hoe lang de barrel is, alleen is dat vanaf een bepaalde lengte minder belangrijk. Ga je het merken? Waarschijnlijk niet..

Praktisch niet, mensen stoppen niet voor niks kortere barrels in hun systemen omdat ze zo kunnen spelen met joulecreep in hun systemen, gezien de lengte toch nul effect heeft op de performance en ze met kortere barrels makkelijker kunnen overvolumen en daardoor zware bbs makkelijker kunnen verschieten. Enigste waar het enigszins merkbaar is super kort zoals bij een MP5k of een vector of veel te lang en dan komt het vooral bij te lang omdat het volume er niet voor is, maar alles er tussen boeit helemaal niks. Barrel finish is belangrijk, niet de lengte.
 
Bedankt voor de tips en verwelkoming ! Dit geeft wel wat opheldering. Dan zou een CRB ook een goede zijn.
 
Welkom op het forum, succes met alles uitzoeken en zeg maar dag tegen je bankrekening ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: DamienJC
Welkom op het forum! Denk vooral goed na over je eerste paar aankopen, maar ga niet te hard van stapel anders verspil je teveel geld (ervaring xD)
 
Welkom op het forum! Denk vooral goed na over je eerste paar aankopen, maar ga niet te hard van stapel anders verspil je teveel geld (ervaring xD)

Mee eens haha, maar een replica is toch een investering die ik wil/kan doen. De rest komt eigenlijk van zelf of later. Want ik lees te vaak dat als je voor wat goedkopere wapens gaat uit eindelijk toch op de zelfde prijs ko t ongeveer( na upgrades of eventuele reparatie) wel fijn dat er mee gedacht wordt hier. Daarom dat ik natuurlijk ook meteen over de replica’s begin
 
Wat ik altijd als advies geef als iemand begint met airsoften en daadwerkelijk weet dat die spullen gaat aanschaffen is:
Denk aan de top 5

1. Ogen
2. Ogen
3. Ogen
4. Tanden
5. Enkels

Focus eerst hier op en daarna op de rest. Je kan een mooie replica hebben maar zonder ogen raak je niemand.

Dat gezegd hebbende; ga voor je persoonlijke smaak en voorkeur. Tacticool is belangrijk en als je een replica wilt hebben die rose is met glitters, go for it. Em de specs die je aangaf zijn ook belangrijk. Vraag kennis op aan de mensen op het forum die er veel van weten en beslis dan wat het beste voelt.
 
Bescherm bril heb ik en een onder gezicht bescherming heb ik ook al. Alleen schoenen inderdaad ook een belangrijke factor. Thanks
 
Welkom. Koop de basis veiligheids spullen. De replica en gewoon gaan met die banaan. Merk je dat je bijvoorbeeld veel knielt is kniebescherming ook geen overdreven luxe. En je ziet meteen wat qua gear voor andere wel of juist niet werkt.
 
  • Leuk
Waarderingen: DamienJC
Welkom!

Zoals Niels al wel aangaf, wanneer je een M4 lengte replica kiest (of korter) kan je makkelijker indoor skirmen. Dat lukt met een meter lange M16 toch iets minder handig dan met een korte replica ;)
 
welkom op het forum! In de beginnershandleiding geef ik ook enkele tips over kit.
 
Welkom!

Asg is ook een aanrader, prijzig voor een polymer maar een geweldige communitie op fb en out of the box hoef je er weinig aan te doen. De smg en carbine versies verschillen amper ondanks de langere loop (geloof dat het 5 meter scheelt). Persoonlijk vond ik de carbine bet er mooier uit zien dus ben ik daar voor gegaan. Alleen een andere veer en ball bearing spring guide er in gezet en hij was klaar om te gaan.

Succes met kiezen! En tot ooit op een skirm
 
  • Leuk
Waarderingen: DamienJC
Niels & Damien: Ik kom uit Eindhoven en mijn pas is ook in de aanvraag. Mocht het zover zijn dan ga ik ook graag mee :) Als dat kan uiteraard. Zit verlegen om vervoer namelijk.
 
Welkom op het forum! Zelf heb ik een Krytac, en die dingen schieten Out of the Box bi-zar goed. Mocht je budget ernaar staan, zeker doen!

Mijn eerste replica was een G&G Warthog (broer van de Predator), en daar ben ik tot op de dag van vandaag ook erg tevreden over. Deze na een paar skirms wel volledig geupgrade. Mijn advies? De Krytac :)
 
  • Leuk
Waarderingen: DamienJC