Nieuw, nog oriënterend lid!

Fritzl;22069 zei:
Even doorscrollen door dit forum:

http://forum.airsoft.nl/viewtopic.php?f=11&t=7601&hilit=hpa+pomp&start=70

Dan heb je het ook wel over "opa", of die gozer nou zo heel betrouwbaar is valt nog te betwijfelen. Ik heb zelf altijd het idee dat er bij hem een steekje los zit. De beste man heeft ook gezegd dat mensen die van de hogere opleiding komen met maar 20% van hun opleiding hun beroep hadden kunnen uitvoeren, een beetje een loze uitspraak en heeft ook niks te maken met airsoft maar dan weet je waar het soms tot leidt. Ik zou zijn uitspraken met een korreltje zout nemen. De pompen zijn er wel maar ik vraag me af of je echt zo maar even in 10 minuten je fles vol hebt gepompt.

@Fritzl , om het even in perspectief te zetten... ik werkte zelf in het buitenland bij een duikcentrum en vulde daar dag in dag uit gemiddeld 300 flessen. Daarmee mag ik aannemen dat ik enigszins weet waar ik het over heb :p

In 10 minuten red je een fles wel hoor. Afhankelijk van je conditie ;-)

Maar back on topic.
De heavy bolt zou ik er niet in doen. Ten eerste vervalt direct de garantie, ten tweede zijn het vermoedelijk knock off's van de bedenker en die heten MFR bolts.
Die man heeft er echt een studie van gemaakt qua dimensies etc. En de MFR bolt werkt goed, alleen gaat je slijtage natuurlijk veel sneller dan bij normaal gebruik.

Edit: met fles bedoel ik een 48ci fles en geen 12liter duikfles :-)

@Stey ik twijfel ook zeker niet over jullie deskundigheid, maar beetje boksen over dit soort dingen kan nooit kwaad ;)

Ik ga dus voor de Tippmann m4. Koop er meteen een extra magazijn en tank bij. Even zonder optics is te doen? Zijn er (naast de outfit natuurlijk) nog andere zaken die ik vergeet?

EDIT: Iemand een idee voor een mooi rugzakje voor de tank?

Ik zou geen extra magazijn erbij doen. tenzij je op co2 wil spelen maar dan heb je aan 1 extra magazijn niet veel. Ik zou gewoon een doosje van 5 of 10 m4 midcaps erbij doen. Zijn veel goedkoper dan de tippmann mags.

Ik heb een viper laser daypack om mijn tank in te doen. Daar kan dan eventueel nog een hydration bladder in en nog een partij andere meuk (brood, camo spulletjes etc etc)
Je zou ook voor een Cargo carrier van warrior assault system kunnen gaan. Is eigenlijk exact hetzelfde qua afmetingen maar iets duurzamer gebouwd. Dat vind je dan ook weer in de prijs terug.

De flip up Iron sights zijn gewoon goed. Dus daar kun je even mee vooruit.
Als je later voor andere Optics gaat kijken zou ik ff rekening houden dat goedkopere clones hun zero niet houden. Door de recoil.

@Sander, gezien de grote variatie: Welke midcaps heb jij (begreep dat AEG compatible was)? Welke BBs gebruik jij tevens?

Ik gebruik nu ares amoeba midcaps en dan de sportline. Dus zonder de fake bullets.
En ik gebruik nu asg openblaster 0.28 bb's.