Nieuw/beginner/airsoftie

• Onderwerp starter Onderwerp starter timdawson
  • Startdatum Startdatum
Zit al rond de 1000 euro xD heb volgens mij een dure smaak.
Als mijn pas binnen is maar eens kijken waar we echt mee gaan beginnen.

13055149_10153677782083282_1369920608206573963_o.jpg

combat shirt/kleur ben ik nog niet helemaal uit.
broek ook nog niet gevonden

Even een paar dingen, side arm is echt niet nodig meteen en de 2 keer dat je hem op een skirm gebruikt is het ook niet waard om de replica, de magazijnen en het gas ervoor te kopen naar mijn mening. Een red dot sight is altijd handig, maar een magnifier is ook weer iets dat je totaal niet gaat gebruiken. De PEQ box met laser sight raadt ik je ook niet aan, ten eerste moet hij aan de Nederlandse wetgeving voldoen en daarnaast maak je er niemand blij mee als je dat ding in iemands ogen schijnt ook als ik het per ongeluk en als laatste geef je er zeker als beginner alleen maar sneller je positie er mee weg. Kan je beter later inversteren in een flashlight op pressure pad voor donkere ruimtes en avond skirms. Ik zelf vindt een AFG fijner dan de grip in het plaatje. Oh en weet niet of je ook werkelijk van plan was om in Amerika het te kopen maar let dan op BTW en inklaringskosten.

@timdawson

Even een heads up. M'n tweelingbroer heeft die 1911 AEP ook. Maar de maten, zijn niet realistisch aan de echte 1911 en dit is ook duidelijk te zien. Met het vinden van een passend holster kan dit ook weer lastig zijn. De G18 AEP daar in tegen, heeft wel de juiste afmetingen. Maar dan blijft het verliezen van de magazijnen bij deze AEPs nogsteeds een probleem. Die dingen zijn zo klein, dat ze overal uit lazeren.

zou zelf voor een bril of goggles kijken, richt wat makkelijker dan zo'n heel masker maar das natuurlijk mijn voorkeur.
zou inderdaad sidearm, peqbox en magnifier achter wegen laten.
is toch overbodig omdat je met een normale red dot makkelijk de afstanden ziet waar je meestal op schiet.

Thanks guys zal zeker dingen in overweging nemen,

Sidearm was gewoon erg goedkoop (is elektrisch dus geen gas nodig, 1 mag zit er al bij) inderdaad niet perse nodig vandaar ...maar zal zeker even verder kijken, wil niet iets duurs aangezien mijn AA al richting de 500 gaat bedankt voor de tip over de G18 AEP lijkt me zeker wat voor erbij.

PEQ box puur voor de sier kost omgerekend nog geen 12 euro xD of ik het ook ga gebruiken geen idee :P

Magnifier is inderdaad wel een dure dus daar denk ik nog even over na. Mask is ook erg goedkoop: bril, mask, mondkap zijn weer drie dingen maar kan me inderdaad voorstellen dat een goggles wat handiger is dus ook daar zal ik nog naar kijken. (extra kosten heb ik rekening mee gehouden, inderdaad veel uit US)

Bedankt voor de feedback! hou zeker deze punten in mijn achterhoofd.

Zou het gwn lekker uit europa halen, bespaar je veel geld mee, zou pas uit amerika halen als er echt geen andere oplossing/alternatief is

Zoals @robin97 al zei je kan het beter in Europa halen zeker omdat het bijna voor alles wat je wil mogelijk is. Bijvoorbeeld een G18 AEP is van taiwangun te halen voor ook een lage kosten.

Hi Tim en alle andere Noob's,

Ik ben ook nieuw in de wereld van airsoft en ook mij lijkt het erg leuk om eens te skirmen bij Ball's and arrows. 1 Mei gaat mij ook niet lukken ivm werk etc.

Mijn NABV pas is ook in de maak... echter voordat ik ga investeren in een replica en andere gear wil ik met het airsoft virus in aanraking komen ;-)

Zou graag eens met jullie willen afspreken om te skirmen als een "Rookie" :-)

Groet,

Dave

@dave leuk om te horen dat je ook besmet bent met het airsoft virus! ik kan ook niet meer stoppen met toffe gear zoeken en filmpjes kijken etc. Ik zal je op de hoogte houden wanneer we ons gaan inschrijven voor de eerste skirm bij balls!
Laat het sowieso nog hier op 't forum weten. gr Tim

Ben van bijzonder veel informatie al voorzien maar kan iemand mij een beeld geven hoe zo een dag eruit ziet als ik me zou inschrijven op een open skirm van balls and arrows bijvoorbeeld? Ik heb me netjes ingeschreven en kom op de dag aan en wat gebeurd er dan? wordt er alleen één spel gespeeld met twee kleuren teams en elkaar (simpelweg) uitschakelen. Of is dit gevarieerd en worden er gelijk missie/spellen gedaan etc. Krijg je sowieso spel uitleg en regels zodat ook wij als noobs het begrijpen of moet je wel wat weten?

@timdawson
-je komt aan bij bijvoorbeeld balls and arrows, bij de ingang word je inschrijving gecontroleerd, dan loop je door naar zeg maar de verzamelplaats waar alle spullen liggen.
- dan ga je als introducee je spullen ophalen met het formulier dat je bij de ingang kreeg, en ga je je omkleden.
- dan krijg je voor de eerste keer een kort instructie praatje over de regels enz.
- dan word ondertussen voor de mensen met een eigen replica een fps meting gedaan.
- daarna worden er team gemaakt en gaat het eerste dag deel starten, de ene keer krijg je de opdracht om het fort te veroveren, of moet je bepaalde zones nuken enzovoort.
- dan als het na een paar uur pauze is kan je ff eten en drinken, dan word er naar de pauze geswitched van veld, en ga je weer spelen.
- en aan het eind werd de vorige keer( en de enige/eerste keer dat ik er was) nog een kleine skirm gespeeld voor de mensen die daar intresse in hadden.
- en dan als dat klaar is ga je spullen inleveren en dan is het klaar, de dag vliegt helaas wel super snel voorbij als je het naar je zin heb.

Hey @timdawson , als je bij Skirms een topic aanmaakt schrijven er misschien nog meer mensen van het forum zich in! Dan kun je met een groepje gaan, is ook leuk toch? ;) :p

@stey Zal ik zeker doen zodra al mijn gear binnen is dan zullen ik samen met een vriend/college ons aanmelden voor de eerst volgende open skirm bij balls en dit laten weten op het forum.
Hij was ook erg benieuwd hoe zo een dag eruit ziet dus we zijn weer goed geholpen. Bedankt @robin97.... jammer dat het allemaal zo lang doet met VOG en pas aanvraag we hebben er echt onwijs veel zin in.

Eindelijk mijn pas binnen! gelijk hele load-out besteld,
nu wachten tot dat er allemaal is.