Nieuw lid!

JustinPen

New Member
14 jul 2025
1
1
Hallo, Ik ben Justin en ik hou ontzettend erg van Airsoft. Ik ben nu eindelijk 18 en wil zo gauw mogelijk een goed wapen en gear kopen. Nu heb ik wat vragen.

Waar kan Ik vereniging vinden die veel outdoor airsoft doet? En is dat de beste manier of vinden jullie het fijner om je gewoon aan te melden voor evenementen door heel het land waar ze outdoor airsoft doen.

Ik wil graag een kwalitatief goed wapen hebben waar ik veel plezier mee kan hebben maar die niet mega duur is. Zelfde geldt voor de rest van de gear. Zijn er sites die jullie mij kunnen aanraden waar ik het beste mijn spullen kan gaan aanschaffen?

Hopelijk begrijpen jullie mijn vragen (zo niet zeg het gerust) en kunnen jullie mij een beetje helpen!

• Leuk
Waarderingen: gambit
Welkom op het forum Justin !
Als je je eigen wapens (replica's) wil aanschaffen moet je lid zijn van de NABV of de ACA.
De NABV is hiervan de bekenste (en grootste gok ik).

Wat betreft de aanschaf van een goed merk replica, er zijn veel verschillende merken, maar merken als Tokyo Marui , G&G, ICS, Novritsch.
Stelregel : je krijgt, wat je uitgeeft. Beter om iets dieper in de buidel te tasten en gelijk wat fatsoendelijks kopen, dan goedkoop uit willen zijn en op de blaren zitten.
(eerlijk is eerlijk, ik heb een goedkope plastic replica van umarex voor 150 piek en die doet het nog steeds)

Laat je niet te snel verleiden tot het "upgraden" van allerlei internals, koop gewoon wat goeds en ga eerst een wat skirms doen.Wat betreft kleding e.d. kun je vaak op aliexpres en marktplaats veel leuke dingen vinden voor niet al te veel geld.
Ook de legerdumps hebben een behoorlijk assortiment.

Als je nog vragen het, stel ze gerust, daar is dit forum voor !

Hallo Justin,

Laten we bij het begin beginnen. Ik ga er even vanuit dat je nog geen ervaring hebt met airsoft. Daarom is mijn advies om eerst eens mee te gaan naar een open skirm, zodat je kunt ontdekken of het echt iets voor je is — nog vóór je geld uitgeeft aan gear en een replica.

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar als je het leuk vindt, ben je van harte welkom om een keer met ons mee te gaan naar zo’n open skirm. Als het nodig is, haal ik je ook graag op bij het station.

Laat maar weten als je interesse hebt!

klein2.jpg
502735655_1258464049616271_5452977482478414659_n.jpg

Hoi @JustinPen,

Ik kan je, zoals @gambit aangaf, aanraden om eerst even een open skirm mee te pakken met een huurkitje. Je krijgt dan een goede indruk of je skirmen inderdaad wel leuk vindt voordat je direct heel veel geld in je 'nieuwe hobby' stopt.

Verder: de meeste airsoftlocaties zijn met openbaar vervoer erg slecht bereikbaar. Helemaal in de weekenden en eigenlijk zijn alle skirms in de weekenden.

Ik zou je met klem eerst aanraden om te kijken of je vervoer kan regelen, ook voor de toekomst. Maak daar duidelijke afspraken over.

Maar eigenlijk is het altijd beter om eerst je rijbewijs te halen en een leuke auto te kopen. Heb je meer aan in het dagelijks leven. Ook in de toekomst.

Qua replica's en gear: kijk ook eens bij zo'n open skirm wat andere dragen en vraag daar meer info over. Stel verder budgetten voor jezelf vast wat je wil uitgeven aan bijvoorbeeld je replica of gear. Bezuinig in ieder geval niet op oog- en mondbescherming en koop ook goede, fijne schoenen. Heb je heel veel voordeel aan.

Succes.