Nieuw/beginner/airsoftie

• Onderwerp starter Onderwerp starter timdawson
  • Startdatum Startdatum
T

timdawson

Hallo iedereen,

Mijn naam is Tim Dawson en ben 29 jaar.
Al een tijdje geïnteresseerd in het airsoft maar nu de stap nog
nemen om ook echt te gaan beginnen. Ben echt een noob/airsoftie en heb NON- ervaring wat me nogal onzeker maakt om die stap te zetten.

Ben me vooral aan het oriënteren op youtube en op het forum van A.C.N. hier om ervaringen van andere te horen en te zien. Wil graag mijn NAVB pas aanvragen alleen dan is het wel zo leuk als je hiervoor betaald en een replica/gear uitzoekt etc. dat je ook echt aan de slag gaat. Hier komt dan ook mijn vraag, zou graag eens meewillen als introducé op een van de dagen van ACN, heb ook de filmpjes bekeken van de introdagen en vond het onwijs gaaf hoe jullie dit organiseren met de hulp, geduld en het begrip voor de nieuwe airsofters.

Maar wat doe je daarna, bezoek je events als loner en wordt je dan ingedeeld bij een team ook al ben je onervaren. Of ben je verplicht met een vast team aan te melden bij skirms? of is het handig om open-skirms te doen in je eentje. hoe gaat dit in zijn werk?

Dat dit wat voor mij is daar is geen twijfel over mogelijk.
Ben al hard opzoek naar een goed passend replica en zou deze ook gelijk dan eens bij een introdag willen uittesten en wat tactical gameplay willen leren voordat ik mij gelijk aanmeld voor een event omdat ik natuurlijk nog veel ste onervaren ben. Heb dan het idee dat ik met me geklungel alleen maar in de weg loop, mijn replica niet snap of überhaupt het spel.

Momenteel ben ik erg geïnteresseerd in de Tokyo Marui NEXT-GEN SCAR-L
ja ik weet het als beginner: ik lijk wel gek maar dit ook uit de goede verhalen omdat ik linkshandig ben, wel wat weinig fps (290) en wil wel een redelijke range hebben en heb vernomen op het internet dat het vaak voorkomt dat spelers de hits van verdere afstanden niet voelen en de bb's de laatste meters zweven, nee niet omdat ik mensen pijn wil doen maar ik gewoon het maximale eruit wil halen en er geen spijt van krijg als ik veel geld aan een replica besteed. Ook over de SCAR-L van VFC (MK-16) heb ik veel goede dingen gelezen maar heeft deze een fps van 400 wat blijkbaar te veel is. Eventueel een goede M4 lijkt me ook leuk om mee te beginnen alleen weet ik niet zo goed of dit een goed idee is als linkshandig speler. Zoals jullie horen, ben er nog niet helemaal uit, misschien heeft iemand nog een goede tip. Ieder geval een goed merk, iets met een redelijke tot max fps en metaal.
(ben zeker bereid hierin te investeren)

Als afsluiter:
Ik heb dus geen mensen in mijn omgeving die airsoften of geïnteresseerd zijn dus natuurlijk hoor ik het graag als er ook loner-beginners zijn die samen met mij de stap willen zetten naar een introdag.

Ook hoor ik graag teams die leden zoeken om zo eens kennis te maken en mij het een en ander kan leren/ervaren. (ben bereid te reizen).
Lijkt me echt gaaf om tactisch te spelen met een team in games zoals deathmatch, capture the flag, of simpele missies (denk dat ik meer van open terrain ben als CQB).... geen al te ingewikkelde missies met termen (en gedrild worden) waar ik geen reet van snap. (misschien later).

Ik hoop snel wat te horen en jullie te zien op het veld.
Alvast bedankt voor de gene die reageren!

Gr Tim

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom, een dure smaak qua replica's :), maar wel een goede. Beide zijn replica's die qua prijs segment redelijk hoog zitten maar die qua merk ook hele goede kwaliteit intern (de dingen die de bb's schieten) en extern (alles wat puur er is voor looks en het nabootsen van de echte vuurwapens) leveren. De FPS van tokyo marui's zou ik geen zorgen over maken, dit is vanwege de Japanse reglementen, ondanks deze FPS kunnen ze inderdaad een goede range halen door de goede interne onderdelen (vooral de hop up en barrel combinatie), FPS =/= meer range. Het niet voelen van de bb's heb ik nooit echt eerder gehoord, misschien op hele grote ranges, maar dat zijn dan ranges waar andere replica's stock niet eens komen XD. Daarnaast kan de veer in de replica's vervangen worden om de FPS omhoog te doen, al zal je dit geen tot een nominale extra range, accuracy of consistency in je schoten geven, niet merkbaar. Naar mijn mening is het totaal niet nodig en denk dat de meeste dit ook zullen zeggen. VFC is ook een goed merk, de 400 FPS is inderdaad te hoog en is meer voor andere markten (Duitsland en Amerika bijvoorbeeld), maar zoals bij elke gearbox kan dit worden verlaagd door het vervangen van de veer. Let even niet op de FPS van een Tokyo Marui of van de VFC dit kan allemaal worden veranderd en heeft totaal niet veel invloed op hoever of accuraat je gaat schieten hier zijn hele andere onderdelen veel belangrijker voor, zeker omdat je al in een hoger segment zit hoeft je hier niet bezorgd om te zijn.

Uiteindelijk is het kopen van een replica ook puur gebaseerd op welke je esthetisch mooi vindt en welke in je budget past :).

Qua skirmen is het slim om een of twee keer mee te doen als introducee bij een open skirm. Het is dan inderdaad leuker om te kijken of er vrienden of enkele leden van het forum samen met je willen spelen. Dit maakt het niet alleen gezelliger maar verhoogd ook wel het plezier dat je kan hebben doordat je mensen hebt waar je wat mee kan samen spelen (tactisch) en waardoor je ook wat info mee krijgt over zaken die naast de replica moeten/kunnen worden aangeschaft, bijvoorbeeld een goede bril is belangrijk en batterijen, een oplader en wat magazijnen zijn ook wel handig :).

BTW: Liever geen wapen gebruiken we hebben het liever over een replica of AA, (airsoftapparaat), wapen is ook niet toegestaan.

Super bedankt voor je hele verhaal, leuk om gelijk zoveel input te krijgen.
Om gelijk aan een AA (weer wat geleerd haha) te gaan sleutelen en onderdelen te upgraden/vervangen zie ik niet zo zeer zitten vandaar het liefst gelijk een goed replica koop met een redelijk fps, opzich een veertje vervangen nog geen probleem maar op het internet zag ik al upgrades/down-grades met allerlei onderdelen waar ik (nog) geen verstand van heb en extra bakken geld.
Als je een replica koop van 500,- wil ik wel gelijk zonder gedoe kunnen spelen.

Kan je je zomaar aanmelden op een open skirm als introducee of moet je dit via een al lid iemand doen?

Nogmaals heel erg bedankt voor je reactie en de info!

Ten eerste welcom op het leukste airsoft forum van nederland!

Ik heb gwn samen met een vriend een paar weken geleden voor het eerst geskirm, bij balls and arrows.
Gwn ingeschreven en een replica gehuurd en gaan spelen.
Het leuke is, hoe noob je ook bent, er genoeg airsofters zijn die je dolgraag van alles willen uitleggen en vertellen.
Dit kan ook gwn in je eentje!

Tokyo marui zijn mooie replica's en dat ze maar 290 fps schieten zegt niks en vooral niet bij tokyo marui systemen.

Ik ben zelf ook een linkshandige speler, en het enige wat tegen zou zitten is de mag release om dat die aan de andere kant zit.
Laat daar nou net een oplossing voor zijn.
Zie deze link: http://begadishop.eu/catalog/product_info.php?manufacturers_id=&products_id=7685
Dit dingetje zorgt er voor dat je mag release knop niet alleen rechts zit maar ook link.
Heb hem vandaag in huis gekregen en zal hem volgende week installeren op mn replica.

Een goeie replica en een mooie vind ik de umarex vfc hk416.
En ics en de duurde g&g modellen zijn ook heel leuk.

Google anders even running the target, is vlak in jou buurt en ze hebben 14 mei weer een skirm voor beginnende airsofter.

Als je nog vragen hebt hoor ik het graag!

Welkom! Je bent al van de broodnodige informatie voorzien zie ik, en je bent nooit een loner op een skirm. Je hoeft maar wat te vragen aan iemand en je hebt gelijk een gesprek en voor je het weet loop je samen te skirmen.
Hopelijk tot snel ergens op het veld!

Welkom!

Ik zie al hele verhalen in de replies, dus ik ga het simpel houden.

Alleen naar een skirm kan prima, je maakt snel genoeg vrienden.
Met vrienden is het natuurlijk leuker, maar zelfs dan kun je ze de hele dag kwijt zijn op een groot veld.

TM replica's zijn goed van kwaliteit, zowel intern als extern.
Je kan ook zonder NABV aanmelden als introducé, het veld schrijft jou dan in bij NABV en zo mag je legaal 6x per jaar mee doen. Dit is echter wel zonder eigen replica. NABV-lidmaatschap is verplicht voordat je een replica kunt aanschaffen.

Je kunt altijd hier op het forum aangeven wanneer je naar een skirm gaat. Kans is groot dat er anderen zijn die ook gaan, en zo kun je mooi aansluiten bij hen.

Conclusie: Ik zou voor een AK gaan, is altijd beter en mooier dan M4 en SCAR en al die andere zooi [/sarcasm] :p

Dat eerste wat @stey zegt is helemaal waar, ging met een vriend heen maar heb hem zowat de hele dag niet gezien

Welkom op het forum.
Over het kwijtraken van mensen klopt het helemaa. Ik ga meestal met een groepje van 5 tegenwoordig en ik zie ze alleen in de respawn over het algemeen en in de pauzes ;)

Mits je je bij een skirm wilt inschrijven zou ik de skirm van 1 mei aanraden er gaat een grote groep van de forumleden hierzo naar balls and arrows. Dan kan je kennis maken met iedereen en gewoon vragen wat je maar wilt ;)

True zeker buiten ben je iedereen kwijt zoals @Stey zei, je kan dit wel voorkomen door je team te volgen en in het begin blijf je bij elkaar maar als jij of andere dood gaat dan ga je iedereen wel kwijt raken. Ik ben er 1 Mei ook bij XD.

Welkom! Alles is al zo beetje verteld en alleen naar een skirm gaan doen er genoeg!
1mei ben ik ook bij Balls & arrows ;)

Welkom! Ik geloof dat iedereen zo'n beetje alles wel heeft gezegd, alleen die laatste statement van @Stey is natuurlijk niet iedereen het eens :P Maar, ik zou zeggen, kom net zoals de meeste mensen hier op 1 mei naar Balls and Arrows, en je kan het allemaal zien, voelen, aanraken en vasthouden!

hee Tim,

Ik zelf ben ook echt een noob.
Me NABV-pas is in de maak en ben ook hard opzoek naar een replica en mensen waar mee ik kan optrekken naar skrims enz.
Misschien een idee dat we keer als we beide er klaar voor zijn naar een open skrim te gaan en misschien zijn er nog wel meer mensen.

kom 1 mei gewoon lekker naar balls and arrows.
ik en nog veel meer leden van dit forum zullen aanwezig zijn zo te zien.

wow mensen hartstikke bedankt voor de reacties en vooral info.
Jammer genoeg ga ik begin mei met me werk op kamp maar daarna ga ik het zeker proberen, zojuist begonnen met NAVB pas aanvragen. Heb ook een stagiaire op mijn werk gevonden (wilt eerst proberen voordat hij pas aanvraagt) die heel graag ook dit eens wilt proberen dus mee wilt als introducé. @Erick015 misschien dan eens met z'n drieën na de eerste week van mei ons inschrijven voor een open skirm als dan alles binnen is (replica en gear etc). Natuurlijk moet je niet gaan wachten op ons maar eerder gaat 't ons gewoon niet lukken. Lijkt me leuk je te ontmoeten. Hoop zo half mei echt te kunnen beginnen!
Tot snel en allemaal bedankt!

@Stey ik heb echt een hekel aan AK's dus dat gaat hem niet worden haha xD

timdawson;21171 zei:

Oei.... @Stey

Welkom Tim!

Net zoals jij ben ik ook een noob in de airsoft wereld en net zoals de rest hier wilde ik je van harte uitnodigen op de skirm van 1 mei, aangezien we met een groep van circa 10 man gaan! Mocht je je nog bedenken (ondanks het kamp :) ), geef dan in deze thread: http://www.airsoftclubnederland.nl/forums/#/discussion/1704/1-mei-b-a-mijn-debuut aan dat je mee gaat en dan zet ik je in de namenlijst op de voorpagina!
Mocht je echt niet mee gaan, dan hoop ik je snel te zien bij een andere skirm! (Als 1 mei zo'n leuke ervaring wordt als hoe iedereen het schetst :smiley: )

JordivE;21187 zei:
timdawson;21171 zei:

Oei.... @Stey

Welkom Tim!

Net zoals jij ben ik ook een noob in de airsoft wereld en net zoals de rest hier wilde ik je van harte uitnodigen op de skirm van 1 mei, aangezien we met een groep van circa 10 man gaan! Mocht je je nog bedenken (ondanks het kamp :) ), geef dan in deze thread: http://www.airsoftclubnederland.nl/forums/#/discussion/1704/1-mei-b-a-mijn-debuut aan dat je mee gaat en dan zet ik je in de namenlijst op de voorpagina!
Mocht je echt niet mee gaan, dan hoop ik je snel te zien bij een andere skirm! (Als 1 mei zo'n leuke ervaring wordt als hoe iedereen het schetst :smiley: )

Twijfel je daar nog aan? ;P We maken het wel leuk!

Nee 1 mei gaat niet lukken, ben de 7e alweer terug dus ik hoop dat er daarna snel weer eens een open skirm is bij balls & arrows (lijkt me sowieso goed idee om daar eens te beginnen). Ben druk bezig mijn loadout bij elkaar te zoeken wat bijzonder goed lukt zo aan het kosten plaatje te zien xD btw NAVB pas is in de maak hoor :smiley: