Nieuw in de wereld die Airsoft heet

Dat klinkt al als een goede voorbereiding!

Voor brillen zijn er idd meerdere opties, je kan opzoek gaan naar goggles die over je bril heen vallen, lenzen en dan een "normale" airsoftbril of idd een bril met een insert.

Zelf gebruik ik: http://www.com-bat.nl/brillen/1614-wileyx-saber-advanced-yellow.html

Hierin kan je een insert zetten: http://www.com-bat.nl/brillen/1610-wileyx-saber-advanced-insert-ptx-712316000000.html

Daarin laat je vervolgens weer de juiste glazen zetten door de opticien.

Wat betreft gezichtsbescherming is ook weer net wat je wil. Zelf heb ik een functie waarbij ik klanten bezoek en van mij verwacht wordt dat ik er representatief uit zie, dus ik probeer m'n gezicht wel te beschermen. Tegelijk is zo'n compleet gezichtsmasker niet mijn ding... zelf heb ik een fast helm aangeschaft waar mijn headset en mesh mask aan hangt, dit werkt voor mij perfect!

Voor je replica is het afhankelijk wat je zoekt en wat je budget is... zelf speel ik met een Specna Arms die ik compleet geüpgrade heb. Vind/vond het voordeel hiervan dat ik m'n replica van binnen en buiten compleet heb leren kennen. Dus als er een keer wat is is het waarschijnlijk ook snel te verhelpen. Tevens is Specna niet overdreven duur en de 2017 modellen komen zelfs al met wat upgrades t.o.v. voorgaande modellen.

Verder is het voornamelijk wat je zelf mooi vind. In princiepe heeft de lengte van de barrel geen invloed, dus kijk vooral naar wat je aanspreekt! Maar ook dit kan je vaak wel ervaren als je op een skirm bent, vraag gewoon of je een replica vast kan houden...

Heel misschien gaan wij zondag weer spelen bij King Forest: http://www.critical-hit.nl/evenement/115-operation-solar-flair

Als je het mij vraagt kan je daar als beginner prima uit de voeten! Critical Hit is een erg leuke organisatie en mijn ervaring is dat het fair play gehalte bij doorgaans erg hoog is (heeeeel erg belangrijk voor een leuke dag!)

Groet,
Peter

• Leuk
Waarderingen: M14shooter
Ja wil eigenlijk wel aan lezen (heb nu een jaar een bril) maar heb wat last van drogen ogen dus lenzen is dan niet zo handig. Ga binnenkort wel lenzen proberen, die overzet brillen zijn niet zo handig meestal. De optie die Peter geeft, is ook een idee als lenzen een no go blijft.

Had van die bitjes gezien, alleen vroeg me daarbij af of je lippen niet net zo kwetsbaar zijn. Afstand zal inderdaad wel uitmaken voor de impact.

Mijn budget voor mijn eerste AA is een beetje afhankelijk van hoe ik wil beginnen. Betere AA, en minder gear of andersom. Een plate carrier lijkt me wel fijner dan een belt omdat ik denk dat anders alles zo heen en weer klapt als je aan het rennen bent etc. Dus een Molle plate carrier achtig iets...:p

Ja M4's die zien er ook gewoon gaaf uit, tevens veel opties in uitvoering en ook kleur. M16's zijn toch standaard een aardig stukje langer? Zelf sleutelen is qua technisch inzicht geen probleem, alleen waarschijnlijk niet verstand om mee te beginnen. Dus wilde eigenlijk wel iets waar redelijk mee te spelen is, als de basis maar goed.

@Peter Boudewijn
Bedankt voor de link, ik zie dat ze daar geregeld OP's doen. Als ik het goed begrijp kan ik daar als introduce mee doen en dan krijg ik van daar gear? Of moet ik dat los regelen bij de locatie. Moet je als introduce nog inschrijven dat je met iemand mee komt of zo?

Zag trouwens dat het bijna de hele dag duurt, gaat het dan in verschillende OP's of een lange OP?

Thx!

• Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Die insert kan is gewoon los, dus mocht je het eerst met lenzen proberen en blijkt dat niet te werken kan je altijd de insert er nog bij halen...

Een bitje maakt praten wat lastiger en communicatie is wel een dingetje, als er goede communicatie is speelt het zo veel fijner :)

Heb het net ook in een ander topic aangegeven... duur is niet altijd beter, maar de prijs komt wel ergens vandaan... heb zelf nu een Invader gear plate carrier en dat ding zit echt super fijn! (Plus hij komt eigenlijk met alle benodigde pouches).

Het sleutelen is niet heel spannend hoor... mijn idee was destijds "je moet er toch een keer aan beginnen, dus waarom niet gelijk :p" volgens mij heb ik toen 1 keer gespeeld en daarna de gearbox opengetrokken en naast airsoft ook verslaafd geraakt aan het upgraden van m'n replica :) als je voor een M4 kiest kan je er altijd wel bij helpen...

Er worden idd regelmatig skirms georganiseerd. Als je je aanmeld als intro kan je daar gewoon naartoe en krijg je alles wat je nodig hebt (bril, kleding, replica, en BB's en mochten die op zijn kan je altijd bijkopen) na zo'n dagje weet je wel of het iets voor je is en of je bereid bent om er 100(0)en euro's tegenaan te gooien :D inmiddels hebben wij besloten dat we zondag weer ff gaan knallen in Valburg...

Groet,
Peter

Als je een bb op je lip krijgt zal je er een mooie plek en bloed lip aan over houden denk ik. Maar dat geneest weer.. Een tand groeit niet terug. Wil je gewoon helemaal safe zijn kies dan een meshmask.

G&g en specna arms maken goede instap modellen m4's. Kan je goed mee komen met de rest van t veld ;)

inmiddels hebben wij besloten dat we zondag weer ff gaan knallen in Valburg...
Ok nice, heb even geregeld dat ik ook kan. Kan ik tijdens de game met jullie mee wandelen? Kan ik ff spieken hoe het moet :)

Ik zag net trouwens dat als je als introducé wilt opgeven je het NABV nummer nodig hebt van de begeleider. Het is denk ik wel handig om me op te geven (weten ze hoeveel gear er voor noobs nodig is) of is dat niet nodig en kan het daar ter plekken worden geregeld?

Ga voor nu nog even een meshmask regelen en een petje :D

• Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Ok nice, heb even geregeld dat ik ook kan. Kan ik tijdens de game met jullie mee wandelen? Kan ik ff spieken hoe het moet :)

Ik zag net trouwens dat als je als introducé wilt opgeven je het NABV nummer nodig hebt van de begeleider. Het is denk ik wel handig om me op te geven (weten ze hoeveel gear er voor noobs nodig is) of is dat niet nodig en kan het daar ter plekken worden geregeld?

Ga voor nu nog even een meshmask regelen en een petje :D

Cool!

Je kan alle gegevens gewoon invullen en aangeven dat je een intro ticket wil. Het veld voor het NABV nummer laat je dan leeg, dat vult Critical Hit aan voor je.

Uiteraard kan je met ons mee! We zijn te herkennen aan de groene kleding :p hahaha

Maar misschien is het het makkelijkst om ons te vinden als je een beetje op tijd bent bij de verzamelplaats wij zullen met een witte Audi A3 of een witte Skoda Octavia zijn en zoals het er nu uitziet met z'n 3en (alle 3 redelijk lang...) maar de 3de moet zich nog aanmelden... dus is nog een twijfel gevalletje...

Tot zondag!

Groet,
Peter

Ah zo :cool:

Ja groene kleding, lol. De witte auto's helpen (heb zelf ook een witte :D), 8:15 bij de parkeer plaats van watergoed?

Leuk!

Het heeft even geduurd maar na de ACN introdag, een berg gear en een mooie replica gescoord om leuk meet te kunnen doen met skirms.

Nu ben ik opzoek om aansluiting te zoeken met een groep die regelmatig gaat naar outdoor skirms en die het leuk vind om tactisch te werk te gaan. Op de ACN introdag werkt ik er enthousiast hoe men te werk ging, tactisch maar wel met voldoen lol :)

@Peter Boudewijn speel je nog regelmatig? Een skirm in te planning?

• Leuk
Waarderingen: Jan
Het heeft even geduurd maar na de ACN introdag, een berg gear en een mooie replica gescoord om leuk meet te kunnen doen met skirms.

Nu ben ik opzoek om aansluiting te zoeken met een groep die regelmatig gaat naar outdoor skirms en die het leuk vind om tactisch te werk te gaan. Op de ACN introdag werkt ik er enthousiast hoe men te werk ging, tactisch maar wel met voldoen lol :)

@Peter Boudewijn speel je nog regelmatig? Een skirm in te planning?

Ik moet je even onder breken hoor volgens de airsoft wet brn je verplicht te zegen welke mooie replica je hebt gekocht zodra je dit bekent maakt zodat we allemaal mee kunnen genieten en jaloers kunnen zijn;)

• Leuk
Waarderingen: Toothpick
@Ernstjan ik speel zeker nog! Sterker nog inmiddels ben ik onderdeel van de Ghost Warriors (team) en wij spelen met zeer grote regelmaat op Bunker Hill (eigenlijk iedere maand, af en toe eens ergens anders). Mocht je van plan zijn daar te gaan spelen kan je je altijd bij ons aansluiten!

Groet,
Peter

@Ernstjan
Ja wat voor replica is het geworden? Enhoe heb je het bril/lenzen "probleem" opgelost?
Als je weer bij valburg wilt spelen dan is 16/17 Jun daar een event. Wij van airsoft dragons zijn er de 16e dan aanwezig. Ik weetniet wat jeregelmatig spelen vind maar wij spelen om de maand.

@Toothpick Het is een HK416D (VFC) geworden (nog volledig stock), en heb in middels lenzen dus das een hele verbetering. Klopt wat is regelmatig, zat zelf te denken aan eens per maand.

Hey leuk dat ik mee kan doen @Peter Boudewijn, ga graag eens Bunker Hill verkennen met jullie. Was er deze maand al een datum geprikt?